פייסבוק מקדמת פיד עשיר בסרטוני וידיאו

האם בתוך חמש שנים יהיה פיד החדשות של הרשת חברתית עמוס בעיקר בסרטונים? מאוד ייתכן שכן ● פייסבוק מספקת באחרונה כלים כדי להפוך את התחזית הזו לריאלית

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

אמנם קשה לנבא מה יהיה בעוד חמש שנים בתחום ההיי-טק, אבל ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא פייסבוק (Facebook) לאזור EMEA, בכל זאת מנסה.

במהלך הפסגה הבינלאומית לנשים החזקות ביותר (Most Powerful Women International Summit) של פורצ'ן (Fortune) שהתקיימה בלונדון, סיפקה מנדלסון את החיזוי שלה וטענה כי בקרוב תהפוך פייסבוק לפעילה בעיקר בניידים וכן שהרשת החברתית תתרכז כנראה כולה בווידיאו.

החברה כבר רואה ירידה בפרסומי טקסט בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד וגידול בסרטוני וידיאו, אמרה מנדלסון בראיון עם עוזרת עורכת המגזין, פטי סלרס. "לכן, אני חושבת שאם היה לי הימור, הייתי אומרת: וידיאו, וידיאו, וידיאו".

עולים ללייב סטרימינג

ואכן השנה האחרונה הייתה של הווידיאו בפייסבוק – הפסגה של ההתרחשויות, לפחות לפי הציפיות של החברה. הייתה השקת ה-Live Video בדצמבר האחרון, תכונה המאפשרת למשתמשים לשדר תיעודי וידיאו מהטלפון שלהם אל הרשת החברתית בזמן אמת. האופציה, דמוית הפריסקופ (Periscope), הגיעה לכל משתמשי iPhone בינואר.

לאחרונה החברה גם מרחיבה את השירות שלה על ידי הוספת אפשרות לעלות בשידור חי גם בקבוצות פייסבוק ואירועים, להוסיף מסננים ולפרסם תגובות מגוונות כצופה.

בחודש שעבר, דיווחים בישרו על עוד שינויים קרובים, כולל אפשרות לדלג קדימה עד לחלקים שמעניינים אתכם בקטעי וידיאו מוקלטים של הזרמה חיה שנמשכה שעות ארוכות.

לספר סיפורים בעולם הזה

לפי מנדלסון, למרות שאין לדעת מה טומן העתיד, פרסום סרטוני וידיאו בפייסבוק עומד עוד להתעורר הרבה יותר מכיום, כשעל הפרק סרטוני מציאות מדומה וסרטי 360 מעלות החדשים.

בעידן של סיפורים, האפשרות לתעד בווידיאו מסתמנת כ"דרך הטובה ביותר לספר סיפורים בעולם הזה, שבו כל כך הרבה מידע מגיע אלינו", כך מאמינה מנדלסון.

מידע כמו באיזו שעה בדיוק התעורר מארק צוקרברג (שש בבוקר, באדיבות התינוקת מקס) ומה ג'רי סיינפלד אכל לארוחת בוקר (שלוש ביצים, מה שמעורר בהחלט סיבה לדאגה), ועוד מני אינפורמציות מתועדות בסרטונים – כמו אלו שיגיעו מתכנית השאלות ותשובות שמתכוון צוקרברג להפעיל בזמן הקרוב – יכולים להציף בקרוב בהמוניהן את פיד החדשות שלכם.

כדאי להתכונן ולהתחיל לחשוב מה אתם עומדים לשדר לעולם בלייב סטרימינג, כדי שלא תישארו מאחור ותצטרפו לחגיגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים