בגלל הסלולר: יש לישראלים שישה מיליארד שקלים במגירות

הנתון שפרסמה eBay מתייחס לטלפונים הסלולריים שישראלים מעדיפים להחזיק בבית ללא שימוש - ולא למכור אותם

כמה המכשיר הזה שווה היום...? צילום: BigStock

ברחבי ישראל מונחים ללא שימוש טלפונים סלולריים בשווי של שישה מיליארד שקלים – כך עולה מנתונים שחשפה eBay.

התוצאות האלה מצטרפות למחקר שפרסמה דלויט גלובל (Deloitte Global) בתחילת השנה, בו היא מצאה ששוק הסמארפונים המשומשים צפוי להניב ב-2016 יותר מ-17 מיליארד דולר. קצב הגידול של שוק הסמארטפונים המשומשים צפוי להגיע לפי 5-4 משוק הסמארטפונים הכולל. מכירת מכשירים משומשים על ידי צרכנים וספקים צפויה להמשיך ולגדול עד 2020.

מחשבון חדש של eBay

לאור ההכרזות התכופות על מכשירים חדשים, בעיקר מצד היצרניות המובילות, ישראלים רבים מתכוננים למכור את הסמארטפון הישן שלהם ולרכוש חדש במקומו. על מנת לוודא שמוכרים יקבלו את המחיר הטוב ביותר בשוק עבור המכשיר שלהם, פיתחה ענקית המסחר ברשת את המחשבון כמה שווה הסמארטפון שלך ב-eBay. מדובר במחשבון אוטומטי, שמציין את מחיר השוק של כל סמארטפון לאחר הזנת נתוני המכשיר.

המחשבון החדש של eBay נותן לצרכנים הערכה כמה כסף הם יכולים להרוויח עבור המכשיר שלהם. לדוגמה, מחיר המכירה הממוצע ל-iPhone 6s ירד ב-50 דולר מאז ספטמבר 2015 וניתן למכור אותו כיום במחיר של 875 דולר למכשיר בודד. ה-Galaxy S6, לעומת זאת, משיג מחיר ממוצע של 526 דולר בלבד.

יצוין כי המכשירים המובילים במכירות ב-eBay ישראל הם ה-iPhone 5 ו-5S במקום הראשון, אחריהם iPhone 6 ו-+6, במקום השלישי Galaxy S6, ברביעי – iPhone 4S, והאחרון בחמישייה – Galaxy S5.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות המסחרית של eBay ישראל, "יש לישראלים אהדה גדולה לכל מכשיר נייד. ב-2015 רכשו הישראלים ב-Bay כמעט 40 אלף טלפונים ניידים ויותר משלושה מיליון אביזרים. אנחנו רואים מגמה הולכת וגוברת, שעל פיה יותר ויותר צרכנים מוכרים מכשירי טלפון משומשים במקום למסור אותם. אשתקד נמכרו ב-eBay בכל העולם 1,600 טלפונים ניידים מדי שעה ובארץ – חמישה טלפונים בשעה".

לדברי גולדנברג, "ה-Galaxy S7 הוא ללא ספק המכשיר המדובר ביותר ב-2016, אבל בעלי ה-iPhone יכולים להיות בטוחים שהתיאבון למכשירי iPhone חדשים ומשומשים לא ירד, לאור 10 מיליון חיפושים ב-2015 לעומת ארבעה מיליון חיפושי סמארטפונים של סמסונג (Samsung)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים