"משימת המנמ"ר – להישאר רלוונטי עם התשתיות הלא מדהימות שלו"

כך אמר סטיוארט אוליבר, מנהל מכירות עולמי לספקיות שירות ב-SolidFire-נט-אפ ● לדבריו, "המשתמשים התרגלו לצריכת שירותים בשעות הפנאי שלהם בצורה מסוימת - והם לא מקבלים את אותן רמות בארגונים"

סטיוארט אוליבר, מנהל מכירות עולמי לספקיות שירות, SolidFire - נט-אפ. צילום: יח"צ

"תשתיות ה-IT בארגון אינן מדהימות: הן מורכבות, חלקן מסורתיות, שלא לומר ישנות, והיכולת שלהם לספק שירותים משתנה באיכותה. המשימה של המנמ"ר היא להישאר רלוונטי עם התשתיות הללו, והדבר דורש שינוי טכנולוגי לצד שינוי תפיסתי". כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים סטיוארט אוליבר, מנהל מכירות עולמי לספקיות שירות, SolidFire – נט-אפ (NetApp).

אוליבר עבר לנט-אפ לאחר שענקית האחסון רכשה את SolidFire בדצמבר האחרון תמורת 870 מיליון דולר במזומן. SolidFire, שהוקמה ב-2010 ויושבת בבולדר, קולורדו, היא מהשחקניות המובילות בשוק מערכות אחסון מבוססות פלאש (Flash) ופעילה בקהילת ספקיות הענן עם יכולות נרחבות של אחסון וניהול אחסון, המשולבות עם מסגרות ענן כגון OpenStack ואחרות, כמו גם עם VMware.

סטיוארט עבד ב-SolidFire במשך ארבע שנים בטרם הרכישה, ולפני כן היה מנהל מוצר ב-Hosting.com, כאשר לדבריו, הרקע שלו עסקי – ולא טכנולוגי.

הבעיה היא המשתמשים

על פי סטיוארט, "ה'בעיה' של המנמ"רים כיום היא המשתמשים, הפנימיים והחיצוניים. הם התרגלו לצריכת שירותים בשעות הפנאי שלהם בצורה מסוימת; ידידותית, מהירה, עם דגש על חוויית משתמש – והם לא מקבלים את אותן רמות בארגונים".

"התשתיות בארגון הן מסורתיות, מורכבות, קשות לניהול, ולא 'מספקות את הסחורה' – בהיבט הביצועים והיכולת לגדול. ה-IT 'התרגל' לעבוד מתשע עד חמש, כמילות השיר של דולי פרטון, וכעת הוא נדרש לעבוד 24/7".

לפתור את כאבי הראש בארגונים

דייב רייט, מנכ"ל SolidFire, סיפר סטיוארט, "עבד ב-GameSpy, חברת משחקים, שם הוא בנה את תשתית ה-IT עבור הפעלה של אלפי משחקים ומיליוני גיימרים. זו נרכשה על ידי חברה, שבתורה, נרכשה על ידי NewsCorp ב-2005".

"ב-2007 רייט הקים את Jungle Disk, שהיתה מהראשונות לספק אחסון מבוסס ענן ופתרונות גיבוי. החברה נרכשה על ידי ספקית הענן Rackspace ב-2008, ודייב בנה שם פלטפורמת ענן לתמיכה בעשרות אלפי לקוחות ארגוניים. בדצמבר 2009 הוא עזב את Rackspace, כי הבין שנדרשת דרך אחרת לפתור את כאבי הראש בארגונים. בתום שתי שנות מחקר הוא בנה 'רשימת מכולת', הנדרשת לבניית ארכיטקטורת אחסון – כזו המאפשרת גידול מהיר, יכולת מיכון, וניהול".

SolidFire, אמר סטיוארט, "מתמקדת במתן פתרונות לשוק ספקיות השירות, ובנתה מערכת אחסון עם ביצועים גבוהים, מרובות "דיירים" (multi-tenancy), עם תכונות חזקות של איכות שירות. אנו מעמיקים את האחיזה בשוק, לטובת בנייה של הדור החדש של הדטה סנטר, שיהיו מבוססים ברובם על מערכות אחסון של פלאש מלא".

לדבריו, "לצד מענה לארגונים הבונים את ה-IT שלהם באופן פנימי, אנו עונים גם לארגונים הצורכים שירותי ענן, באופן מלא או היברידי".

שחקני נישה

"אמנם אחסון מבוסס פלאש הוא יקר יותר לכל יחידת נפח אחסון – לעומת אחסון על דיסקים", ציין סטיוארט, "אבל הוא משנע את הנתונים הרבה יותר מהר, בזמן שהוא תופס פחות נפח ועושה זאת בפחות אנרגיה. בנוסף, עלות מערכות אחסון מבוססות פלאש יורדות בהתמדה".

"ארכיטקטורות Scale-out שלנו, מעניקה לארגונים את הגמישות הנדרשת בבנייה שלהם את הדטה סנטר, ובסופו של הדבר, מורידה את עלויות ההקמה והתפעול של הדטה סנטר". הוא הוסיף כי "המערכות שלנו מאפשרות לארגונים לטפל בנפח אחסון ההולך וגדל במהירות, עד לקיבולת של 1.9 פטה-בייט".

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים, השיב סטיוארט כי "להיטאצ'י (HDS), ל-HPE 3PAR ול-EMC יש מוצרים מסורתיים. הם טובים באחסון המידע, אבל הביצועים שלהם גרועים. בעולם הפלאש, פתרונות Pure Storage ו-XtreamIO מבית EMC טובים בביצועים, אבל אין להם יכולת גידול. אנו רואים אותם כשחקני נישה, הפועלים רק בדטה סנטר ולא בענן. אנו נותנים מענה גם בדטה סנטר הפנימי, וגם בענן, ולכן יותר ויותר ארגונים מחליפים את הפתרונות של המתחרים שציינתי – באלה שלנו".

סטיוארט סיכם באומרו כי "ה-IT נדרש לאג'יליות, והפלאש מאפשר זאת. דורגנו כספקית אחסון מבוסס פלאש במקום החמישי, ומאז הרכישה על ידי נט-אפ קפצנו למקום השני בשוק. אנו מאפשרים לארגונים לבנות את הדור החדש של הדטה סנטר, שבו יש דגש על יכולת גידול מהירה, ניהול קבוע מראש, וצורך לענות על ביצועים מחוזקים, לצד העבודה במודל של ענן בן כלאיים (היברידי)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים