מנכ"ל פייסבוק זוכה לאבטחה בסכומי עתק – אבל הוא בכל זאת מודאג

צילום שמסגיר את העובדה שמארק צוקרברג מכסה את שקע המצלמה הקדמית והאודיו של ה-Macbook שלו במסקינגטייפ, מוכיח שהבחור לא רגוע ● אבל תהיו בטוחים שהאבטחה של צוקי לא מסתכמת רק באמצעים הנ"ל

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: העמוד האישי

מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, כנראה מודאג מכך שאולי מרגלים אחריו. בצילום ששיתף המייסד של הרשת החברתית הדומיננטית, כדי לציין את חגיגות 500 מיליון המשתמשים הפעילים החודשיים של אינסטגרם (Instagram), שבבעלות הרשת החברתית, אפשר לראות כי המצלמה ושקע האודיו של ה-Macbook של המיליארדר מכוסים בחתיכות מסקינגטייפ.

דאגה החורגת משימוש במסקינגטייפ

בכלל, הדאגה לשלומו של המנכ"ל המפורסם חורגת "קצת" מעבר לשימוש במסקינגטייפ. במסמכים שהגישה פייסבוק לרשויות באפריל 2015 נכתב כי במהלך חמש השנים האחרונות, השקיעה החברה של היזם בן ה-31, אשר שווה 35.7 מיליארדי דולרים, יותר מ-16 מיליון דולר לצורך הגנה עליו ועל בני משפחתו.

בתמונה, שפורסמה ביום ג', צוקרברג נראה ספורטיבי וחיוך רחב משוך על שפתיו, בתוספת לטי-שירט האפורה ומכנסי הג'ינס הכהים שהפכו לסמל ההיכר שלו, והוא ללא ספק משדר עסקים כרגיל. הוא מחזיק מסגרת דמוית פוסט באינסטגרם בגודל טבעי ובו נכתב: "תודה לכל החברים בקהילתנו שעזרו לנו להגיע לאבן דרך זו".

לאחר פרסום התמונה באינטרנט, זיהו כמה גולשים את המסקינגטייפ המכסה את המצלמה הקדמית ואת שקע האודיו על ה-Macbook שעל שולחן העבודה שלצד צוקרברג. יש שמועה כי האקרים מיומנים מסוגלים להשתלט על המצלמות שבחזית המחשבים הניידים כשהם לא מכוסים, ונראה כאילו צוקרברג מנסה למנוע פריצה שכזו, על ידי הדבקת חתיכת מסקינגטייפ על המצלמה שלו, מה שהופך את המצלמת לחסרת תועלת.

רץ עם שומרי ראש

בעבר כבר צולם צוקרברג לצידו של אותו שולחן עבודה, בערך לפני תשעה חודשים. בצילום ההוא נראה אותו שולחן בדיוק, עם אותם פריטים שניצבים עליו עכשיו, כך טוען אתר Gizmodo. וזוהי בהחלט לא הפעם הראשונה שבה ניכר כי איש העסקים הצעיר מוטרד בנוגע לאבטחת פרטיותו. בפברואר האחרון הוא צולם במהלך ג'וגינג שערך במהלך טיול בברלין בצוותא עם לא פחות מחמישה מאבטחים אישיים שרצים יחד איתו.

האב הטרי לא לקח סיכונים באותו טיול, אחרי שזכה לאיומים על חייו מצד תומכי דאעש באינטרנט. יתר על כן, לצוקרברג יש לא פחות מ-16 שומרי ראש שתפקידם להגן עליו, על אשתו פרסילה ועל בתם המקסימה, מקס, בביתם השווה שבעה מיליון דולר, שבפאלו אלטו, קליפורניה.

החברה של צוקרברג – שממוקם כיום במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם על פי דירוג פורבס (Forbes) – חשפה גם כי בשנת 2015 הושקעו חמישה מיליון דולרים במאבטחים, שומרי ראש ושירותי הגנה אחרים, בכדי להבטיח את שלומו של המייסד והמנכ"ל שלה.

חופשי ומאושר?

הסכום המהותי הזה הוא למעשה פחות מההשקעה בת ה-6.2 מיליון דולר שהחברה הקצתה לצורכי הביטחון של צוקרברג בשנת 2014, כשבשנת 2013 עמדה קצבת הביטחון האישי של המנכ"ל על 3.3 מיליון דולר "בלבד".

מיליונים נוספים הושקעו גם בנסיעות פרטיות, כמו גם בהתקנת אזעקות בביתו הנוסף של צוקרברג, השווה 10 מיליון דולר, ואשר שוכן במחוז מישן האמיד שבסן פרנסיסקו.

כדי לקבל קצת פרופורציות – אפל (Apple) השקיעה רק 209 אלף דולר בתקציב הביטחון של מנכ"לה טים קוק בשנה שעברה. מנכ"ל אורקל (Oracle), לארי אליסון, זכה בשנת 2015 בתקציב לצורך אבטחת ביתו, שעמד על סכום כולל של 1.5 מיליון דולרים. ואילו מנכ"ל ובעלי אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, "בזבז" דרך החברה 1.6 מיליון דולרים לצורכי אבטחתו.

לנוכח הדברים האלו נשאלת רק השאלה האם להיות עשיר משמעו להיות חופשי ומאושר. חומר למחשבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים