יבמ רוכשת את Bluewolf תמורת 200 מיליון דולר

הנרכשת היא חברת ייעוץ ושירותים בתחום שיפור חוויית הלקוח, בעזרת יישומי Salesforce בענן ● בעקבות הרכישה, הענקית תציע פתרונות לשוק, אשר צפוי לעמוד השנה על 111 מיליארד דולר

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: פלי הנמר

יבמ (IBM) רכשה את קבוצת Bluewolf, אחד השותפים העסקיים הבולטים של Salesforce, ושחקן מרכזי בשוק שירותי הייעוץ והיישום של סביבות ענן. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם בעיתונות הכלכלית בארצות הברית היקף הרכישה נאמד ביותר מ-200 מיליון דולר.

עם השלמת הרכישה, תצטרף Bluewolf לקבוצת החוויה האינטראקטיבית (iX), הפועלת במסגרת חטיבת השירותים העסקיים של הענק הכחול. כך, יבמ תספק יכולות ייעוץ ללקוחות המאמצים את הפתרונות של Salesforce, כדי לשנות ולעצב מחדש את מערך הקשרים עם לקוחות הקצה שלהם.

גם לאחר הרכישה,  Bluewolf תמשיך לפתח פתרונות ליישומי Salesforce במגזרי משק ותעשייה שונים, על בסיס הספריה הקיימת אותה בנתה. זו כוללת רכיבי תוכנה, מחברים ומאיצים – שאנשיה פיתחו במגזרים שונים: עולם הבנקאות והשירותים הפיננסיים, הבריאות, הייצור, ההשכלה הגבוהה, המגזר הציבורי ותעשיית המדיה החדשה.

בעקבות הרכישה, יבמ תציע פתרונות לשוק הביניים ולארגונים גדולים, בתחום השירותים למערכות Salesforce. שוק זה צפוי לעמוד השנה על 111 מיליארד דולר.

התמקדות מקיפה יותר בלקוחות

Bluewolf היא אחד מהשותפים העסקיים הוותיקים ביותר של Salesforce הפועל כיום. החברה הנרכשת הוקמה ב-2001, המטה שלה יושב בסן פרנסיסקו ויש לה 12 סניפים בעולם ויותר מ-500 עובדים. בשנת 2002, אריק ברידג', מייסד ומנכ"ל הנרכשת, נפגש עם מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל Salesforce. השניים הכירו באורקל (Oracle), מקום עבודתם הקודם, עת בניוף היה המנהל של ברידג'. המפגש בין השניים הביא לכך ש- Bluewolf מיקדה את פעילותה בפריסת מערכות Salesforce. כך, על פי IDC, החברה מובילה ביישום מערכות Salesforce, ומאחוריה יותר מ-9,500 פרויקטים בתחום.

ביבמ מציינים כי חוויית הלקוח הופכת לרכיב בסיסי של האסטרטגיה העסקית בארגונים. כך, 81% מהמנהלים הבכירים שהשתתפו בסקר בינלאומי של הענק הכחול, אמרו כי הם צופים שהיקף הקשרים הדיגיטליים והווירטואליים עם לקוחותיהם יצמח משמעותית עד שנת 2020, ו-66% מהם צופים להתמקדות מקיפה יותר בלקוחות – כפרטים. על מנת להציע את כל אלה, חברות עוברות מפלטפורמת מסורתיות לניהול קשרי לקוחות (CRM) – לפתרונות מבוססי ענן, המאפשרים עמידות גבוהה יותר ותומכים בחדשנות הנדרשת לצורך זה.

משקיפים ציינו כי ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, פועלת בהתמדה להמשיך את הקו של קודמה, סם פלמיסאנו: להפוך את הענק הכחול מחברת מחשוב וחומרה – לחברת IT המתמחה ומתמקדת בתוכנות עסקיות ובשירותים – העוברים בענן. זאת, יחד עם יכולות מחשוב ייחודיות, כגון ווטסון (Watson) – פלטפורמת המחשוב הקוגניטיבי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים