האיום מתפשט: תוכנות הכופר מגיעות לטלוויזיות החכמות

טרנד מיקרו גילתה במכשירי Android TV את התוכנה FLocker, שתוקעת את המערכת ומוכנה לשחרר אותה תמורת כרטיס מתנה ל-iTunes בשווי 200 דולר ● מה אפשר לעשות נגדה? בינתיים, לא הרבה

כופרות - גם על המרקע. צילום אילוסטרציה: BigStock

תוכנות הכופר (Ransomeware) מגיעות גם לטלוויזיות החכמות – ובמיוחד לטלוויזיות שמבוססות על Android TV מבית גוגל (Google).

לפי טרנד מיקרו (Trend Micro), תוכנת כופר בשם FLocker מאיימת על כל מי שנמצאת ברשותו טלוויזיה עם מערכת ההפעלה הזו. במקרה שהיא מצליחה להדביק את המכשיר, היא תוקעת את המערכת ומוכנה לשחרר אותה, אם בכלל, תמורת תשלום בדמות כרטיס מתנה ל-iTunes בשווי 200 דולר.

FLocker קיימת כבר מזה שנה בעולם הטלפוניה וההאקרים לא היו צריכים לעשות בה שינויים רבים כדי להעביר אותה לעולם הטלוויזיות החכמות. לפי ענקית אבטחת המידע, יש לכופרה הזו כבר יותר מ-7,000 גרסאות, כש-2,000 צצו רק במהלך החודשיים האחרונים.

כמו בכל מכשיר חכם, כדי ש-FLocker תגיע לטלוויזיה צריך לבקר באתר פישינג או לפתוח מייל שמכילה אותה, או מפנה באופן אוטומטי לאתר שכניסה אליו גורמת להורדתה. היא מתחילה לעבוד כחצי שעה לאחר ההדבקה וכשהיא מסיימת, ממלאת התוכנה את כל גודל המסך בהודעת הכופר. יצוין שהיא מתאימה את עצמה לכל גודל טלוויזיה. לאחר ההדבקה התוכנה עובדת ברקע כדי לדלות מידע ולשלוח אותו למקור ההדבקה.

אפשר ללמוד משהו על המקור של הכופרה הזו מעצם העובדה שאם היא מזהה שהטלוויזיה שהיא הדביקה נמצאת באחת ממדינות מזרח אירופה וברית המועצות לשעבר (לפחות רובן), היא משמידה את עצמה בלי לפגוע.

מה אפשר לעשות? כרגע כנראה אין הרבה חוץ מלהתקשר לשירות של יצרנית הטלוויזיה ואולי לנסות לאפס את מערכת ההפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים