"אם יש לכם סטארט-אפ בתחום הרחפנים – זה הזמן לגייס הון"

"תרבות הסטארט-אפים והניסיון במל"טים צבאיים מעמידים את ישראל בחזית תחום זה", אמר מישה סורין, מנהל קבוצת תכנון עסקי בדלויט ישראל ● הוא הציג נתונים לפיהם מספר העסקות בתחום של חברות ישראליות זינק בשנה האחרונה פי 2.5

מישה סורין, מנהל קבוצת תכנון עסקי בדלויט ישראל. צילום: ניב קנטור

"ישראל עומדת בחזית תחום הרחפנים, בגלל תרבות הסטארט-אפים והניסיון במל"טים צבאיים. אם נוסיף לכך את מגוון ההשקעות של קרנות ושל חברות טכנולוגיה כגון גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ואינטל (Intel), ברור שאם יש לכם סטארט-אפ בתחום הרחפנים – זה הזמן לגייס הון", כך אמר מישה סורין, מנהל קבוצת תכנון עסקי בדלויט (Deloitte) ישראל.

סורין דיבר בכנס אנשים ורחפנים 2016, הכנס המקצועי הראשון בישראל בתחום, שנערך אתמול (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. האולם התמלא במאות מומחים ומתעניינים, שהאזינו להרצאות שעסקו במגוון הזוויות של התחום המתפתח. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורן קליינר, מנכ"ל עם הרוח.

דלויט עוסקת בתחום במסגרת שירות Global Bridge to Innovation, שבאמצעותו היא מאתרת טכנולוגיות שדורשות חברות בינלאומיות ושמפותחות בסטארט-אפים. "אנחנו עובדים עם האקו-סיסטם הישראלי ומשדכים בין הסטארט-אפים המקומיים לחברות בחו"ל", אמר.

במהלך דבריו הציג סורין נתונים המעידים על הגידול הדרמטי בתחום בארץ. בעוד שב-2014 נערכו 29 עסקות בתעשיית הרחפנים הישראלית, בשווי כולל של 108 מיליון דולר, ב-2015 זינק מספרן ל-74, בשווי כולל בסך כולל של 450 מיליון.

"ישנה מגמה של גידול אקספוננציאלי בשוק הרחפנים בעולם, אבל אף אחד לא יודע עד כמה", ציין. "אספנו 10 דו"חות של חברות המחקר החשובות ביותר וכל אחת הגיעה למספר אחר. דבר אחד בטוח: כולם כותבים שיהיה גידול בתחום הרחפנים, הן כללית והן בשוק המסחרי. בשנים האחרונות נרשם גידול בסכומי ההשקעות בתחום ומגזר ההשקעות הוא אחד ממנבאי הגידול העתידי של התחום. אלה חדשות טובות לסטארט-אפים".

הוא הוסיף כי "בתחום זה יש לישראל יתרונות רבים. אפשר להשוות זאת לפיתוחי הסייבר של יחידה 8200 שחלחלו לשוק העסקי. ישראל מספר אחת בייצוא מל"טים בעולם (במונחים אבסולוטיים) ואין לי ספק שזה יסייע להגדיל את החדשנות. ישראל ייצאה 60.7% מהרחפנים וכלל המל"טים בין השנים 1985 ל-2014, יותר מאשר כל מדינה אחרת, כולל ארצות הברית. כמעט 10% מכלל הייצוא הצבאי הישראלי הוא של רחפנים".

"ישראל – המובילה בתעשיית הרחפנים הצבאיים"

סורין אמר כי "שווי ייצוא הרחפנים בשמונה השנים האחרונות הגיע ל-4.6 מיליארד דולר וקצב הייצוא צפוי לעלות ב-5%-10% לשנה עד 2020, לפי פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan). מאמצים של משרדי הביטחון והחוץ וחוקי סחר חדשים הצליחו להשפיע לטובה על הייצוא".

"ישראל היא הכוח המוביל בתעשיית הרחפנים הצבאית-ביטחונית, בזכות הניסיון שיש לצה"ל בשימוש בהם", לדבריו. "כעת מבקשת התעשייה הישראלית למנף את הניסיון שנצבר כאן ברחפנים צבאיים ולהתרחב עוד יותר בשוק המסחרי ואף הצרכני".

הוא סיכם באמרו כי "בזכות הידע הטכנולוגי העצום ששימש לתחום הצבאי, יש בישראל פוטנציאל ליצור יתרון תחרותי במו"פ, כמו גם ביישומים שעושים שימוש ברחפנים. גילינו שיש קרוב ל-30 סטארט-אפים ישראליים שמפתחים דברים מאוד מדהימים בתחום ובוודאי יש עוד כמה שנמצאים מתחת לרדאר. החדשנות מעבר לפינה ואין ספק שעד השנה הבאה נראה עוד ועוד פיתוחים וחברות בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים