"העיר החכמה לא תתקיים בלי קישוריות בין כלל המערכות"

"העולם מצוי בשלב התחלתי של התהליך, אולם הוא בדרך לשם", אמר ג'וזפה פינאצי, סגן נשיא ב-NXP האחראי על אזור דרום אירופה והמזרח התיכון

ג'וזפה פינאצי, סגן נשיא ב-NXP האחראי על אזור דרום אירופה והמזרח התיכון. צילום: בועז צרפתי

"כדי לקיים ולנהל את העיר החכמה על הצד הטוב ביותר, יהיה צורך בקישוריות בין כלל המערכות שמנהלות את העיר, בתחומים השונים. יהיה גם צורך בקישוריות בין חלק מהמערכות הללו לגורמים חיצוניים להן, כגון המכוניות החכמות. אם זה לא יקרה – העיר החכמה לא תוכל להתנהל. העולם מצוי בשלב התחלתי של התהליך, אולם הוא בדרך לשם", כך אמר ג'וזפה פינאצי, סגן נשיא בענקית השבבים NXP האחראי על אזור דרום אירופה והמזרח התיכון.

פינאצי אמר את הדברים במהלך הכנס השנתי של NXP, שנערך באחרונה במלון דן פנורמה בתל אביב, בהשתתפות מאות מבכירי התעשייה ואנשי מקצוע. הוא כלל דיונים ותצוגות של חברות שונות בתחומים החמים השונים בעולמות הטכנולוגיה וה-IT.

האזור עליו אחראי פינאצי כולל את איטליה, ארץ המקור שלו, וכן את ספרד, פורטוגל, צרפת, ישראל, טורקיה ויוון. הוא איש פריסקייל (Freescale) והצטרף ל-NXP בעקבות המיזוג בין שתי החברות. לפני כן עבד במשך שש שנים בשורת תפקידים במוטורולה (Motrola). בסך הכול, יש לפינאצי 32 שנות ניסיון בתעשייה.

המיזוג בין שתי החברות, ציין פינאצי, מכונה NXP 2.0. מדובר במיתוג שנעשה כדי לאבחן בין NXP ופריסקייל לחברה הממוזגת. ככלל, הוא ציין ש-NXP היא בין ארבע חברות הסמיקונדקטור הגדולות בעולם וההכנסות שלה עומדות על יותר מ-10 מיליארד דולר לשנה. מספר העובדים שלה עומד על יותר מ-45 אלף איש, מהם 20 בישראל (לאחר סגירתו בעקבות המיזוג של מרכז הפיתוח של פריסקייל). מטה החברה נמצא באיינדהובן, הולנד, והיא נסחרת בבורסה בניו-יורק.

לדבריו, "הדבר הטוב שיצא כתוצאה מהמיזוג הוא שיש ל-NXP יותר מ-11 אלף מהנדסים חדשים ו-1.5 מיליארד דולר להשקעה בטכנולוגיה ובפתרונות חדשים. המיזוג יצר לה עמדה חשובה בשוק – מספר 1 בעולם האינטרנט של הדברים והאוטומוטיב".

"מדובר בהתפתחות חשובה מכיוון שהמכוניות החכמות והמקושרות תהיינה בין התחומים החשובים ביותר בעיר החכמה", ציין פינאצי. "אם רוצים עיר חכמה, צריכים שליטה בתחבורה, בביטחון, בזיהום ובתחומים נוספים. צריך שיהיה רכב חכם שמדבר עם ה-'דברים' האחרים בעיר, עם רכבים אחרים".

פינאצי אמר כי תחום הרכבים החכמים הוא אחד משלושה תחומים בהם החברה הממוזגת מתמקדת, כאשר האחרים שבהם אלה אבטחת מידע ופרטיות, ופתרונות מקושרים. "בעתיד, הרבה דברים יהיו מקושרים זה לזה, כולם יהיו חכמים ועליהם להיות מאובטחים", ציין.

מדוע בחרתם להתמקד בעולם הרכבים החכמים?
"כי יש לנו ניסיון היסטורי בעולם המכוניות ופתרונות נוספים שפיתחנו לו, בהם כריות האוויר ופתרונות בידור ומידע. אנחנו מחפשים את התקשורת בין המכוניות החכמות לעולם החיצוני ובין מכונית חכמה אחת לאחרות, למען הביטחון, הכוונת רמזורים, פתרון בעיות תנועה ועוד. בעתיד, אנחנו מתכננים ליצור פתרונות לקישוריות של הרכבים עם מכוניות ועם דברים אחרים בתוך ומחוץ לעיר".

