עמיחי רון, טקסס אינסטרומנטס: "היעד – חיישן לכל רכיב קצה במפעל"

לדברי רון, מנהל היחידה העסקית בחברה, "המשימה שעומדת לנגד עינינו היא לאפשר חיבור מוצרים לעולם האינטרנט של הדברים באופן מהיר ופשוט"

עמיחי רון, מנהל יחידה עסקית, טקסס אינסטרומנטס. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט של הדברים לתעשייה, IIoT – מהווה מרכיב משמעותי בכל מפעל, ומשפיע על ארכיטקטורת הבנייה שלו. היעד הוא להגיע למצב בו בכל נקודות קצה במפעל יהיה חיישן". כך אמר עמיחי רון, מנהל יחידה עסקית, טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

רון היה הדובר המרכזי בכנס המפתחים שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג'), במלון דייוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב, תחת הכותר Designers Summit 2016, בהשתתפות יותר מ-500 לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית המוליכים למחצה.

לדברי רון, "לפני כמה שנים הפנינו את המיקוד שלנו לשתי תעשיות, מפעלי תעשייה ועולם כלי הרכב. הפנייה למפעליים תעשייתיים, נובעת מהמהפכה התעשייתית הרביעית – האינטרנט של הדברים. IoT לתעשייה, IIoT – מהווה מרכיב משמעותי בכל מפעל".

"אנו שואפים לממש את היעד שבכל נקודות קצה במפעל יהיה חיישן: מד טמפרטורה, מד קול, מד רעידות, שסתום – ולכולם יהיו יכולות מחשוב עצמאיות. כך החיישנים יוכלו 'להבין' מה קורה סביבם ויעבירו נתונים למקבלי ההחלטות".

שליטה על תהליכי ייצור הרכיבים והגדרתם

לדברי רון, "החברה מונה 30 אלף עובדים ופועלת ב-35 מדינות. היא עוסקת בייצור והתקנה של רכיבים אלקטרוניים לכל תחום, ולה היצע של יותר מ-100 אלף רכיבים שכאלה, המיועדים ליותר מ-100 אלף לקוחותיה הארגוניים".

לחברה, אמר רון, "יש יכולות ייצור מאוד משמעותיות, בשל מפעלים שלה הנמצאים בארצות הברית, אירופה ואסיה. מצב זה מאפשר שליטה על תהליכי הייצור של הרכיבים ועל ההגדרה שלהם, עם אפשרות לספק רכיבים בכל מקום בעולם, לאחר בדיקה".

לקוחות החברה, אמר רון, "נחלקים לכמה תחומים עיקריים: תעשיית כלי הרכב, מפעליים תעשייתיים וארגונים הנדרשים לרכיבי תקשורת, רכיבי מחשוב אישי, לצד ארגוני אנטרפרייז הנדרשים לתשתיות לתמיכה במשרדים, ובדטה סנטר.

"לפני כמה שנים העברנו חלק מהמיקוד שלנו בפיתוח רכיבים לתעשיית הרכב ולארגונים תעשייתיים. הסיבה לכך נעוצה בשתי תופעות עיקריות. בעולם הרכב חלה עלייה משמעותית בכמות הסיליקון המותקן בכל מכונית, מ-40 ל-300 דולר לכל כלי רכב. זה נובע מריבוי מערכות במכונית, מערכות בידור, שו"ב ומערכות בטיחות".

תהליכים יעילים יותר

לדוגמה, אמר רון, "במפעל יצור של משקאות, העלויות הן מרכיב מאוד חשוב לניהול המפעל, ובהתאם – כמה זמן קו הייצור יכול לפעול בלא תקלות. הוספת חיישנים ותקשורת נתונים תביא למניעה פרואקטיבית של תקלות, או העברת העומס בייצור למקום אחר. הדבר נכון גם, לדוגמה, בתחנות כוח, שם יהיה ניתוב של צריכת החשמל לשם איזון עומסים. לכן, תקשורת נתונים עם חיישנים תופסת מקום מרכזי בפעילות שלנו, כי משמעותה היא יותר סיליקון בכל מפעל".

סוגי הרכיבים, ציין רון, נחלקים לכמה סוגים. הראשון, רכיבים הנותנים אספקת מתח למערכת, אספקת זרם-כוח; הסוג שני הם מעבדים, הכוללים בתוכם תקשורת אלחוטית אינטגרטיבית. הסוג השלישי הוא Signal Chain – רכיבים הנמצאים מאחורי החיישנים".

המטרה, סיכם רון, "היא לקחת את היכולות של טקסס אינסטרומנטס, ולהביא לכך שהלקוחות יקבלו תהליכים יעילים יותר, או בעלויות מופחתות. המשימה שעומדת לנגד עיננו, היא לאפשר ללקוחותינו לחבר מוצרים לעולם האינטרנט של הדברים באופן מהיר ופשוט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים