אפיק פלג, MedOne: "הענן הציבורי כלכלי יותר"

כך אמר אפיק פלג, מנהל מכירות ענן ב-MedOne, כשהסביר מדוע הענן עדיף כלכלית ● לדבריו, "בחישוב עלויות הדטה סנטר, מתגלה כי העולם הישן הוא מאוד לא כלכלי"

אפיק פלג, מנהל המגזר הציבורי באולקלאוד.

"פעמים רבות לקוחות ארגוניים אינם עורכים את החישוב הכולל את כל הנתונים בהשוואה של העלויות בין דטה סנטר פנימי לבין עבודה בענן. יש לקחת בחשבון כי עלות מטר רבוע בחדר שרתים עומדת על 92 אלף שקלים". כך אמר אפיק פלג, מנהל מכירות ענן, MedOne.

פלג דיבר בכנס Cloud Today – המהלך האסטרטגי להצלחה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פלג, "במהלך מפגשים שלנו עם לקוחות ארגוניים, עולה פעמים רבות השאלה מדוע הענן יקר. כאשר הלקוחות בוחנים את הנושא, הם בודקים מה שהם מכירים, משמע בחינת העלות של מודל הרישוי עם שרת פיזי. אלא שבחינה שכזו צריכה להכיל את כלל המרכיבים בעלות של החלופה לענן, של הדטה סנטר הפנימי, של חדר השרתים".

הוצאות מאוד כבדות

"לצד הרכיבים הללו, של התוכנה, יש להתייחס גם להיבט של רכיבי החומרה וגם לעלויות האנרגטיות, של חשמל ומיזוג. זאת, לצד עלויות האינטגרטורים והשותפים העסקיים, עלויות אבטחת המידע, וכן התחזוקה, ההטמעה של מוצרים והכשרת המשתמשים, היבטי יתירות והתאוששות מאסון, יחד עם הצורך בעמידה ברמת שירות, SLA".

הוא הוסיף כי "הכי חשוב זה לבדוק שהדברים אכן באמת עובדים. כל אלו הן הוצאות מאוד כבדות, שבענן אינן קיימות".

רכיב נוסף אשר משפיע על חישוב העלות של הדטה סנטר, ציין פלג, "הוא מערכות האחסון. החלפת מערכות האחסון הן בבחינת אירוע מכונן בחיי הדטה סנטר הארגוני. כל שלוש שנים יש לחדש את המערכות הללו, או לחדש את הסכם התחזוקה. סיכום כלל הרכיבים הללו בחישוב עלויות הדטה סנטר, מעלה כי העולם הישן הוא מאוד לא כלכלי".

99.999% זמינות בשנה

"צברנו ניסיון באפיון, תכנון, הקמה, תפעול שוטף וניהול של מתקני דטה סנטר", אמר, "ולפני שנתיים הבאנו ענן ציבורי אמיתי, היושב בטירת הכרמל ובפתח תקווה בייצור מלא. אנו מאפשרים הקצאת משאבי מחשוב באופן עצמאי בישראל ובכל אזור בעולם, עם דגש על אבטחת מידע, המשכיות עסקית, שרידות ותמיכה טכנית".

"חברנו ל-Dimension Data, אינטגרטור אבטחת המידע הגדול בעולם, המספק שירותי מחשוב ענן ליותר מ-6,000 ארגונים, מה שמאפשר לנו לספק ענן ציבורי והיברידי עם  99.999% זמינות בשנה".

הוא ציין כי "פורטל השירות העצמי מאפשר הקצאת משאבי מחשוב, אחסון, גיבוי, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע בזמן אמת ובאופן עצמאי – מפורטל ייעודי, עם גמישות בהתאמת השירותים לפי צרכי הלקוח. הענן בנוי ממערכות של סיסקו (Cisco), EMC, נט-אפ (NetApp), VMware ,F5 וקומוולט (Commvault)".

"אנו מספקים אג'יליות עם יכולת גידול וקיטון לפי דרישה", סיכם, "ועונים על הפער שבין תחזוקה של מחשוב בחודש, המכיל 730 שעות – לבין 220 שעות עבודה, משמע החזקה ללא צורך של מערכות בשני שלישים מהזמן. אנו מספקים ללקוחות עד 70% חיסכון מהעלויות במודל שלנו. השקענו בענן שלנו 40 מיליון דולר, כי הענן זה העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים