גוגל תפתח דור חדש של יישומים חכמים שרואים, שומעים ומבינים

הם יעשו זאת באמצעות Google Cloud Machine Learning ● טכנולוגיית Cloud Speech API תסייע לאפליקציות לעשות זאת תוך שימוש בטכנולוגית הרשתות הנוירוניות

ניר חינסקי, מנהל Google Cloud Platform במזרח התיכון ואפריקה. צילום: יח"צ

היישומים סביבנו מתחילים "לראות", "לשמוע" ו-"להבין" את העולם שמקיף אותם. גוגל (Google) מאיצה את תהליך פיתוח יישומים אלה, עם משפחת מוצרים חדשה, CML (ר"ת Cloud Machine Learning) אשר הושקה בכנס GCP NEXT 2016 בסן פרנסיסקו.

משפחת מוצרים זו שפיתחה GCP (ר"ת Google Cloud Platform), תאפשר להנגיש את תחום ה-Machine Learning (למידת מכונה) לשכבות רבות יותר בתעשייה, ותעניק למדעני נתונים ומפתחים אפשרות לבנות דור חדש של יישומים חכמים. הטכנולוגיות המוצעות במסגרת משפחת המוצרים החדשה הן אלו שמניעות כיום את שירותי גוגל המוכרים כדוגמת Google Now, Google Photos והזיהוי הקולי בישומי החיפוש של גוגל.

משפחת מוצרי CML תאפשר מעתה לבנות בקלות מודלים עוצמתיים של Machine Learning בהיקף גדול ובזמן קצר, על מאגרי המידע של מפתחים. ניתן יהיה לבנות מודלי חיזוי אנליטיים, תוך שימוש במידע של הלקוח שעמו מתנהל תהליך ה"למידה" של המערכת. CML עובדת עם סוגים רבים של מידע ומשתלבת היטב עם מוצרים נוספים של גוגל, כדוגמת Cloud Dataflow ,BigQuery ,Cloud Dataproc ,Google Cloud Storage ו-Cloud Datalab.

במקביל הכריזה GCP גם על Cloud Speech API, אשר תסייע ליישומים לראות, לשמוע ולתרגם, תוך שימוש בטכנולוגיית הרשתות הנוירוניות האחראית לאיכות של אפליקציית החיפוש של גוגל ולחיפוש באמצעות קול המוצע במסגרת Google Keyboard. כיום מציעה טכנולוגיה זו המרה של דיבור לטקסט ביותר מ-80 שפות ברמת דיוק ללא תחרות, במיוחד בסביבות רועשות, ובמהירות רבה. טכנולוגיה זו, שאפשרה למפתחים להוסיף יכולות זיהוי דיבור ליישומי הכרום והאנדרואיד שלהם, מוצעת כעת להטמעה לכל אפליקציה, לשימוש בזמן אמיתי או בביצוע מושהה.

מוצרים חדשים לעולם ה-Big Data ו-Analytics

Google Cloud Platform משמשת כיום את שירותי ה-Big Data של המותגים הידועים בעולם, בהם קוקה קולה (Coca-Cola) ו-Spotify . העברת תהליכי ה-Big Data לענן מאפשרת יעילות רבה יותר בתהליך פיתוח יישומים, עם קבלת תובנות טובות יותר ובתהליך מהיר יותר, וזאת מבלי לדאוג לתשתית עליה מתנהל התהליך עצמו.

על מנת לאפשר ללקוחות לעבור לתהליכים שכאלה, הכריזה GCP לאחרונה על Google Cloud Dataproc, שירות מנוהל של פלטפורמות Apache Hadoop ו-Apache Spark, וכעת בכנס בסן פרנסיסקו, הכריזה על הוספת  שירותים ויכולות חדשים ל-Google BigQuery – פלטפורמת ה-Analytics Data Warehouse .

כל התכונות להלן יתווספו באופן אוטומטי ללקוחות, ללא תוספת מחיר וללא הפרעה בשירות, כפי ששירות מנוהל מלא אמור לפעול:
אחסון לטווח ארוך – לאחר 90 ימי שימוש מופחת מחיר האחסון ב-50%; חלוקת מחיצות אוטומטית תפשט את הדרך בה המידע מאוחסן, מחופש ומאוחזר, באמצעות חלוקת המחיצות על פי תאריכים, והגדרת טווח תאריכים לחיפוש בתהליך האחזור; מנוע אחזור מהיר פי עשרה, ומנגנון Poseidon לקליטה ויצוא מידע מהיר פי חמישה; חיפוש ויבוא קבצי Apache AVRO באופן ישיר, המקל על תאימות מידע; ממשק אוטומטי לטיפול בקבצי CSV ו-JSON; תכנית Public Datasets שתסייע לקהילה לאחסן, לשתף ולנתח מסדי נתונים ציבוריים.

בנוסף, מוצע כעת Google Data Studio 360, כלי ניתוח והצגת מידע חדש, בגרסת בטא סגורה ללקוחות Google Analytics Premium.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים