האמריקנים עוקפים את הסינים: ישיקו מחשב על חזק פי שניים

ה- Summit של האמריקנים, שיושק ב-2018, עתיד לעקוף ביותר מפי שניים את ה-TaihuLight הסיני, שנמצא כעת במקום הראשון ● הוא יכלול עוצמת מחשוב של 200 פטה-פלופים לשנייה בהשוואה ל-93 פטה-פלופים לשנייה

קרב אמריקני-סיני בעולם מחשבי העל. צילום אילוסטרציה: BigStock

תחום מחשבי העל נחשב לאחד היוקרתיים ביותר, ואפילו לתחרותי. מוסדות ומדינות מתחרות לא אחת על כתר מחשב העל החזק ביותר. נכון להיום, מחזיק בכתר מחשב שנמצא על אדמת סין שמסוגל להציע תפוקה של 93 פטה-פלופים לשנייה, כלומר: לבצע בשנייה אחת 93 פטה פעולות חשבונאיות עם מספרי נקודה צפה.

אולם המחשב, שמכונה TaihuLight, עומד לאבד את הכתר שלו. זה יקרה במהלך 2018, אז מתכננת ארצות הברית לסיים את פרויקט Summit – מחשב על שיספק עוצמת מחשוב של 200 פטה-פלופים לשנייה, כלומר: יותר מפי שניים ממה שמציע הכוכב הסיני.

Summit - בעוד כשנתיים

Summit – בעוד כשנתיים

המחשב אמור להיות ממוקם במתקן המעבדה הלאומית באואק רידג' (Oak Ridge National Laboratory), טנסי. מדובר במתקן בו כבר יש מחשב על אחד, Titan, שכשהושק ב-2013 נחשב לאחד המחשבים החזקים בעולם, עם תפוקה של 17.59 פטה-פלופים לשנייה.

מבט קצר אל התצורה של המחשב הישן יותר מול Summit מראה עד כמה התקדם שוק המחשוב בכמה שנים מועטות בלבד. אם ה-Titan היה זקוק כדי להשיג את התפוקה שלו לכ-18.5 אלף צמתי עיבוד, ב-Summit בעזרת 3,400 צמתים תושג תפוקה גדולה פי 10. בנוסף, אם במחשב הישן המעבדים בצמתים היו מעבדי Opetron בעלי 16 ליבות של AMD, הפעם בכל צומת יהיו מספר מעבדי Power 9s של יבמ (IBM). גם כמות הזיכרון בכל צומת תגדל באופן משמעותי – מ-32 ל-256 ג'יגה-בייט, כשבמחשב החדש כבר מדובר בזיכרון DDR4.

עכשיו נותר לראות מה תהיה התגובה הסינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים