גוגל הופכת את החיפוש שלה לסוכן הנסיעות האישי שלכם
האם אתם אוספים מידע בנוגע לטיול הגדול הבא שלכם כשאתם גולשים בסמארטפון? אם כן, לענקית החיפוש יש כלי חדש שנתפר בדיוק בשבילכם
גוגל (Google) החליטה לעזור לכל תיירי האינטרנט לתכנן את החופשה החלומית הבאה שלהם ישירות מתוך תוצאות החיפוש הסלולריות.
ענקית הטק הודיעה אתמול (ד') כי יצרה מדריכי-יעד משלה אשר אמורים להפוך את תכנון הנסיעה שלכם לחו"ל לקל במיוחד. איך זה עובד? אם תכללו את המילה "יעד" בשאילתת החיפוש בגוגל בעת שימוש בטלפון הנייד שלכם, תקבלו מיד מספר אפשרויות טיסה ומלונות, כמו גם היצע מכובד של פעילות על בסיס האינטרסים והיעד שציינתם.
אתם יכולים להשתמש בתכונה לצורך תכנון מסלולים מפורטים באזור שאליו בכוונתכם להגיע, בהתבסס על נתונים קודמים שהזינו מטיילים אחרים שביקרו במקומות אלה. התכונה גם תאפשר לכם לשחק עם התקציב של הטיול, וכן לשנות ולבחון תאריכי נסיעה ותנאי מזג אוויר במקום שאליו מועדות פניכם.
בכל הנוגע בתחום התיירות, גוגל כבר הציגה לאורך השנים האחרונות תכונות שונות שנועדו להגדלת סיכוייה בתחרות מול אתרים ושירותים כמו Skyscanner, המתיימר להציע עסקות טיסה טובות במיוחד, או Booking.com, שמתמחה בהיצע בתי המלון בכל רחבי העולם.
יש לקחת בחשבון שמדריכי היעד של הענקית ממאונטיין וויו יכולים להיות נחמדים ושימושיים, אבל הם גם מהווים ניסיון להחלפת סוכני הנסיעות, אשר עושים את הכסף שלהם על-ידי סיוע לנופשים בהליך חיפוש המקומות ההולמים את החופשה שלהם, איתור מקומות הלינה ובביצוע ההזמנה במקומם.
תפקיד מרכזי בתכנון החופשות והטיולים
לעומת זאת, התכונה החדשה יכולה לתרום, לפחות בפוטנציה, לחברות התעופה הרבות ובתי המלון העולמיים השונים. בנוסף – השינויים בתכונות החיפוש שעורכת החברה מונעים בין השאר על ידי מה שגוגל רואה שאנשים מקלידים בסרגל החיפוש שלה.
החברה אומרת כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 50% במספר החיפושים הקשורים לנסיעות, המתרחשים באמצעות הסמארטפונים. מכשירים ניידים הרי נמצאים בהישג ידם של כל החולמים בהקיץ על חופשות בחו"ל, בדיוק באותם רגעים פנויים שבהם הדמיון מתחיל לטוס מעל האוקיינוסים, כך שהשימוש הגדל והולך בהם לצורך חיפושי יעדי תיירות הגיוני ביותר.
הדברים נכונים אפילו אם המסך הקטן אינו המקום האידאלי לצורך חיפושי המידע על כל נפלאות התיירות שמחכות לנופשים שם בחוץ. מדריכי היעד של גוגל יוצגו בסגנון כרטיס, בתקווה שהשגת המידע תהיה קלה יותר לניווט מאשר זו הכרוכה בשיטוטים האקראיים שהגולשים מבצעים באופן עצמי לחלוטין.
אנשים רבים משתמשים כיום במכשירים הניידים שלהם לצורך תכנון הטיול, אבל אין זה אומר שהם גם נוהגים להזמין דרך הנייד. סטטיסטיקה של התאחדות סוכני הנסיעות בבריטניה (Association of British Travel Agents) שפורסמה באוקטובר 2015 הראתה כי למרות שרוב האנשים – 91% מהנסקרים – הזמינו לפחות חופשה אחת באמצעות המחשב הנייח שלהם ב-12 החודשים שקדמו לסקר, רק 16% אחוזים מהם השתמשו בטלפון החכם בכדי לקבוע טיול, ואלו מהווים אחוז אחד פחות מנתוני השנה הקודמת.
לטלפונים החכמים יש, ללא ספק, תפקיד בתכנון החופשות והטיולים שלנו, אבל נראה כי גוגל מזהה הזדמנות להגדיל את מספר ההזמנות בפועל שמתרחשות באמצעות הניידים, ושבהחלט ייתכן שהיא ממקמת את עצמה היטב כעת כדי ליהנות מכך שתספק לגולשיה את שני השירותים יחדיו – מידע ושירות הזמנות זמין.
תגובות
(0)