מימין: סטפן דוש, דירקטור מכירות והפצה ב-NXP האחראי על אזור EMEA; ברי גליק, המנכ"ל המיועד של NXP ישראל; אמיר בוסני, ראש קבוצת המחשוב התפיסתי של אינטל; שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של NXP ישראל; וג'וזפה פינאצי, סגן נשיא ב-NXP האחראי על אזור דרום אירופה והמזרח התיכון. צילום: בועז צרפתי

מימין: סטפן דוש, דירקטור מכירות והפצה ב-NXP האחראי על אזור EMEA; ברי גליק, המנכ"ל המיועד של NXP ישראל; אמיר בוסני, ראש קבוצת המחשוב התפיסתי של אינטל; שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של NXP ישראל; וג'וזפה פינאצי, סגן נשיא ב-NXP האחראי על אזור דרום אירופה והמזרח התיכון. צילום: בועז צרפתי

הוא ציין כי גם אחת המגמות הבולטות הבאות בעולם הטכנולוגי בכלל וב-NXP בפרט, שכבר קורמת עור וגידים, היא הבית החכם. "גם כאן מדובר בקישוריות ובאבטחה", אמר. "גם כאן צריך קישוריות בין מכשירים, ואבטחה שלהם ושל הקישוריות הזאת, כדי לבצע פעולות שונות כמו פתיחת הדלת של הבית, הדלקת הדוד או האור, או סגירה של שער החנייה בכניסה לבית. הפעלה נכונה של הקישוריות הזו יכולה לחסוך באנרגיה ובתשלום".

בהמשך דיבר פינאצי על עולם האבטחה שגם בו, כאמור, מתמקדת NXP. "אנחנו מציעים בעיקר פתרונות שליטה בגישה וזיהוי", הוסיף. הוא התייחס לאבטחת המכוניות החכמות ואמר כי "לא מדובר רק באבטחת תוכנה, אלא גם בהגנה על המידע של המשתמש. הצורך הוא שהמידע המועבר יהיה מאובטח ולא זמין לכולם. NXP מפתחת מערכות חומרה ותוכנה כדי להגן על המידע הזה".

מה דעתך על השוק הישראלי?
"הוא מאוד חשוב ל-NXP, מכל מיני סיבות, כאשר המרכזית שבהן היא שהענף בישראל מתבסס על חדשנות – כמו NXP. נוצרים כאן הרבה רעיונות וטכנולוגיות חדשות שמשמשים את העולם הטכנולוגי. חלק מאותן טכנולוגיות מבוסס על פתרונות של NXP, כמו מצלמת Realsense ראשונה מסוגה שאינטל (Intel) הציגה בכנס ופותחה בישראל. בנוסף, ישראל היא מספר אחת בתקשורת ובאחסון נתונים וזה חשוב, כי הנתונים צריכים להיות מאוחסנים ומאובטחים.

דבר נוסף שמאפיין את השוק הישראלי הוא זמן ההגעה המהיר של מוצר לשוק (Time to market). זה חשוב, מאחר שאם הוא לא יהיה מהיר, המתחרים עלולים להשיג וזה עלול להוביל להפסד של הרבה כסף.

החברות הרב לאומיות מחפשות ומוצאות כאן חדשנות, אין תחרות לישראל בהיבט הזה, כולל לא האמריקנים. יש חברות אמריקניות חדשניות, אבל גם הן מפתחות בישראל".

מה דעתך על המתחרים בשוק?
"יש לנו מספר מתחרים, אבל אף אחד מהם לא נותן פתרון מלא כמו שאנחנו נותנים. למשל, אינטל בעיקר מאפשרת אפליקציות בענן וב-PC. אנחנו מובילים את עולם ה- Embedded ומתחרים בחברות כמו TI ו-ST".

שמואל ברקן, מנכ"ל NXP ישראל, שיפרוש מתפקידו בסוף החודש הבא, לאחר שניהל את הפעילות ב-15 השנים האחרונות, מאז מתקופת מוטורולה בישראל, מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, התייחס ללקוחות החברה בארץ. הוא אמר כי "יש לנו בארץ מאות רבות של לקוחות, בהם כל החברות המובילות בישראל בתחומי התקשורת, הצבאי והאינטרנט של הדברים. בין הלקוחות שלנו נמנים גם מאות סטארט-אפים שעוסקים בדברים המתקדמים ביותר בעולם. אנחנו לא חושפים את נתח השוק המדויק שלנו, אבל הוא מאוד גבוה".

מהם הטרנדים החמים בשוק הישראלי?
"יש מספר טרנדים מעניינים שאנחנו בוחנים אותם ופועלים בהם: המציאות הווירטואלית והבינה המלאכותית. יש לנו פתרונות מאוד ייחודיים המאפשרים מימושם של תחומים אלה. כמו כן, אנחנו משתפים פעולה עם אינטל בפתרון ה-Realsense 3D Camera, ועם אורקם בתחום המשקפיים לעיוורים ופלטפורמת ה-MYME, שתשפר את חיינו ביום יום כעוזר אישי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים