Lighthouse – מגדלור לסטארט-אפים ברעננה

מתחם הסטארט-אפים החדש של רעננה נפתח באחרונה ומציע ליזמים לא רק חלל עבודה, אלא גם מעורבות של מנטורים וכלים נוספים בדרך להצלחה

עמוס טלמור, יו״ר מתחם היזמות Lighthouse, משקיע ויזם. צילום: רוני פרל

סצנת ההיי-טק והסטארט-אפים ברעננה הולכת ומתפתחת, וחברות רבות מעדיפות אותה על פני ערים אחרות בשרון או מקומות אחרים בארץ. אחד הביטויים לכך הוא מתחם העבודה החדש Lighthouse, שנפתח בעיר באחרונה, בהנהלתם של עמוס טלמור, עידו מנור וליאורה הורביץ. המתחם שם לו לדגל להיות מרכז חדשני לסטארט-אפים בעיר.

מנהלי המקום מגדירים אותו כ-"סקלרטור", בשונה מהמילה אקסלרטור. Lighthouse מכיל בין 300 ל-350 מקומות ישיבה והוא מותאם לסטארט-אפים בתחומים מגוונים, בעלות של החל מ-590 שקלים לחודש פלוס מע"מ.

טלמור מרחיב ואומר כי "המטרה שלנו לתת כלים בידי הסטארט-אפים ולהיות להם לעזר. אם הם צריכים עזרה בגיוס נחבר אותם למשקיעים, אם הם צריכים תוכנית עסקית, לפתח קשרים בצפון אמריקה או כל דבר אחר תחת השירותים שאנחנו נותנים. חלק מהשירותים ניתנים ללא תמורה נוספת וחלקם תמורת תשלום".

במה אתם שונים מפעילויות אחרות למען סטארט-אפים בארץ?
"מעבר למקום, אנחנו נותנים שירותים בעלי ערך מוסף. למשל, לאומי קארד שכרה אצלנו מקום ומפעילה שרת בנקאי 'לבן', שמאפשר לכל סטארט-אפ בתחום הפינטק או הסייבר 'לשחק' בו כאוות נפשו, ללמוד ולהתנסות ללא צורך בבקשה והתאמה מיוחדת בבנקים. צוות לאומי קארד עוזר לסטארט-אפיסטים במה שצריך ונחשף לפעילות שלהם – דבר שיכול להוביל להשקעות ולשיתופי פעולה".

ספר בבקשה על פעילות המנטורים שלכם…?
"אנחנו מקדמים פעילות של כ-100 מנטורים. הוצאנו קריאה לקהילת ההיי-טק הוותיקה והצלחנו לגייס מגוון של מנטורים שיפעלו – חלקם פרו בונו וחלקם תמורת תשלום. בין המנטורים המלווים: שלמה נטף, לשעבר ממנהלי נט-אפ (NetApp), ד״ר ג'.פ. הואנג, מייסד ויו״ר קבוצת ההשקעות הסינית JPI, ליאור כוכבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Cyren, פרופ׳ רון נבארו, מעצב תעשייתי מהמוכרים בעולם, איתן ברוקר, מנהל אינקובטור HP, עו״ד יהונתן קלינגר ופרופ׳ מרים ריינר מהטכניון".

לדברי שניים ממקימי המתחם ומנהליו – מנור, סטארט-אפיסט בעצמו, והורביץ, לשעבר מהאקסלרטור The Bridge של קוקה קולה (Coca Cola), "יש למנטורים משמעות גדולה והשפעה רבה על מידת ההצלחה של סטארט-אפים, הם כבר 'עשו את זה' והם הצטרפו ל-Lighthouse כדי לתת לקהילה".

הם ציינו כי "המנטורים יוכלו לספק מענה לכל אתגר בחיי הפעילות של הסטארט-אפים, החל משלב ה-PreSeed ועד לגיוסים מתקדמים יותר, ויתמקדו בתחומי ההתמחות של סקלרטור, שהם פינטק, סייבר, ביטחון, eMed הגיל השלישי והאינטרנט של הדברים. המנטורים שלנו יוכלו לספק מענה אפקטיבי ומדויק לתחום ההתמחות של הסטארט-אפ ובהתאמה לשלב הספציפי בו הוא נמצא מבחינת ההתפתחות שלו".

מדוע דווקא ברעננה?
טלמור: "כי זה אחד מאזורי ההיי-טק המפותחים והמתפתחים ביותר בישראל, ונימצא שם בצמוד לענקיות דוגמת מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP), אמדוקס, NICE והחממה של טבע ופיליפס (Phillips). הוא נגיש מכל נקודה ולכל נקודה בארץ, כולל מאות מקומות חנייה מקורים ובעל גישה נוחה למכון כושר ולקניון רעננה".

"אנחנו מתקדמים לעבר תפוסה של 50% וזה עולה מהר מאוד", ציין טלמור.

נקודת מבט

Lighthouse הוא מעבר למתחם עבודה. המקום והמנטורים שם מציעים מעורבות רבה בפעילות של הסטארט-אפים, למען הצלחתם.

יהיה מעניין לדבר עם סטארט-אפים שייכנסו למתחם בעוד כמה חודשים כדי לראות האם התרומה הזו אמנם הייתה משמעותית עבורם ואפשרה להם לקדם את הפעילות שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים