טוויטר ויאהו מדברות על מיזוג

האם הענקית המתפרקת והרשת המצייצת עומדות להתמזג? מקורות יודעי דבר טוענים ששיחות התקיימו בנדון בין הצדדים ● דוברי החברות סירבו להתייחס לשמועות

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

דיווחים מספרים כי מנהלים מהרשת החברתית שצמיחתה מדשדשת נפגשו עם המנכ"לית מריסה מאייר וצוותה לפני מספר שבועות בכדי לדון באפשרויות למיזוג, כך מצטט הניו יורק פוסט (New York Post) מקורות המקורבים לשיחות.

לדברי יודעי הדבר שתי הקבוצות דנו במצבה הפיננסי של יאהו (Yahoo) ותהו יחדיו האם מיזוג יהיה צעד הגיוני מבחינה אסטרטגית בעבור החברות. "טוויטר (Twitter) היא היעד לחדשות מיידיות, ועל האתר של יאהו יש עיניים רבות", אמר אחד המקורות לפוסט והוסיף שלפי כך "הרעיון הוא לא משוגע כמו שנדמה".

אולם בינתיים לא כדאי לקחת את הדברים יותר מדי ברצינות, שכן כרגע לא ממש ברור עד כמה היו השיחות ענייניות, במיוחד לנוכח העובדה שמנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, אפילו לא נכח בהן.

יותר מ-10 הצעות ראשוניות

יאהו, שעסקי הליבה שלה עומדים למכירה, קיבלה עד כה יותר מ-10 הצעות ראשוניות. מתעניינת רצינית ברכישתה היא ענקית הטלקום וריזון (Verizon), שנתפסת על ידי רבים בתור המועמדת המובילה לקניית תחום האינטרנט של יאהו, שבו היא יכולה לשלב את AOL, אותה קנתה לפני כשנה ב-4.4 מיליארד דולרים.

ההצעות בסיבוב השני של המכרז יתקבלו בשבוע הבא. נכון לאפריל טענו דיווחים כי יאהו צפויה להימכר בסכום שעומד על בין ארבעה לשמונה מיליארד דולר, אבל לאחר שהמשקיעים קיבלו גישה למידע שלא פורסם בציבור, ואולצו לעמוד בשבועות של מצגות מכירות, העריך הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) שההצעות שיתקבלו יהיו נמוכות בהרבה ויגיעו ללא יותר משניים עד שלושה מיליארדי דולר, וזאת בצטטו "יודעי דבר".

בתגובה לפרסום אודות המגעים בין החברות טענה יאהו שאינה מעוניינת לדבר על הפרטים של "הסקירה אסטרטגית" על התהליכים שקורים בה, ודובר טוויטר אמר כי "אנחנו לא נוהגים להגיב על שמועות וספקולציות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים