ההאקרים רוצים שנתחתן רק דרך הרבנות

אתר של קמפיין שקורא לחתונה בדרכים אלטרנטיביות למוסד הוותיק סבל היום (ג') ממתקפת סייבר - ונפל ● כמו כן, הותקף אתר התנועה הרפורמית

בכל מקרה ובכל דרך, שיהיה במזל. צילום אילוסטרציה: BigStock

בעוד שרבים לא יכולים, או לא רוצים, להתחתן ברבנות ומשוועים לאלטרנטיבה, כמה האקרים הביעו היום (ג') את "דעתם" ההפוכה ותקפו אתרים שמציעים את אותה אלטרנטיבה.

האתרים שהותקפו הם אלה של התנועה הרפורמית, של קמפיין "חתונה שווה", המשותף לארגון ישראל חופשית, לתנועה המסורתית (קונסרבטיבית) ולתנועה הרפורמית, ושל מרכז הטקסים הויה מבית ישראל חופשית. האתר האחרון אף נפל בשעה 12:30, לא לפני שהוצף ביותר מ-1,000 לידים מפוברקים. בישראל חופשית מעלים את האפשרות שגם עמוד הנחיתה של האתר בגוגל (Google) נפגע.

הקמפיין החדש מופנה לדור ההורים והסבים וקורא להם לתמוך בילדים ובנכדים שמעוניינים להתחתן שלא דרך הרבנות. כמו כן, הוא מיועד לחשוף את האופציות העומדות כיום בפני זוגות ישראלים ערב חתונתם, ומצביע על כך שיותר ויותר זוגות בוחרים שלא לעבור את המסלול השנוי במחלוקת ברבנות, אלא בוחרים באלטרנטיבות.

הנתונים מצביעים על כך שאחת מכל חמש חתונות נערכת כיום שלא דרך הרבנות. מדובר בזוגות מכל קצוות הקשת החברתית והדתית בישראל, שמערערים על המונופול של הרבנות ומוכיחים שניתן לערוך חופה וקידושין כדת משה וישראל, או לא, גם מבלי לעבור במוסד הוותיק. הכוונה היא לזוגות שמתחתנים בטקס יהודי חלופי, לכאלה שנישאים בחו"ל, כמו גם לזוגות שנכנסים תחת הגדרת איחוד אזרחי, שותפות ביתית או קוהביטציה (חיים משותפים ללא נישואים), ויכולים ליהנות מאותן הזכויות של זוגות שהתחתנו דרך הרבנות.

מארגני הקמפיין מסרו שמטרתו היא "להניע תהליך חברתי נרחב שבמסגרתו נראה פחות ופחות זוגות שהולכים בדרך המוכרת של החתונה הרבנית, שלעתים אף נתפסת כאופציה היחידה. מטרה נוספת היא לאפשר לזוגות להתוודע לאפשרויות העומדות בפניהם כיום, וביניהן טקסים השומרים על המסורת והצביון היהודי אך שכוללים בד בבד מאפיינים שוויוניים המכבדים את שני הצדדים. עוד מבקש הקמפיין לערער על המונופול שמחזיקה הרבנות בנושא הגירושים – הליך שבו במקרים רבים זוגות, ובייחוד נשים, נאלצים לעבור דרך חתחתים מייסרת".

מיקי גיצין, מנכ״ל תנועת ישראל חופשית ומרכז הטקסים הויה, אמר כי "יש פער עצום בין המציאות הפוליטית בישראל, בה אין חופש בחירה בנישואים, לעמדות הציבור, שתומך בכך. מכל הבדיקות שערכנו ראינו שיש רוב עצום בציבור שתומך במסלול אזרחי לנישואים לצד המסלול הדתי הקיים. לכן, החלטנו לעבור משינוי מדיניות לשינוי מציאות. אנחנו קוראים לציבור בישראל להצביע בטבעת, לקחת חלק במהפכה ולהתחתן בחתונה יהודית ושוויונית, שמכבדת את המסורת ואת הזוג. יהודים התחתנו אלפי שנים בלי הרבנות הראשית. בשביל חתונה יהודית ושוויונית צריך בסך הכול זוג, משפחה, חברים ואהבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים