בכיר בממשל בוש: "סנואודן יותר הועיל מאשר סיכן"

"סנואודן בעל מידה רבה של אומץ, כי הוא הרס את חייו לנצח - אני לא רואה אותו מתקבל חזרה בארצות הברית אי פעם", אמר לארי ווילקרסון, קולונל בדימוס ששימש כראש הלשכה של קולין פאוול כשהיה שר ההגנה

לארי ווילקרסון, קולונל בדימוס, ראש הלשכה של קולין פאוול בממשל בוש. צילום: ויקיפדיה

ההדלפות של אדוארד סנואודן, עובד קבלן לשעבר של הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA – על הריגול האלקטרוני בעולם של הסוכנות – סייעו יותר מאשר הזיקו לארצות הברית. כך אמר לארי ווילקרסון, לשעבר בכיר בממשל בוש.

ווילקרסון, קולונל בדימוס, שימש כראש הלשכה של קולין פאוול, שר ההגנה בממשל של ג'ורג' בוש. לדבריו, ההדלפות של סנואודן, בניגוד לנטען, לא סיכנו חיים.

ווילקרסון אמר כי הוא מאמין לדברי סנואודן, לפיו ההדלפה נעשתה מתוך דאגה לכך שארצות הברית מפרה את החוק המקומי, כמו גם פועלת בניגוד לכללי המשפט הבינלאומי.

"אני חושב שבמעשיו, סונואדן עשה שירות לאומה. לי לא היה את האומץ, ואולי אפילו לא את היכולת האינטלקטואלית, כדי לעשות את זה בדרך שהוא עשה את זה", אמר ווילקרסון למגזין המקוון Salon.

"יש היגיון במה שהוא עשה, כי זה מרשים", אמר ווילקרסון. "הוא נמנע באמת מלפרסם כל דבר שהיה באמת מסוכן לביטחוננו – ולא משנה מה אנשים אומרים". לדבריו, סנואודן והעיתונאים שעבדו עימו היו זהירים בנתונים אותם פרסמו, "אני חושב שהוא פעל ממניעים אלטרואיסטים".

"סנואודן נראה לי טהור וצח כשלג", אמר. "אתה יכול להיות מסוכן אם אתה כזה, אבל אתה יכול גם להיות מועיל. ואני חושב שהוא היה יותר מועיל מאשר מסוכן".

למרות הערכתו לכאורה של ווילקרסון את המעשים, הוא ציין כי "סנואודן הציע את מיטתו – וכעת יצטרך לשכב עליה". הוא סיים באומרו כי "אני נותן לסנואודן את הקרדיט שהוא בעל מידה רבה של אומץ, כי הוא הרס את חייו לנצח. אני לא חושב שיש לו עתיד. העתיד שלו תלוי ביכולת להמשיך ולחיות בדו-קיום עם כל המגבלות והלחצים סביבו. אבל אני לא בטוח שזה יאריך ימים. ואני גם לא רואה אותו מתקבל חזרה בארצות הברית אי פעם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים