ג'סי פראודמן, Blue Box: "המענה לכאבי הראש של המנמ"ר – ענן פרטי כשירות"

לדברי פראודמן, מייסד ו-CTO החברה אשר בבעלות יבמ, "בסוף היום כולם מנסים לעשות משהו לטובת הלקוח - אנו לא מוכרים תשתיות, אלא שירות"

ג'סי פראודמן, מייסד Blue Box. צילום: יח"צ

"יש בשוק יותר מדי חברות 'חד-קרן' שאינן ראויות, לא מציעות מוצר אמיתי והתקשורת כושלת לדווח עליהם כבלון. לקוחות ארגוניים נדרשים למשהו ממשי, אמיתי, שיביא להם ערך. במקרה שלי – ענן פרטי כשירות, PCaaS, שהוא המענה לכאבי הראש הבלתי פוסקים של המנמ"רים". כך אמר ג'סי פראודמן, מייסד ו-CTO של Blue Box, חברה בבעלות יבמ (IBM).

לפני שנה רכש הענן הכחול את Blue Box, המספקת שירותי ענן פרטי מבוססי תקן OpenStack. פרטי העסקה לא פורסמו, אולם בעיתונות הכלכלית בארצות הברית העריכו אותה בעשרות מיליוני דולרים.

צילום ועריכת וידאו: דותן גור

פראודמן, בן 31, תיאר את הקשיים הרבים שעבר עד לרכישה. "ב-1997, כנער, הורי אמרו לי לחפש עבודה. העבודות היו של מוכרים בחנויות בקניון. לא רציתי, אז הקמתי אתרים ברשת. הבנתי שעלי לארח אותם איפה שהוא, עשיתי זאת על המחשב האישי שלי. שם החברה היה זוועתי, Fusion Net Design services. כשהעסק גדל, נאלצתי להעביר את האתרים לאירוח, וב-1999 הקמתי עוד חברה, Wire Digital Services 9. בקושי הרווחנו והחובות היו רבים. ב-2003 התחלתי ללמוד בקולג' והקמתי את Blue Box במעונות. התחלתי לפתח מוצרים לאתרים, גם פה ללא הצלחה, עשינו את הדברים לא נכון. לילה אחד פורצים גנבו את כל המחשבים, קיבלתי  כסף מחברת הביטוח, ונפטרתי מהחברה".

"תמיד התלהבתי מתשתיות", סיפר. "אמרתי 'אתמקד באירוח'. הלקוח הראשון שלי היה ויאקום (Viacom), שבבעלותה רשתות שידור פופולריות: MTV ,CBS, קומדי סנטרל (Comedy Central) ו-Showtime. פתרתי בעיות בתשתיות ללקוח, שחברות ענק לא הצליחו. המשכנו לא להרוויח, החובות גדלו: לוויתי כסף מהורי, מאשתי ומהבנקים, הכל הלך הפוך. ב-2007 הקמתי דטה סנטר, אבל המשבר הכלכלי ב-2008 הביא אותנו על סף פשיטת רגל. כל פעם לקוחות עזבו, התחתנתי, נולדו לי ילדים, חשתי במלכוד".

"שינינו את הכיוון של החברה, הצלחתי לגייס משקיע אחרי ש-33 משקיעים סירבו לי. הייתי קרוב מאי-פעם לפשיטת רגל, ו'חגגתי' כבר עשור לחברה. שכרתי מנכ"ל שאמר 'תבין מאיפה יבוא הרווח לחברה'. הייתי מיואש, ודווקא באותו זמן, Geekwire, אתר חשוב בסיאטל – נתן לי פרס. הייתה זו נקודת מפנה, הכוכבים החלו להאיר לי".

"פגשתי כמה בכירים ביבמ, זה היה היום המתיש בחיי, אבל בפעם הראשונה יבמ ראו בחזון החברה שלי משהו נכון. בתוך ימים החברה נרכשה", סיפר פראודמן. "ביום הרכישה, מניית יבמ עלתה משמעותית. אני לא יודע אם בגללי".

אין קסם ביזמות

הוא סיים את סיפורו בלקחים: "חישבו על המיתוג; התרגשו מהמוצר שלכם; זה בסדר שאתם חשים לבד במהלך המסע; דבקו בדרך שלכם גם אם יש מהמורות – ואלה רבות מספור, ככה זה כשבונים חברה; דאגו להתאים לכל שלב בחיי החברה את הצוות המתאים – אני לא הייתי מנכ"ל החברה במקום הנכון ובזמן הנכון. אין קסם ביזמות – אלא עבודה יומיומית קשה וסיזיפית".

"בסוף היום כולם מנסים לעשות משהו לטובת הלקוח", אמר פראודמן. "אנו לא מוכרים תשתיות, אלא שירות. אנו 'לוקחים' פיסה מהענן של יבמ ונותנים ללקוח תחושה של ענן שלו".

Blue Box, אמר פראודמן, "מספקת שירותי ענן, המאפשרים פריסה נוחה של עומסי עבודה – לרוחב סביבות ענן היברידיות. שירותי מחשוב הענן הפרטי שלנו יציבים ומאובטחים יותר מאלה של ענן ציבורי, דוגמת AWS, ומאפשרים לארגונים לשים את האפליקציות מאחורי הפיירוול בקלות יחסית".

לדבריו, "הענן הפרטי כשירות שלנו – PCaaS, מעניק את הכוח למשתמשים. ארגונים מחפשים כיום דרכים חדשות לאימוץ מודלים שונים של סביבת ענן, כדי להתמודד עם מגוון עומסי עבודה. אנו מספקים מודל גמיש לענן, המקל על לקוחות להעביר נתונים ויישומים בין עננים שונים".

פראודמן סיים באומרו כי "Blue Box מסייעת לארגונים לשלב במהירות יישומים מבוססי ענן ומערכות הפועלות באתר הפרטי של הלקוח – אל תוך ענן מנוהל אחד, מבוסס תקני OpenStack, עם שיפור של רמות הניראות, השליטה והאבטחה. ארגונים מקבלים חוויית משתמש דמוית ענן ציבורי, בתוך הדטה סנטר שלהם, תוך שחרור מעול משימות ההקמה והפריסה של עננים פרטיים מסורתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים