פייסבוק תשלם 10,000 דולר להאקר בן 10 שגילה באג באינסטגרם

ג'ני, ילד מפינלנד שגילו קטן מדי כדי לפתוח חשבון ברשת החברתית, חשף פרצת אבטחה במסגרתה אפשר למחוק פוסטים באפליקציית שיתוף התמונות - אפילו את אלה של ג'סטין ביבר

משחק ילדים. אינסטגרם. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) תשלם להאקר בן 10 כ-10,000 דולר כדי לתקן פרצת אבטחה חמורה באינסטגרם (Instagram).

ג'ני, ילד מפינלנד שהוריו ביקשו ששם משפחתו לא יפורסם, מצא דרך להיכנס לשרתים של אפליקציית שיתוף התמונות ולמחוק פוסטים של משתמשים. כל זאת כשהילד אפילו לא נמצא בגיל החוקי כדי לפתוח חשבון משתמש בפייסבוק.

הפצחן הצעיר קיבל את שכרו כחלק מתכנית Bug Bounty, שבמסגרתה אלו המוצאים באגים ופרצות אבטחה בתשתיות של חברת הענק זוכים בכסף מזומן. אינסטגרם, כזכור, נרכשה על ידי פייסבוק ב-2012 תמורת מיליארד דולר.

ג'ני סיפר לכלי תקשורת בארצו כי הוא יכול למחוק פוסטים שכתבו משתמשים. הוא אף הדגים זאת לאינסטגרם על ידי מחיקת תגובה שנשלחה על ידי חשבון שנפתח לשם הבדיקה. לדברי ג'ני, הוא יכול למחוק אפילו פוסטים של ג'סטין ביבר.

אביו הוסיף כי ג'ני ואחיו התאום מצאו בעבר פרצות אבטחה נוספות, אולם אלו לא היו משמעותיות מספיק על מנת שיזכו אותם בפרס כספי.

בשנת 2015 שילמה פייסבוק כמיליון דולר (936 אלף) ל-210 חוקרים במסגרת תכנית חשיפת הבאגים ופרצות האבטחה. זאת מתוך 13 אלף איש, לטענתה, שפנו אליה בשנה זו כדי להוכיח באג, מתוכם 526 דיווחי שווא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים