"מהות הענן היא לא במיקום המחשוב – אלא באופן פעולתו"

כך אמר קרל שכטר, סגן נשיא גוגל ● לדבריו, "ארגונים מבינים שעליהם לשנות את התנהגותם באופן שה-IT לא יהיה רק זה המשפר את היעילות התפעולית, אלא שיהיה משנה משחק"

קרל שכטר, סגן נשיא גוגל. צילום: תומר פולטין

"הלקוחות הארגוניים נדרשים לחדשנות, עליהם להאיץ את התהליכים העסקיים מבוססי ה-IT, על מנת לסייע להיבטים העסקיים והתהליכים בארגון. מהות הענן היא לא בשינוי של מיקום ה-IT, אלא ב'איך', באופן פעולתו". כך אמר קרל שכטר, סגן נשיא גוגל (Google).

שכטר, מנהל הפעילות העסקית הגלובלית של פלטפורמת הענן של גוגל, דיבר בפתח כנס 2016 Google Cloud Platform NEXT. הכנס נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב. הוא מתקיים בישראל זו הפעם השנייה, ובמסגרתו הוצג הדור הבא של טכנולוגיות גוגל בתחום מחשוב הענן.

בכנס השתתפו יותר מ-1,500 מפתחים, מקצועני IT, אנשי סטארט-אפים ועובדי מחשוב מהמגזר העסקי והארגוני. לרגל הכנס הגיעו לישראל כ-20 מומחים מגוגל, בהם בכירי GCP, פלטפורמת הענן של החברה, אשר מתווים את האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית של תשתית הענן של גוגל.

שכטר אמר כי "גוגל משקיעה רבות בתחום הענן" וציטט את רות פורת, סמנכ"לית הכספים של אלפבית (Alphabet), שאמרה כי "תחום הענן מהווה תחום השקעה ליבתי קריטי עבורנו". שכטר עדכן כי "בשנה החולפת, 2015, גוגל השקיעה בתחום הענן 9.9 מיליארד דולר".

לשנות את ההתנהגות

על מנת להמחיש את היקף הגידול של הענן בגוגל, אמר שכטר כי "בשנה החולפת גדל נפח האחסון של הלקוחות שלנו בענן פי שבעה, היקף המחשוב הליבתי גדל פי חמישה, וכמות מנועי הקונטיינרים (מיכלים), גדלה פי 25, משמע הוכפלה כל 90 יום".

"הסיבה למעבר לענן שלנו", אמר שכטר, "היא שארגוני ה-IT מבינים שעליהם לשנות את התנהגות הארגונים שלהם, באופן שה-IT לא יהיה רק זה המשפר את היעילות התפעולית, אלא שיהיה משנה משחק, משבש חיובי, יזרים חדשנות ויביא לבידול ולשינוי בהיבטי התחרות. הענן מספק פלטפורמה המאיצה את הביצועים, עם גמישות של התשתיות ויכולת גידול".

גם בישראל השנה הייתה מוצלחת מבחינת עסקי הענן, סיכם שכטר, "כאשר עסקי השותפים של גוגל במדינה צמחו ב-75%, וגם כוח האדם העוסק בפיתוח ומכירה של פלטפורמת הענן של גוגל בארץ, צמח פי שלושה".

לאחר המליאה המרכזית התפצל הכנס לשלושה מסלולי תוכן, בתחומים: תשתית ותפעול, פיתוח אפליקציות, נתונים ואנליטיקס. לצידם, הייתה תערוכה שכללה, בין היתר: סיור 360 מעלות בטכנולוגיית VR במרכז נתונים מתקדם של גוגל; הדגמת ניתוח רגשות בתמונה – שירות המבוסס על טכנולוגיית רשתות נוירוניות ועוד הדגמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים