המתחרה של Siri: יוצאי אפל השיקו עוזרת קולית חדשה

כמו אחותה הגדולה, ויו תענה לכם על שאלות ותבצע עבורכם משימות ● בניגוד לה, ויו לא בהכרח עונה תשובות מסוימות על שאלות מסוימות, אלא מנסה להבין למה אתם מתכוונים

מייסדי Siri ייסדו גם את המתחרה. ויו

תגידו היי ל-ויו (Viv) – העוזרת שתחליף יישומים ותיבות צ'אט בשיחה אנושית וההמצאה החדשה של יוצרי Siri.

לפני חמש שנים עזב דאג קיטלאוס, שהיה שותף בייסוד Siri, את אפל (Apple), וכיום הוא שב לתעשייה עם ויו. לדבריו, העוזרת הקולית החדשה תשנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים לא רק עם הסמארטפונים שלנו, אלא גם עם אביזרים ביתיים, מכוניות ועוד.

ויו הוצגה בפעם הראשונה בכנס של TechCrunch, שהתקיים בתחילת השבוע, אבל זכתה להתלהבות בתקשורת עוד לפני כן.

כרגע, ויו היא אפליקציה למכשירי iOS בלבד, אך יוצריה מתכוונים להתאימה לכל הפלטפורמות. היא נותנת תשובות לשאלות או פקודות קוליות שונות, החל בצפי של מזג האוויר, או אפילו "שלח 20 דולר לאדם על אתמול בערב". האפליקציה תטפל בהעברת הכסף גם אם במכשיר לא מותקנים יישומים להעברת כספים. ויו תעשה זאת בשמו של המשתמש.

הממשק הקולי של ויו הוא כרגע חד כיווני בלבד, כי לה עצמה עדיין אין קול, וזה יתווסף בהמשך הפיתוח. כוונת המפתחים היא שהאפליקציה החדשה תהווה כלי שמעבר לאפליקציות.

בכנס צוין שהחברה שמפתחת את האפליקציה לא מתכננת לייצר חומרה כלשהי אלא מקיימת מגעים עם יצרני חומרה שישלבו אותה במוצריהם. זאת, כדי שהם לא יהיו זקוקים לאפליקציה מיוחדת לכל אביזר שהם רוצים לתקשר איתו, כמו לוח המחוונים במכונית או אבזרי בית חכם. "לשום חברה בעולם אין את המשאבים לשלב את כל השירותים הקיימים", אמר קיטלאוס, "וזה הדבר ש-ויו הוציאה עליו זמן ארוך ומשאבים רבים. לכל תוכנה כזאת יש 20-30 אביזרים מחוברים. כעת, ניתן יהיה להגדיל את המספר לעשרות אלפים של דברים שונים".

"כיכר השוק של המפתחים"

הייחודיות של ויו, לדברי היוצרים, היא שהיא יכולה לשלב נתונים מכמה מקורות לכדי תשובה אחת.

המנגנון שעליו היא מבוססת מכונה בפי החברה "תכנות דינמי". בעוד שמרבית אפליקציות העוזרות הדיגיטליות למיניהם צריכות להיות מתוכנתות עם תשובות מסוימות לשאלות מסוימות, שנשלפות מדומיין אחד בכל פעם, התוכנה של ויו מחשבת לבד את כוונת השאלה ויוצרת מעין מיני תוכנית אוטומטית, ששולפת נתונים מכמה מקורות ומחברת אותם לתשובה בתוך שניות.

הבינה המלאכותית הפכה את Siri לתוכנה פורצת דרך וחכמה, אבל ב-ויו רוצים יותר. "ויו תהיה הממשק החכם לכל דבר. למפתחים, זו תהיה כיכר השוק הגדולה הבאה. זה יהיה הדבר הגדול הבא אחרי עידן חנויות האפליקציות – שוק שמתאים לכל הדברים", ציינה החברה.

לדבריה, היא תחל בהשקה מתגלגלת של האפליקציה לקראת סוף השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים