"בתוך חמש שנים ישתנה ה-IT יותר ממה שהשתנה בארבעה עשורים"

כך אמר מיילס וורד, ראש חטיבת הפתרונות העולמית של GCP בגוגל ● לדבריו, "הענן הוא חלק מהעובדה שהתוכנה נכנסת לכל מקום בחיינו, וגם לארגונים"

מיילס וורד, ראש חטיבת הפתרונות העולמית של GCP בגוגל. צילום: תומר פולטין

"הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, לא תמיד בקצב שארגונים מצליחים להדביק. מה שהמנמ"רים נדרשים להבין במסגרת היערכותם לעתיד, הוא שה-IT צפוי להשתנות בתוך חמש שנים יותר ממה שהוא התפתח והשתנה בארבעת העשורים האחרונים". כך אמר מיילס וורד, ראש חטיבת הפתרונות העולמית של GCP (ר"ת Google Cloud Platform) בגוגל (Google).

וורד דיבר במסגרת מסלול מיוחד של פורום C3 של אנשים ומחשבים. הפורום התקיים במסגרת כנס 2016 Google Cloud Platform NEXT. הכנס נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב. הוא מתקיים זו הפעם השנייה, ובמסגרתו הוצג הדור הבא של טכנולוגיות גוגל בתחום מחשוב הענן.

בכנס השתתפו יותר מ-1,500 מפתחים, מקצועני IT, אנשי סטארט-אפים, ועובדי מחשוב מהמגזר העסקי והארגוני. לרגל הכנס הגיעו לישראל כ-20 מומחים מגוגל, בהם בכירי GCP, פלטפורמת הענן של החברה, אשר מתווים את האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית של תשתית הענן של גוגל. את הפורום פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי וורד, "חלק מהשינויים ב-IT כרוכים בענן. זאת כי הענן הוא לא רק שינוי טכנולוגי, אלא מאפשר עסקית, משנה תהליכים בארגונים. הענן הוא חלק מהעובדה שהתוכנה נכנסת לכל מקום בחיינו, וגם לארגונים. לכן, המטרה של כל מחלקת IT בארגון היא כיצד לייצר, לפתח ולהוציא לשוק תוכנה טובה יותר – ולעשות זאת באופן מהיר יותר".

הענן, כיום, אמר וורד, הוא התפתחות נוספת לאחר שני שלבים שכבר קרו. הראשון, ציין, הוא אירוח במהותו הבסיסית, של העתקת ה-IT ממקום אחד, בתוך הבית – למקום אחר, חיצוני לארגון. השלב השני הוא הדטה סנטר הווירטואלי.

כיום, אמר וורד, "פיתחנו מודל חדש, מבוסס קונטיינרים (מיכלים). מטרת הענן בתצורתו הנוכחית היא להביא לכך שאנשי ה-IT, והמפתחים בתוכם – לא יראו ולא יגעו את התשתיות, יעבדו בצורה שקופה. אנו מכנים תפיסה זו 'ארכיטקטורת מחשוב נטולת שרתים'". המטרה, אמר וורד, "היא לתת למפתחים לפתח, ולא לעסוק בהתאמות ותצורות".

פלטפורמת הענן של גוגל, אמר וורד, כוללת בתוכה שלוש שכבות. הראשונה, שכבת התשתיות והתפעול. זו כוללת מכונות וירטואליות, אחסון ויכולת להריץ שירותים בצורה שקופה. השכבה השנייה היא שכבת השירותים, הכוללת יכולות לפיתוח אג'ילי של אפליקציות. השכבה השלישית, אמר, היא שכבת הנתונים והניתוח שלהם. אלה מתאפיינים בהיקפי נתונים עצומים. את כלל השכבות הללו, ציין, עוטפות יכולות ניהול.

מציאות רב-עננית

בהתייחסו לשכבת התשתיות, אמר וורד כי היא נבנתה בגוגל בראייה "ירוקה". כך, ציין, "אנו מפעילים את מערכי הדטה סנטר שלנו בלא צריכת חשמל מבוסס פחם מאז שנת 2007. היעד הוא שהדטה סנטרים יתבססו ב-100% על אנרגיה מתחדשת, ואנו מתקרבים למימוש היעד".

היבט נוסף שהחברה שמה עליו דגש, ציין וורד, "הוא אבטחת מידע. לטובת כך, אמר, "עובדים 500 מהנדסים בתחום". הוא ציין כי האבטחה מטופלת בכמה רבדים: זיהוי דו-מימדי, הצפנה כברירת מחדל, מניעת דליפת מידע (DLP), אבטחה פיזית, וריבוי הסמכות ותקנים, בהם ISO27001.

היבט התמחור של השימוש בענן, אמר וורד, "הוא מהותי לא פחות". לדבריו, השימוש בענן של גוגל נמדד לפי דקה. "הייתם רוצים לקנות בקבוק משקה ממכונה, לשלם בשטר של 500 שקלים ולא לקבל עודף? זה מה שקורה כאשר מחשבים את הצריכה לפי שעות ולא לפי דקות. בהשוואה למתחרים שלנו, אנו מניבים לארגונים חיסכון שנתי של 59% בממוצע על שימוש בתשתיות במשך שנה".

וורד סיים בציינו כי "במהותו, הענן שלנו מתפקד כרשת: עם ריבוי אתרים, איזון עומסים, העברת 1 פטה בייט של מידע ונתונים מדי שניה, העברת תשתיות בזמן אפס, הנמדד במילי-שניות – ובלא נפילות. ארגונים נמצאים במציאות רב-עננית, ולנו יש היכולת לתת מענה לזה הפרטי, לענן של ספק אחר ולדטה סנטר הארגוני. כבר בשנת 2017 נוסיף 10 אתרים נוספים ברחבי העולם – ומי יודע, אולי אחד האתרים יהיה בישראל"?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים