יורם כהן: "השב"כ מעוניין לגייס האקרים"

"שירות הביטחון הכללי מוכן להעניק רישיון חוקי להאקרים המתגייסים לשורותיו", אמר כהן, עד לא מזמן ראש הארגון ● לדבריו, "אנחנו תמיד יודעים מי נמצא מאחורי מתקפה קיברנטית מכל סוג שהוא"

יורם כהן, לשעבר ראש השב"כ. צילום: חן גלילי

"מזה כעשור, אנחנו משתמשים בסייבר ובשיטות חדשות של יכולות מודיעיניות במרחב הקיברנטי. השב"כ מוכן אפילו להעניק רישיון חוקי להאקרים המעוניינים להתגייס לשורותיו – ולהיות הטובים שבטובים", כך אמר יורם כהן, עד לא מזמן ראש השב"כ.

כהן דיבר היום (ג') באוניברסיטת תל אביב, במסגרת שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטה, מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ.

לדבריו, "אנחנו תמיד יודעים מי נמצא מאחורי מתקפה קיברנטית מכל סוג שהוא, גם אם לוקח זמן לגלות זאת. בסופו של דבר, אנחנו מצליחים בגילוי, באמצעות שימוש במגוון שיטות נרחב. אנחנו מתמודדים עם האתגרים והאיומים הקיומיים בצורה יצירתית, תוך שימוש במודיעין רב".

"מעבר לשימוש בסייבר כחלק מההגנה, הוא משמש גם כחלק מהיכולות ההתקפיות לשב"כ, ולכן עלינו להיות פרו-אקטיביים ומהירים", אמר כהן. "הפרו-אקטיביות באה לידי ביטוי גם באמצעות פיתוח מרכז סייבר שעובד סביב השעון. מדובר בזרוע חשובה להתמודדות עם האיום הקיומי".

"הדילמה היומית עמה אנחנו מתמודדים היא לא ללחוץ על ההדק מהר מדי, אך מצד שני לא לחכות יותר מדי. אנחנו מתמודדים עם כלים שונים ומגוונים", הוסיף.

כהן סיכם באמרו ש-"אף מדינה לא צריכה להתמודד עם האיום הקיברנטי לבד ושיתוף פעולה חיוני לשם ההתמודדות עם האיומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים