היעד: הסלמה במאבק מול סיסקו

HP הולכת ראש בראש מול סיסקו, ומגדילה את ההיצע שלה בעולם הרישות והתקשורת, כחלק מהמאבק על הווירטואליזציה של חדרי המחשב ● בנוסף, רוצה ענקית המיחשוב להעמיק את אחיזתה בסין

ברכישת 3Com מצהירה HP על כוונתה להסלים את התחרות מול סיסקו (Cisco), בעיקר בסין; זו הדיעה הרווחת בקרב הפרשנים של העיתונות הטכנולוגית בארה"ב, על העסקה בת 2.7 מיליארד דולרים. החלק הקשה ברכישה, הסבירו הפרשנים, יהיה להחיות ולרענן את קו מוצרי החברה הנרכשת, כמו גם לשכנע חברות מערביות לרכוש את מוצרי 3Com, המיוצרים ברובם באסיה.

אנליסטים בארה"ב הבחינו בקלות בהיגיון שברכישה: תקיפתה של סיסקו. זו דומיננטית בשוק התקשורת, והחלה להיכנס באחרונה לעולם המערכות והתשתיות, תחום בו HP חזקה. בתחילת החודש השיקה סיסקו שיתוף פעולה משמעותי עבורה עם ענקית תשתיות המידע, EMC, ועם המובילה בעולם הווירטואליזציה, VMware. במסגרת שיתוף פעולה זה השלוש השיקו קו מוצרים חדש למיחשוב ענן, הפועל בסביבת מיחשוב וירטואלית. המוצרים כוללים מחשבים, תוכנות, ציוד תקשורת ומערכי אחסון. חבילת התשתיות המשותפת, VBlock, הייתה הכרזת מלחמה מבחינתה של HP בעולם התשתיות. אגב, ההכרזה של השלוש הופנתה גם כלפי יבמ (IBM).

מוצרי התקשורת של 3Com מחברים מחשבים בדטה-סנטרים הארגוניים, ומשלימים את ההיצע של חטיבת הרישות של ענקית המיחשוב, HP ProCurve. זו מציעה חיבורי תקשורת של תחנות הקצה בארגונים, תחום המניב לה מכירות בסדר גודל של כמיליארד דולרים בשנה. לדברי מארק פאבי, אנליסט בגרטנר (Gartner), "ל-HP היה חור גדול בתחום, היה לה חוסר בהיצע של מתגים לעולם הדטה סנטר, מה שמנע ממנה יכולת התמודדות אמיתית בשוק זה, המגלגל מאות מיליוני דולרים".

לחברה הנרכשת יש אחיזה טובה בשוק הסיני, שם היא בעלת נתח שוק של 35% ממנו. לעומת זאת, החברה כמעט ונעדרת, לדברי האנליסטים, בקרב מערכי תקשורת של ארגונים גדולים בארה"ב ובאירופה. כך, הפכה 3Com למתמודדת רצינית מול סיסקו בשוק זה, ובין לקוחותיה ניתן למנות את צ'יינה מובייל (China Mobile), צ'יינה טלקום (China Telecom) ופטרוצ'יינה (PetroChina). מוצריה נמכרים בסין בעלויות הנמוכות ב-25%-40% מאלה של סיסקו, ועל כך גאוות ההנהלה של החברה הנרכשת. עדיין, למרות האחיזה בשוק הסיני, היא חוותה בעיות תזרים מזומנים קשות מזה שנים.

הרכישה של HP היא האחרונה בשרשרת רכישות של ענקיות מישוב שאירעו בחודשים האחרונים. כך, רכשה לפני חודשים אחדים אורקל (Oracle) את סאן (Sun), תמורת 7.4 מיליארד דולרים. בספטמבר, דל (Dell) רכשה את פרו סיסטמס (Perot Systems) תמורת 3.9 מיליארד דולרים, ושבוע לאחר מכן רכשה זירוקס (Xerox) את ACS תמורת 6.4 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים