"חדשנות היא פיתוח טכנולוגיה שתהווה האסטרטגיה של החברה בעתיד"

כך אמרה אניה אלדן, ראש זירת ההזנק ברשות החדשות ● לדבריה, "כיום חברות צריכות להסתכל במבט הרבה יותר רחב - העולם משתנה"

אניה אלדן, ראש זירת ההזנק ברשות החדשות

"חדשנות היא פיתוח טכנולוגיה שתהווה האסטרטגיה של החברה בעתיד". כך אמרה אניה אלדן, ראש זירת ההזנק ברשות החדשות.

אלדן אמרה את הדברים במהלך טקס הפתיחה של כניסת תאגיד האנרגיה האיטלקי Enel למרכז לחדשנות בתל אביב, יחד עם קהילת החדשנות SOSA וה-Junction.

לדבריה, "החדשנות היא מרכיב מאוד חשוב. חברות רב-לאומיות מגיעות לכאן מזה שנים בעידוד ממשלת ישראל כדי לפתוח מרכזי פיתוח. מצד שני היתה לנו את תוכנית החממות שמהווה סוג אחד של מודל חדשנות. כעת אנו עומדים להשיק תוכנית נוספת – מעבדות החדשנות Innovation Labs, שתהיה סוג חדש של חדשנות פתוחה".

אלדן הסבירה כי "חדשנות פתוחה, אין משמעותה חיפוש טכנולוגיה שתענה על הצרכים הנוכחיים של החברה, אלא טכנולוגיה שתהווה את המרכיב האסטרטגי של החברה בעתיד".

יתרון תחרותי של חברות

"אם חברה מכירה את האסטרטגיה ואת הכיוון הטכנולוגי שלה, היא יכולה לפתח אותם במסלול הרגיל. אבל היום חברות צריכות להסתכל במבט הרבה יותר רחב. העולם משתנה", אמרה. "אנחנו יודעים לדוגמה, שעתיד תעשיית הרכב הוא בחברות המפתחות תוכנה ומערכות הדמיה, לעומת מנועים בעבר. זה הופך היום ליתרון תחרותי של חברות".

"אחת האסטרטגיות שהכרזנו עליה, הוא להביא חדשנות לתעשיה המסורתית, למגזרים שונים" אמרה אלדן. "ההיי-טק מצליח בישראל, אבל הוא מעסיק רק כ-9% מכוח האדם. יש חברות רבות שאפשר להביא אליהן חדשנות שתהפוך למנוע הצמיחה שלהן".

"Enel בחרה לחבור ל-SOSA וה-Junction, במטרה להציע פתרון של One Stop Shop לסטארט-אפים מקומיים, שמעוניינים לפתח ולהטמיע מוצרים ושירותים חדשניים בעלי השפעה עסקית בתחומים מגוונים", אמרה אלדן.

מרכז החדשנות של Enel יפעל כדי לאתר כ-20 סטארט-אפים ישראליים בעלי פוטנציאל גבוה, ויציע להם תוכנית תמיכה ייעודית. סטארט-אפים שיעבדו עם Enel  יוכלו לקבל מימון נוסף ממשרד הכלכלה בישראל, וזאת בהתאם להסכם שנחתם בין Enel לרשות החדשנות, לפי לקריטריונים הקבועים של הרשות לקבלת מענקים.

Enel היא החברה האיטלקית הראשונה שמקימה מרכז חדשנות בסדר גודל כזה בישראל.

מחפשים את הדבר הבא

עוזי שפר, מנכ"ל SOSA ישראל, הסביר לאנשים ומחשבים כי "SOSA היא מועדון חברים של משקיעי הון סיכון, המהווה פלטפורמה או מקום שמחבר בין סטארט-אפים, משקיעים וחברות רב-לאומיות שמגיעות לארץ ומחפשות טכנולוגיות משבשות. כשאנחנו סורקים טכנולוגיות ישראליות אנו בוחנים תחילה את חברות הפורטפוליו של המשקיעים – קרנות הון סיכון ואנג'לים החברים במועדון".

לדבריו, "אנחנו סורקים אותם בתוך כלל התעשיה שהיא חלק מהפורטפוליו של חברי הקהילה שלנו. הפוקוס שלנו הוא לייצר חיבורים עסקיים והזדמנויות עסקיות עם סטארט-אפים. Enel נכנסת לרשימה ארוכה ש-SOSA מייצגת מול קהילת הסטארט-אפים בישראל: בנקים, חברות ביטוח, חברות דיגיטל, מסחר אלטקרוני ועוד".

המיקוד שלנו, אמר שפר, "הוא לייצר ערך לאותם סטארט-אפים או יזמים ישראלים, על ידי חיבור שלהם לצרכן של חדשנות – כלומר לחברות גדולות שצריכות לצמוח ומחפשות את הדבר הבא".

האצת החדשנות

"אנו נמצאים בתקופה מאוד מרתקת בתעשיית האנרגיה", אמר מנכ"ל Enel, פרנצ'סקו סטראצ'ה. "זוהי הזדמנות נפלאה לחברה כמו שלנו, הממצבת חדשנות טכנולוגית כאחד מעמודי התווך העסקיים שלה".

פרנצ'סקו סטראצ'ה, מנכ"ל Enel. צילום: מיכה לובטון

פרנצ'סקו סטראצ'ה, מנכ"ל Enel. צילום: מיכה לובטון

"מרכז החדשנות שנפתח היום בתל אביב הוא חלק חשוב בפאזל הזה", אמר סטארצ'ה. "אנו מאמצים לחיקנו גישה פתוחה לחדשנות באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הסטארט-אפ הטובות בעולם, ומעמידים לרשות החברות את טובי המומחים שלנו בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, כדי לקדם שימושים חדשים באנרגיה, דרכים חדשות לניהול ולשינוע אנרגיה, במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים".

"לדבריו, "ישראל היא אחת מהמדינות החדשניות ביותר בעולם, בכל שנה צומחים בה מאות סטארט-אפים מרתקים. אני בטוח, שנוכחותנו בישראל תועיל לנו בהאצת החדשנות בתעשיית האנרגיה".

ג'וני סאקס, מנהל שותף בג'נסיס פרטנרס (Genesis Partners) ושותף ב-SOSA, מסכם ואומר כי "אנו גאים לשתף פעולה עם חברה כמו Enel, ומההזדמנות הייחודית שזה מייצר עבור הסטארט-אפים המקומיים. במסגרת התוכנית, SOSA וה-Junction יחפשו ויאתרו את הטכנולוגיות הישראליות הרלוונטיות לאסטרטגיה ולקריטריונים שהגדירה Enel, ויחברו אותה לטכנולוגיות בעלות הפוטנציאל הגדול ביותר לשנות את התחום בהן הם פועלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים