האפליקציה שתאפשר לדווח למוקדי החירום בווידיאו בזמן אמת

היישומון של ריפורטי, שהיו"ר שלה הוא אהוד ברק, מבוסס מיקום ומאפשר ליצור קשר עם כוחות מגן דוד אדום, כוחות הביטחון ורשויות מקומיות

אהוד ברק ואנשי ריפורטי ומגן דוד אדום בוחנים את המערכת. צילום: עמוד הפייסבוק של האפליקציה

אפליקציה חדשה תאפשר דיווח בווידיאו, זמן אמת, למוקדי חירום שונים, בהם של מגן דוד אדום, לכוחות הביטחון ולחלק מהרשויות המקומיות. האפליקציה הושקה על ידי ריפורטי ביטחון לאומי, סטארט-אפ ישראלי שאהוד ברק משמש כיו"ר שלו.

האפליקציה מאפשרת לדווח בלחיצת כפתור על תאונה או מפגע, תוך שידור וידיאו בזמן אמת מלווה בצ'ט רגיל ומבוסס מיקום. מהחברה נמסר כי הודות לטכנולוגיה שפיתחה, ניתן יהיה לדווח גם מאזורים בעלי קליטה מועטת.

נכון לעכשיו, ניתן לדווח באמצעות היישומון למוקד מגן דוד אדום ובערים רעננה, מודיעין (עדיין בפיילוט), הוד השרון, חדרה ואשדוד – גם למוקד העירוני. התקשורת עם המוקדים הנוספים, בהם המשטרה ומכבי אש, תהיה קולית בשלב הראשון וגם תאפשר זיהוי מיקום מיידי, אולם ריפורטי נמצאת במגעים עם כל הגופים להטמעה מלאה.

שלא נצטרך. ריפורטי

שלא נצטרך. ריפורטי

יצוין כי האפליקציה יכולה לחסוך למוקדן את תשאול המדווח לגבי המיקום שלו – דבר יקר ערך בשיחות חירום. בריפורטי אומרים שהם פועלים לשנות ולייעל את תהליך הדיווח וקבלתו – מה שעשוי אף להוביל להצלת חיי אדם. החברה עושה זאת באמצעות מערכת לשידור וידיאו בזמן אמת, המשלבת אלגוריתם חדשני לאיתור מקור הקריאה גם במבנים סגורים. בלחיצת כפתור, האפליקציה משדרת וידיאו ואודיו דו כיווניים למוקד הרלוונטי, ובכלל זה נתונים מדויקים אודות מיקום המדווח ורמת אמינות הדיווח.

ילדים יוכלו לדווח להורים

בנוסף, מאפשרת האפליקציה תקשורת עם "מעגלים קרובים" (ReporTeam), כגון בני משפחה וחברים, שהמשתמש מגדיר מראש לטובת יצירת קשר אוטומטי בשגרה וחירום. פעולה זו מתאפשרת באמצעות פיצ'רים חברתיים שונים. כך למשל, ילדים יוכלו לדווח להוריהם איפה הם נמצאים או אם הם במצוקה, וקשישים יוכלו לדווח לבני משפחתם.

ברק אמר כי "אנחנו מצויים בתקופה של מציאות ביטחונית מאתגרת, בה הטרור והאלימות לא פוסחים על אף אזור בעולם, וכמו כן, קיים צורך גובר של אנשים להיות מחוברים כל העת. בתקופה שכזו, יש מקום לפתרון מקיף".

לדבריו, "הפלטפורמה של ריפורטי מאפשרת לארגונים ולרשויות להתארגן במהירות ולהגיב לאירועי טרור בזמן אמת, תוך מזעור בזבוז זמן ומשאבים. בנוסף, היא מאפשרת בשגרה תקשורת קלה ופשוטה של האזרח מול הרשויות המקומיות – תחום שחסר בו סטנדרט אחיד ויעיל. ריפורטי גם מביאה דרכים חדשות לאנשים להתחבר עם משפחה וחברים. אני מאמין שעם הזמן האפליקציה תאפשר שימושים מעניינים נוספים, ביניהם שידורים חיים מהשטח של עיתונאים הזקוקים ליתרון הראשוניות, אמצעי תקשורת בארגונים גלובליים מבוזרים שפעילים באזורי סיכון גבוה ובכל מקום בו נדרשת תקשורת אמינה ברגעים קריטיים".

אמיר אליחי, מנכ"ל ומייסד החברה, ציין כי "ריפורטי נותנת מענה לצורך אמיתי וממשי שתופס תאוצה בכל יום שעובר בארץ ובעולם. החברה מפתחת מגוון טכנולוגיות שיעזרו למקבלי ההחלטות להבין במהירות תמונת מצב ולהחליט אם וכיצד לפעול".

אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום, אמר ש-"כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, אנחנו מצויים תמיד בחוד החנית של הטכנולוגיה להצלת חיים. שיתוף הפעולה שלנו עם ריפורטי יביא לקיצור נוסף בזמני הטיפול בפניות המתקבלות במוקד החירום וישפר את יכולתנו להגיע לכל נקודה ולכל אירוע במהירות האפשרית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים