"הענן עונה על הפער בין יכולות ה-IT והדרישות ממנו"

כך אמר אודי ויינשטיין, סמנכ''ל מערכות מידע במלאנוקס ● לדבריו, "הבטנו על הענן וחיפשנו מקומות אשר יניבו ערך מהמעבר אליו"

אודי ויינשטיין, מנמ''ר מלאנוקס. צילום: תומר פולטין

"מערכי ה-IT בארגונים נמצאים במצב בו קיים פער בין כמות והיצע של השירותים והמוצרים שהם מסוגלים להנפיק, אל מול הדרישות ההולכות והגדלות מהם. הענן מספק מענה לצמצום חלק מפער זה". כך אמר אודי ויינשטיין, סמנכ"ל מערכות מידע במלאנוקס (Mellanox).

ויינשטיין דיבר במסגרת מסלול מיוחד של פורום C3 של אנשים ומחשבים. הפורום התקיים במסגרת כנס 2016 Google Cloud Platform NEXT. הכנס נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב. הוא מתקיים זו הפעם השנייה, ובמסגרתו הוצג הדור הבא של טכנולוגיות גוגל (Google) בתחום מחשוב הענן.

בכנס השתתפו יותר מ-1,500 מפתחים, מקצועני IT, אנשי סטארט-אפים, ועובדי מחשוב מהמגזר העסקי והארגוני. לרגל הכנס הגיעו לישראל כ-20 מומחים מגוגל, בהם בכירי GCP, פלטפורמת הענן של החברה, אשר מתווים את האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית של תשתית הענן של גוגל. את הפורום פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי ויינשטיין, "אנו במלאנוקס יצרני תקשורת מקצה לקצה. 60% מהתעבורה של הטלפונים בעולם עוברת דרך המערכות שלנו, תקשורת, אחסון ודטה סנטרים".

צמצום עלויות, עם שירות עצמי ומיכון

במערך ה-IT של החברה, אמר ויינשטיין, יש 120 עובדים, המתפעלים 32 אתרים בעולם, ומשרתים את 2,600 עובדי מלאנוקס. צוות המחשוב, ציין, מטפל בין השאר ב-8,000 שרתים פיזיים, "אני משלם חצי מיליון שקלים בשנה חשמל עליהם", ב-1,000 אפליקציות, 1 פטה בייט נתונים, ו-41 אלף פורטים (מבואות).

כמו כולם, אמר ויינשטיין, "יש לנו פער בין הדרישות מה-IT ובין היכולת לענות עליהן. בנוסף, יש לנו בעיית 'צל ה-IT'". לדבריו, "זיהינו ארבעה תחומים ב-IT שיכולים להוות שינוי שישפיע על הארגון לחיוב: ניתוחי מידע מתקדמים, Web 2.0, מובייל וענן. הבטנו על הענן וחיפשנו מקומות אשר יניבו ערך מהמעבר לענן. כך, עברנו בשני מקומות לענן של גוגל".

מקום אחד, ציין ויינשטיין, "הוא פיתוח תוכנה. זה מקום עם שיאים ('פיקים') חריגים. הוא מצוין למעבר לענן, כי הוא מטפל בהקמה מהירה וניהול על ידי ה-IT. לאחר שהעברנו תחום זה לענן, קיבלנו צמצום עלויות, עם שירות עצמי ומיכון".

תחום נוסף שהחברה העבירה לענן, אמר ויינשטיין, הוא ההתאוששות מאסון. "DR זה הסיוט הלילי שלי כבר שנים", ציין. "כל חודש הייתי מוריד מערכת אחרת, כדי לראות תוך כמה זמן מתקבל גיבוי מלא". לדבריו, "בפרויקט של פחות משבוע העברנו את כל ה-ERP שלנו ממודל רישוי לענן. יש לנו DR ברמת הטרנזקציה הבודדת, עם שליטה ובקרה, ניראות והחזר השקעה".

"המשתמשים בסביבת הפיתוח של התוכנה בענן מאוד מרוצים", סיכם ויינשטיין. "הורדנו עלויות, שיפרנו את יחס המחיר מול ביצועים. השגנו גמישות, אבטחת מידע, ומהירות".

ברק רגב, מנהל פעילות GCP ב-EMEA. צילום: תומר פולטין

ברק רגב, מנהל פעילות GCP ב-EMEA. צילום: תומר פולטין

ברק רגב, מנהל פעילות GCP ב-EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה), אמר כי "הענן מאפשר לארגונים להניע את המחשוב על מנת להיות יותר תחרותיים. הוא מניע ומספק חדשנות. זה לא מתחיל עם הטכנולוגיה, אלא עם השאלה 'למה ענן – מה רוצים להשיג'"? התשובה, לדברי רגב, "עומדת על שלוש רגליים: יתרון תחרותי, העמקת הקשר עם הלקוחות ויעילות תפעולית".

לדברי רגב, "ארגונים לא רוצים לעסוק בתשתיות הפיזיות, והענן נותן להם אפשרות לממש זאת באופן אג'ילי, הוא נותן גמישות להזיז דברים ולספק שירותים במהירות. היום ענן הוא בסדר העדיפויות הראשון, בשל עלות-תועלת".

הענן של גוגל, ציין רגב, "הוא הפתוח ביותר, אין נעילה באף שלב, אין התחייבות על הפלטפורמה, ההתחייבות היא על פי דקת שימוש. הגמישות מאפשרת לארגונים להשתמש בו כמה שהם רוצים".

גוגל, ציין רגב, "ממשיכה לספק חדשנות. אנו הולכים לכיוון של מכונות לומדות, עם אפליקציות ושירותים חכמים ה'יודעים' להבין דיבור והתנהגויות". בכל מקרה, סיכם רגב, "המעבר לענן הוא בעיקרו שינוי תרבותי – ולא טכנולוגי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים