מקסין פסברג, אינטל: "נמצא את הדרך להידברות עם המתנגדים לפעילות שלנו בירושלים"

"מאז ומעולם האמנו בהשתלבות במרקם החברתי ובמציאת פתרונות למצבים שונים", אמרה פסברג, סגנית נשיא אינטל העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל, בטקס חנוכת המפעל בירושלים, תוך שהיא מתייחסת להפגנות החרדים נגד פתיחתו בשבת ● היא הוסיפה, כי "החוכמה היא להשקיט את הסערה ולא לדרבן אותה" ● לדבריה, "נעמוד במפעל על היכולת לעשות את הדברים בצורה הכי מצוינת שאנחנו יודעים ולשמור על תחרותיות מבחינה תפעולית"

"אנחנו חייבים לשמור על היכולת לעשות את הדברים בצורה הכי מצוינת שאנחנו יודעים, ולשמור על תחרותיות מבחינה תפעולית. זה אומר שנעבוד כמה שצריך, איך שצריך וכל אימת שצריך כדי לעמוד במחויבויות האלה", כך אמרה אמש (א') מקסין פסברג, סגנית נשיא אינטל (Intel) העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל, בטקס חנוכת מפעל החברה בירושלים.

הטקס התקיים על רקע סוף השבוע הסוער, שבו התפרעו קבוצות של חרדים מול מפעל אינטל בירושלים, השליכו אבנים וגרמו לו לנזקים, במחאה על עבודתו בשבת. בדבריה אלה של פסברג היה מסר ברור שהחברה לא תשנה את סדרי העבודה שלה בישראל, הזהים לעבודת מפעלי החברה בכל העולם. "אנחנו באינטל האמנו מאז ומעולם בהשתלבות במרקם החברתי ובמציאת פתרונות למצבים שונים – תוך שמירה על רציפות העבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר וביחסי יעילות-עלות שאין שניים להם", אמרה.

לאחר המהומות אמרה פסברג, כי אם הן יימשכו, "או אם יהיה עיכוב מתמשך בקו הייצור בירושלים, החברה תיאלץ לסגור אותו, וייתכן שגם תחליט בסופו של דבר לעזוב את ישראל". לעומת זאת, לאחר הטקס היא ביקשה "ליישר מספר דברים שמסתובבים בעיתונות, שאולי נובעים מחוסר הבנה".

פסברג ציינה, כי "המשך עבודת המפעל בירושלים בא בעקבות דין ודברים בין ממשלת ישראל, עיריית ירושלים ואינטל. הבקשה הייתה להמשיך את הייצור בעיר הזאת". היא הדגישה, כי עבודת המפעל חשובה לצורך המשכיות הייצור של אינטל בארץ – שמתחיל בקרית גת ומסתיים במפעל בירושלים. "העובדה שהחליטו להצמיד את המפעל בירושלים לזה בקריית גת – יש לה משמעות תפעולית רחבה", אמרה. "מי שחושב על ייצור כעל צינור עם פתח – אין ספק שאי אפשר ליצור בצינור הזה סתימות, כי אנחנו לא יודעים להתאושש מהסתימות האלה. לכן, הפעילות כאן, בירושלים, תתבצע כמו בקריית גת, 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. אנחנו נעשה את זה, ותמיד עשינו את זה, תוך התחשבות בצרכים השונים של העובדים. שומרי שבת מעולם לא עבדו אצלנו בסופי שבוע".

לסיום, פסברג הביעה את אמונתה בכך ש-"בסופו של דבר נמצא את הדרך להידברות עם האוכלוסיות שמתנגדות לפעילות שלנו כאן, נמצא את הדרכים לפתור את כל הבעיות האלה. אין בעיות שלא ניתנות לפתרון. החוכמה היא להשקיט את הסערה ולא לדרבן אותה, ולמצוא את אותם הפתרונות שיאפשרו לנו את הדו-קיום עם כל העדות שהן חלק מהמרקם החברתי שבתוכו המפעל הזה נמצא".

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, בירך בטקס את הנהלות אינטל העולמית ואינטל ישראל על הבחירה בירושלים להקמת המפעל ועל כך שלא העבירו אותו לארץ אחרת. "השקעת אינטל בירושלים תורמת למלחמה בהגירה שלילית מהעיר", אמר. "יש חשיבות רבה להצלחת אינטל בישראל, ובירושלים בפרט". הוא הוסיף, כי "החברה מהווה דוגמה ומופת להעסקה בעיר ולתרומה לה". בהתייחסו לאירועים האחרונים אמר ברקת, כי " אני חסיד הסטטוס-קוו והדו-קיום בירושלים. אינטל עובדת 24 שנים במתכונת הנוכחית, ותמשיך כך".

בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התמ"ת, אמר בטקס, כי פתיחת המפעל היא יום חג לירושלים, והודה לאינטל על תרומתה לתעסוקה בישראל ולכלל החברה. בהתייחסו לאירועי הימים האחרונים אמר בן אליעזר, כי "מי שחושב לפתור עניינים באלימות – טועה, ומי שחושב שהממשלה תשלים עם אלימות וונדליזם – טועה אף הוא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    יעני לטובת העובד, זוהי עבדות, כלוב של זהב, הם לוחצים אותך להיות עבד !!! כל עובד וגם ארגון חייבים יום חופשי אחד

אירועים קרובים