HP תעזוב את רעננה ותרכז את כל פעילותה בקמפוס ענק שבנתה ביהוד

לאחר יותר מעשור, תעבור HP ישראל מקריית ההיי-טק באזור התעשייה ברעננה למתחם בן שלושה בניינים באזור התעשייה של יהוד ● המתחם כולל גם את המבנה של מרקורי, שנרכשה על ידי HP ומשמשת כיום כמרכז הפיתוח בחטיבת התוכנה שלה ● שטחו של הקמפוס החדש הוא 45 אלף מ"ר, ויועסקו בו כ-2,000 איש, המהווים 40% מעובדי החברה בישראל

HP ישראל עומדת לעזוב בקרוב את קריית ההיי-טק של רעננה לטובת קמפוס ענק באזור התעשייה של יהוד. קמפוס זה כולל שלושה בניינים, על שטח של 45 אלף מ"ר, ויועסקו בו כ-2,000 עובדים מהחטיבות השונות. אלה מהווים 40% מ-5,000 עובדי החברה בישראל, כולל העובדים בחטיבת ההדפסה אינדיגו בקריית גת ושלוחות נוספות. לפני מספר חודשים סיימה HP את הקמת הבניין השלישי בקמפוס ביהוד, בהשקעה של יותר מ-85 מיליון שקלים. הקמתו של בניין זה הביאה להכפלת שטח הבניינים הכולל במתחם בכמעט פי שניים.

ב-HP אישרו את דבר המעבר. יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, אמר ש-"הקמפוס החדש הוא חלק ממאמצי החברה לספק סביבת עבודה איכותית, הן לעובדים והן ללקוחות".

המבנה של HP ברעננה שימש בתחילה את דיגיטל, בטרם נרכשה על ידי HP. זו הייתה החברה הגדולה הראשונה שאיישה את קריית ההיי-טק ברעננה, שהוקמה ביוזמת ראש העיר דאז, זאב בילסקי. המעבר של דיגיטל היה צעד היסטורי, לאחר שבמשך שנים – הרצליה החזיקה בהגמוניה של פארק התעשייה שבו שכנו מרבית חברות ההיי-טק הגדולות. בעקבות HP עברו חברות היי-טק רבות לרעננה, וכיום נמצאים בפארק זה בניינים של כ-120 חברות בתחום, בהן אמדוקס (Amdocs), מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP), טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ואחרות.

ההחלטה לעבור לרעננה התקבלה על ידי יגאל בר יוסף, המנכ"ל לשעבר של דיגיטל, אלא שבין חתימת החוזה למעבר לרעננה ועד לאיושו נמכרה בינתיים דיגיטל לקומפאק (Compaq). כך, בוצע המעבר בפועל תחת עמנואל פרץ, מנכ"ל קומפאק ישראל, והמשיך בו אודי גרף, שהיה אז מנכ"ל HP.

המתחם של HP ביהוד כולל גם את הבניין של מרקורי, שנרכשה על ידי HP ומהווה כיום את חטיבת התוכנה שלה. מרקורי עצמה הייתה מראשונות חברות ההיי-טק שעברו אל מחוץ לתל אביב, ביוזמתו של אריה פיינגולד, היזם והמייסד של החברה, וגררה בעקבותיה חברות היי-טק אחרות שפועלות באזור.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרינה

    להגיד שזה קמפוס ענק זה ממש מוגזם, מעניין מאוד איפה יכנסו 2000 עובדים? אולי שניים בקייב ושתי מכוניות לחניה :)

  2. חיים

    מרקורי מעולם לא היתה בתל אביב. היא החלה את פעילותה בוילה בהרצליה, משם עברה לאור יהודה ומשם ליהוד. ותיק בתחום.

  3. מייק מרעננה

    תעודת עניות לרעננה ולעומדים בראשה

  4. בועז ח

    כל 3 הבניניים הם של מרקורי - כולם תוכננו וניבנו עוד לפני הרכישה. רעננה יעברו רק לבניין 1 ובשניים האחרים ישארו עובדי מרקורי.

  5. יוסי ממודיעין

    מה עם מודיעין? נגישות נהדרת (נגד הפקקים), קירבה לכביש 6 בלי פקקים ביציאה,... ועיר עמוסה באלפים רבים של אנשי היי טק הששים לעבודה בעיר ואפילו תמורת פחות שכר.

אירועים קרובים