CA במגעים מתקדמים לרכישת אובליקור הישראלית

אובליקור פועלת בתחום ה-SLA ומספקת תוכנות לשו"ב על תהליכים עסקיים וניהול רמת השירות ● מוצרי התוכנה של החברה מוטמעים בקרב 1,200 לקוחות, כולל חברות טלקום וספקיות אינטרנט - ביניהן בריטיש טלקום, AT&T, פרנס טלקום, קרייזלר, ועוד ● מ-CA ישראל נמסר: "אין תגובה"

CA העולמית נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית אובליקור (Oblicore). היקף העסקה לא ידוע, וההערכות בשוק מדברות על עשרות בודדות של מיליוני דולרים. אובליקור פועלת בעולם ה-SLA, ומספקת תוכנות לשו"ב על תהליכים עסקיים ולניהול רמת השירות. החברה מחברת בין עולמות התפעול הארגוני, רמת השירות, וה-IT. מוצר הדגל שלה, Oblicore Guarantee, ממכן, מנתח ומודד את רמת השירות המסופקת על ידי מערך ה-IT. אובליקור הוקמה ב-2000, והצליחה לגייס הון של כ-30 מיליון דולרים, אולם מכירותיה היו נמוכות יותר, ועמדו על כמחצית מהסכום.

ל-CA היו בעבר כמה רכישות של חברות הזנק ישראליות, כאשר האחרונה שבהן הייתה של יוריקיפאי. מוצרי אובליקור מאפשרים לארגונים להבין בזמן אמת את מצב השירות שמתקבל, לקבל ניראות מלאה של מצב השירות, ולדעת על אפשרויות המיטוב שלו, על ידי חלוקת משאבי ה-IT והקצאתם באופן משופר. כך, באמצעות ניטור רמת השירות בהיבט תשתיות ה-IT, ניתן לייעל את רמת התהליכים בארגון ולשפר את הרווחים. מוצרי התוכנה של אובליקור מוטמעים בקרב 1,200 לקוחות, כולל חברות טלקום וספקיות אינטרנט – ביניהן AT&T, בריטיש טלקום (British Telecom), פרנס טלקום (France Telecom), קרייזלר (Chrysler) ועוד.

בחודש מאי השנה הגיע לישראל ראסל ארץ, סגן יו"ר CA ואחד ממייסדיה, במטרה לפגוש לקוחות עסקיים, וכדי לבחון רכישות פוטנציאליות של חברות מקומיות. ארץ הגיע לישראל כשהוא מלווה בג'ייקוב לאם, סגן נשיא בכיר בחברה לתחומי אסטרטגיה ופיתוח – שם קוד ל-"רכישות ומיזוגים". השניים שמרו בראיון שהעניקו לאנשים ומחשבים על "פני פוקר", וסירבו לומר אם CA נמצאת במגעים כלשהם עם אחת מהחברות הישראליות. ארץ הסכים לומר רק, כי "הגעתי לישראל כדי לבחון על מסך המכ"ם שלנו רכישות פוטנציאליות. הרכישה חייבת להיות מותאמת לאסטרטגיית פישוט הניהול של מערך ה-IT – חזון בו אנו דוגלים כבר שנים. אין לנו יעד מועדף לרכישה – זו יכולה להיות חברת סטארט-אפ קטנה בתחילת דרכה, או חברה שכבר פעילה בשוק. הרכישה יכולה להיות בכל תחומי הפעילות שלנו: ניהול תשתיות, אבטחת מידע, מימוש רגולציות ונהלים, GRC".

ארץ הוסיף בראיון עימו, כי "ל-CA יש כסף מזומן – והרבה. ברור שהשנה נידרש לממש מזומן זה ולהמירו ברכישת חברות. לא מדובר בהכרח בחברות זולות, כי חברות טובות הן יקרות גם היום. לפני חמש שנים ערכנו רכישות בשווי 2 מיליארד דולרים בשנה, ולאחר מכן 'נחנו' בתחום. כעת, אנו שוב במגרש המשחקים של המיזוגים והרכישות. המטרה היא להשלים פערים בתחומי הפעילות שלנו, אבל איננו שוללים לרכוש חברות שפועלות בצמוד לנו. בנוסף, ברור שנישאר בתחום התשתיות ולא ניכנס לעולם היישומים".

מ-CA ישראל נמסר: "אין תגובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים