"אם לא נציג חדשנות וצמיחה – לא נעשה את עבודתנו כמו שצריך"

כך אמר סאם גרוקוט, סגן נשיא בכיר במחלקת הטכנולוגיה בצמיחה של EMC ● לדבריו, "ניתן להגיד שטכנולוגיות בצמיחה זה יותר מותג - מה שיותר חשוב, זה דרכי השימוש בטכנולוגיות האלה"

סאם גרוקוט, סגן נשיא בכיר במחלקת הטכנולוגיה בצמיחה של EMC

במהלך כנס EMC World שהתקיים באחרונה בלאס וגאס, ניתן היה לראות את הגאווה של החברה במוצרים השונים של מחלקת הטכנולוגיה בצמיחה. מדובר במידה רבה בהצצה לדרך שבה רואה החברה את העתיד של ה-IT, ולכן אנשים ומחשבים ישב לשיחה עם סאם גרוקוט, סגן נשיא בכיר במחלקה המדוברת.

האם תוכל להסביר את החשיבות של מחלקת הטכנולוגיות בצמיחה באקו-סיסטם של EMC?
"יש שני דברים שמגדירים טכנולוגיה בצמיחה, ולפיהם בסופו של דבר המחלקה שלנו גם תישפט – חדשנות וצמיחה. אם אנחנו לא מציגים את הטכנולוגיות הכי חדשניות שיש, ואם אנחנו לא מציגים צמיחה במונחים של הכנסות, זה אומר שאנחנו לא עושים את העבודה שלנו כמו שצריך".

"יש חמישה מוצרים עיקריים במסגרת המחלקה: Isilon ,ScaleIO ,ECS ,DSSD ו-VX RACK NEUTRINO. כל אלה, חוץ מ-Isilon, נמצאים בשלבים ההתחלתיים שלהם, והם בדיוק מתחילים בצמיחה. לגבי Isilon, היא כבר נמצאת בשוק יותר זמן ויש לה הרבה לקוחות, אבל הטכנולוגיה עצמה היא חדשנית מאוד ולכן היא חלק מהמחלקה".

משהו הולך להשתנות במחלקה בעקבות האיחוד עם דל (Dell)?
"שום דבר עדיין לא פורסם, כך שאני לא יודע בדיוק. אני כן יודע שאחד מהבוסים שלי, ג'רמי ברטון, קיבל קידום והוא הולך להיות אחראי השיווק של כל EMC, ככה שזה בוודאי ישפיע על העבודה שלי, אבל בחודשיים הקרובים אנחנו נדע יותר טוב".

הזכרת קודם את ה-Isilon, שהיא כבר מוצר די מוכח. מתי טכנולוגיה מפסיקה להיות בצמיחה ועוברת להיות חלק מהפורטפוליו הרגיל?
"ניתן להגיד שטכנולוגיות בצמיחה זה יותר מותג. מה שיותר חשוב, זה דרכי השימוש בטכנולוגיות האלה – היקפי המידע שנעים בין פטה-בייטים לאקסו-בייטים, ענייני אנליטיקיס. אם אני רוצה להתייחס ספציפית לשאלה שלך – עדיין לא העברנו טכנולוגיה מהמחלקה לפורטפוליו, אבל יתכן שבעתיד זה יקרה ואנחנו נבנה סוג של קריטריון לתהליך הזה".

בוא נצלול רגע לעומק – איך לדעתך ייראה הדטה סנטר של העתיד?
"אנחנו מאוד להוטים בקשר לכמה דברים. קודם כל מבחינת הענן, הכל הולך להיות היברידי. מבחינת אחסון, הטכנולוגיה השלטת תהיה בלי צל של ספק, פלאש. אנחנו נראה את הפלאש עובר גם לארכוב בנפחים גדולים. מבחינה טכנולוגית, הארד דיסקים מהסוג הישן כבר לא משתווים אליהם".

אבל לא תמיד זה עניין טכנולוגי, לפעמים זה עניין של אבטחה, שמונע מחברות לעבור לענן.
"במקרים כאלה, וש כאלה, אנחנו פשוט נראה תמהיל אחר של שימוש בענן ציבורי מול ענן אישי, ושל אחסון און-פרם מול אחסון בענן. כל מידע יאוחסן בהתאם לסוג האחסון ולמקום האיחסון שמתאים לו. EMC לא מבקשת להגיד 'כולם עוברים עכשיו לפלאש', להיפך. אנחנו מתאימים את עצמנו ללקוח, ואנחנו מודעים לכך שלכל לקוח יש צרכים אחרים ורצונות אחרים, שמושפעים משלל גורמים, בין השאר אבטחה ורגולציה".

"אגב, בהקשר לרגולציה, בדיוק הכרזנו על הענן הפדרלי של וירטוסטרים (Virtuestream) שייתן לגופים ממשלתיים בארצות הברית מענה אחסוני בענן שיעמוד בתנאים הרגולטיביים שנדרשים בארצות הברית".

ספר לנו על החשיבות של ישראל, בה שוכן מרכז פיתוח גדול של EMC, באקו-סיסטם של המחלקה?
"ל-EMC יש היסטוריה מצוינת בכל מה שקשור לרכישה והטמעה של טכנולוגיות שפותחו ומפותחות בישראל, ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי הנושא הזה. מבחינת חדשנות, זה מקום פנומנלי באספקטים הטכנולוגיים וההנדסיים, ואנחנו יכולים לקחת את הטכנולוגיה הזו למקום בו היא תקבל את הבמה הראויה לה".

איך עובד ה"סקאוטינג" של EMC אחרי טכנולוגיות חדשות?
"EMC מחזיקה במחלקה הכי טובה בשוק של רכישות ומיזוגים. חלק גדול מהטכנולוגיות שהזכרתי בהתחלה, הגיעו מחברות אחרות, וכש-EMC רואה משהו שיש לו פוטנציאל של מכירות וגדילה אורגנית".

"מבחינת אסטרטגיה – מתרכזים בשני אספקטים: אנשים וטכנולוגיה. הכנסות הרבה פחות חשובות, כי אפשר לפתור עניין של הכנסות אבל אי אפשר לפתור עניינים של קוד וחדשנות. גם חשוב לציין שכש-EMC רוכשת חברה, היא לא דוחפת אותה בכוח לתוך אחת הקבוצות שלה, היא נותנת לה להמשיך לעבוד בצורה עצמאית, וממשיכה להשקיע כסף, כדי לראות את הצמיחה הרצויה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים