HPE תובעת מאורקל פיצויים בסך שלושה מיליארד דולר

התובעת טוענת שהפסקת התמיכה של אורקל במעבדי האיטניום, שהמחשבים הארגוניים שלה היו מבוססים עליהם, הסבה לה פגיעה במכירות

HPE

HPE, חברת המחשוב הארגוני של HP, תובעת מאורקל (Oracle) פיצויים בגובה שלושה מיליארד דולר בגין החלטתה של זו להפסיק את התמיכה של בסיס הנתונים שלה במעבדי האיטניום (Itanium). כשהייתה חברה מאוחדת, ביססה HP על מעבדים אלה את מערכות המחשוב הארגוניות שלה.

מדובר בנושא שמתגלגל בערכאות השיפוטיות כבר יותר מחמש שנים, כשעברו כארבע שנים מאז קבע השופט ג'יימס פי. קליינברג מבית המשפט העליון במחוז סנטה קלרה שבקליפורניה שטענותיה של HP צודקות. אז הוא גם חייב את אורקל להוסיף ולתמוך במעבדי האיטניום כל עוד HP תוסיף למכור מערכות מחשב עם מעבדים אלה.

השבוע אמור המשפט להתחדש בבית המשפט העליון של קליפורניה, כאשר על הפרק הפעם הפיצויים שדורשת HP/HPE בגין הנזקים שנגרמו לה, לטענתה, בגלל אי מילוי החוזה שנחתם בין שתי החברות ב-2010.

ב-HPE טוענים שההחלטה שקיבלה אורקל באופן חד צדדי גרמה באופן מיידי לנפילה גדולה במכירות של המערכות שלה. סכום הפיצויים אותו דורשת החברה הוא בגין נזקים שנגרמו לה בגלל מכירות שכבר הפסידה, בסכום של 1.7 מיליארד דולר, ובגין מכירות עתידיות, בסכום אוו היא מעריכה ב-1.3 מיליארד דולר. בסך הכול, כאמור, מדובר בשלושה מיליארד דולר.

בדיון תבקש HPE מהשופט להתייחס גם להפרות חוזה שלא הובאו בפניו בדיוני המשפט הראשון, מה שהוביל את נציגי אורקל לומר כי "מדובר במספר תיאוריות משונות על אחריות, על אף שהיא אפילו לא טוענת שנגרם לה נזק עקב כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים