ינאי מילשטיין, קבוצת אמן: "יש עלייה בדרישה לפרויקטי המשך בעולם שילוב הנתונים וטיובם"
מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה באמן, אמר בכנס של לקוחות החברה, כי "ארגונים מבינים שהשקעת משאבים בתחום זה תניב להם ערך ויתרון עסקי, וכי היא מחויבת המציאות בשעה קשה זו של האטה כלכלית" ● לדבריו, "יש לנו עשרות לקוחות והצפי שלנו הוא להרחבת הפעילות ב-2010" ● במהלך הכנס הושקה גרסה 9 של פלטפורמת שילוב המידע הפתוחה והמאוחדת של אינפורמטיקה
"גם בארץ אנו חווים עלייה בפעילות בעולם שילוב הנתונים וטיובם. ארגונים מבינים, כי השקעת משאבים בתחום זה תניב להם ערך ויתרון עסקי, וכי היא מחויבת המציאות בשעה קשה זו של האטה כלכלית", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה (Informatica) בקבוצת אמן, נציגת החברה בארץ.
מילשטיין הנחה את כנס לקוחות אינפורמטיקה שערכה הבוקר (ד') הקבוצה בקסיופיאה הרצליה, ושהופק על ידי אנשים ומחשבים. במסגרת הכנס צוין עשור לפעילות אמן כנציגה ומטמיעה של מוצרי החברה בישראל. בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, פתח את האירוע בדברי ברכה.
לדברי מילשטיין, השוק הישראלי גדול יחסית לשווקים אחרים של אינפורמטיקה, בגלל היותו בשל טכנולוגית. הוא ציין, כי ב-2006 רכשה אינפורמטיקה את חברת הסטארט-אפ הישראלית אייטמפילד (ItemField) תמורת 55 מיליון דולרים, "ולכן – יש לנו בתל אביב מרכז מו"פ העונה לצרכי הלקוחות בהיבטי תמיכה ושינויי תוכנה. אייטמפילד פיתחה פתרון נהדר לטיפול באינטגרציה של נתונים לא מובנים וחצי מובנים, שמגיעים לארגונים ממספר רב של מקורות".
"בשוק הישראלי יש עשרות לקוחות של אינפורמטיקה", הוסיף. "מדובר בכמות מרשימה, המהווה עבור קבוצת אמן מנוע צמיחה עסקי. אנחנו חזקים בעולם הטלקום – רוב חברות הטלקום, הסלולר וספקיות התקשורת בישראל הן לקוחות שלנו. מגזרים נוספים שבהם יש לנו אחיזה הם הביטוח והבנקאות. אנחנו עוסקים בנתונים שמהווים את מהות הארגון, וזה כוחנו מול המתחרים שלנו".
"בשל הקשר ההדוק שבין אנשי אינפורמטיקה באמן ובין החברה העולמית", סיכם מילשטיין, "אינפורמטיקה מספקת פתרונות תוך התחשבות בצרכים של החברות הישראליות. הן מקבלות התאמות לצרכים שלהן מאינפורמטיקה העולמית באופן משמעותי יותר ממשקלו הסגולי של השוק הישראלי".
לאחד את המקומות שבהם נמצאים הנתונים
כמה ימים לאחר שהושקה בעולם, נחשפה בכנס גרסה 9 לפלטפורמת אינפורמטיקה. "הגרסה החדשה היא פלטפורמת שילוב המידע המאוחדת והפתוחה היחידה בשוק", אמר הנס דיל, מנהל שיווק אינפורמטיקה באזור EMEA של החברה. לדבריו, הפלטפורמה משלבת מוצרים משש קטגוריות שונות: שילוב נתונים ברמת הארגון הגדול (EII); איכות נתונים; החלפת נתונים בין ארגונים; ניהול מחזור חיי נתוני היישומים; עיבוד אירועים מורכבים; ושילוב נתוני מיחשוב ענן. "הפלטפורמה תוכננה מראש להטמעה באתר הלקוח או במודל מיחשוב ענן ברשת", הוסיף דיל.
לדבריו, "הגרסה החדשה מסייעת לארגונים להתגבר על הבעיות המובנות בניהול נתונים, על ידי שילוב נכון בין תשתיות מיחשוב לעסקים, טיוב נתונים איכותי ושירותי נתונים מבוססי SOA (ארכיטקטורה מוכוונת שירותים)".
דיל הוסיף, כי "אינפורמטיקה היא החברה היחידה שמספקת פלטפורמה נייטרלית, המטפלת בנתונים בכל שכבות ה-IT בארגון: המיינפריים; מחסני הנתונים; מערכות ERP של אורקל (Oracle) וסאפ (SAP); מערכות ה-CRM השונות – לרבות סיבל (Siebel) ו-Salesforce.com; מערכות לשרשרת הפצה; מערכות BI; ומערכות פיננסיות שונות. המטרה היא ליצור מקום אחד מרכזי שבו נמצאים הנתונים – ומשם להעבירם למשתמשים וליישומים, אחרי שאלה עברו תהליך של ניקוי וטיוב, ולאחר מכן שילובם – וזאת תוך יצירת ערך עסקי לארגון שלהם".
הוא סיכם בציינו, כי "אנו מסייעים לארגון לספק את הנתונים המתאימים לצרכים העסקיים הרלוונטיים, לטייב אותם כך שיהיו נכונים ואמינים בעיני המשתמשים ולקצר את תהליכי הגישה למאגרי הנתונים. איחוד הקטגוריות נועד להקטין את עלויות המיחשוב ומאפשר את העלאת רמת הנתונים באתר הלקוח או בשימוש במיחשוב ענן. כך, הארגונים זוכים ליתרון תחרותי בדמות מאגר נתונים זמין ואמין".
שמחנו לקרוא על הצלחת הקבוצה בימים אלו, לראות איך הדור הצעיר, מפתח ומתפתח, לינאי מילשטיין, כל הכבוד, והמשיכו לפחות כך! שלך! רותי ומיכה בן יעקב.