הממונה על ההגבלים מתנגדת לעסקת סלקום-גולן טלקום

"אישור העסקה יביא לכך שהחברות יעקבו זו אחר זו בהעלאת מחירים לצרכן", נכתב בהודעת הממונה ● גולן טלקום: "זהו יום אבל שחור לכלכלה הישראלית; ההחלטה התקבלה עקב שיקולים אישיים"

תירכש על ידי סלקום? גולן טלקום

רשות ההגבלים העסקיים מתנגדת לעסקת המיזוג בין סלקום לגולן טלקום, בשל פגיעה בתחרות. משרד התקשורת הודיע כי הוא מכבד את ההחלטה וכי ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, מתנגד גם הוא לבקשה.

הרשות נימקה את החלטתה בכך ש-"אישור המיזוג יביא להיעלמות של גורם שמגביר את התחרות. כתוצאה מכך עלול השוק לחזור למצב שבו לחברות הסלולר הגדולות אין תמריץ להתחרות והן למעשה עוקבות זאת אחר זאת בהעלאת המחירים לצרכן".

ברשות ההגבלים מציינים כי "היעלמות גולן טלקום מהשוק עלולה להשפיע לרעה גם על התנהגותה של HOT mobile, שהיא החברה הנוספת שמגבירה את התחרות בשוק הסלולר. זאת, משום שהלחץ עליה להתחרות יפחת משמעותית". בהודעה מצוין כי הרשות הגיעה להערכה זו על פי הנתונים שקיבלה מהחברות המתחרות בשוק ומשיחות עם גורמים רלוונטיים.

משרד התקשורת מסר כי "אנחנו מכבדים את החלטת הממונה על ההגבלים, שהחליטה לדחות את הסכם המיזוג בין סלקום לגולן טלקום. ראש הממשלה, המשמש כשר התקשורת, החליט אף הוא לדחות את הבקשה, בדומה לעמדה שהביע שר האוצר בעת הגשת בקשת המיזוג. משרד התקשורת נערך להמשיך ולהבטיח את השירות ואת התחרות בשוק הסלולר. החלטה מפורטת ומנומקת תפורסם בימים הקרובים".

"החלטה נגד המשך התחרות"

מגולן טלקום נמסר בתגובה להחלטת הרשויות כי "זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל. אנחנו מצרים על ההחלטה שהתקבלה, שהיא כל כולה נגד המשך התחרות".

הצטרף להחלטת הממונה על ההגבלים. ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

הצטרף להחלטת הממונה על ההגבלים. ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

בחברה טוענים כי "ההחלטה בנושא הינה פוליטית בלבד ללא הקשר כלכלי. הרפורמה של שר התקשורת, משה כחלון, מעולם לא הייתה שלמה, השר גלעד ארדן לא אישר מעולם את הסכם איחוד הרשתות (בין גולן לסלקום – נ"א) וראש הממשלה, נתניהו, חותם באי אישור ההסכם את הגולל על עתידה של החברה".

"בגלל שיקולים קטנוניים ואישיים, הפוליטיקאים אינם פועלים לטובת האינטרס הציבורי ולמען קהל הצרכנים", על פי גולן טלקום. "הפוליטיקאים בחרו בגולן טלקום כשעיר לעזאזל וכקורבן, למרות היותה הדוגמה היחידה בהיסטוריה של מדינת ישראל לתחרות אמתית, החוסכת בכל שנה חמישה מיליארד שקלים, וחסכה מאז הקמתה לכל משק בית 10,000 שקלים".

"מעבר לפגיעה האישית בכל משק בית ובכל צרכן בישראל, ההשפעה הרחבה והדרמטית יותר תהיה בעצירת השקעות זרות במשק המקומי, בעקבות התנהלות כושלת של ישראל ובניגוד גמור לכללי ההתנהגות של ה-OECD", צוין בהודעת גולן טלקום.

יצוין כי שתי החברות כבר הודיעו בעבר כי אם העסקה לא תאושר, הן מתכוונות לעתור על ההחלטה לבית הדין להגבלים עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים