אופיסופט יישמה ברבוע כחול מערכת מידע עסקי מבוססת מיקרוסופט בפרויקט בהיקף 4 מיליון ש'

בשלב הראשון של הפרויקט, שהסתיים בימים אלה, נבנו ממשקים בין מערכת ה-BI ובין הפורטלים, ובין שולחנות העבודה האישיים של המנהלים ברשת הקמעונאות ● עוד הוטמעה מערכת לניהול מודיעין עסקי, המחוברת לנתונים עסקיים מסניפי החברה ● המערכת משרתת מאות משתמשים ● זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול: "מערכת המידע תעזור לנו בזיהוי מגמות הצריכה של לקוחותינו"

אופיסופט הטמיעה ברשת הריבוע הכחול מערכת מידע עסקי מבוססת מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט כלל בניית מערכת מידע עסקי על גבי בסיס הנתונים SQL Server 2008, הפורטל הארגוני MOSS 2007, ומערכת קבלת ההחלטות Performance Point 2007. ההטמעה בוצעה על ידי אנשי אופיסופט, שותף עסקי של מיקרוסופט ישראל, בשיתוף עם קבוצת הייעוץ במיקרוסופט ישראל ואנשי ה-IT של הריבוע הכחול, בראשות המנמ"רית – אודליה לבנון. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בארבעה מיליון שקלים.

בשלב הראשון של הפרויקט, שהסתיים בימים אלה לאחר חמישה חודשי עבודה, נבנו ממשקים בין מערכת ה-BI ברבוע הכחול, לבין הפורטלים, ובין שולחנות העבודה האישיים של המנהלים. עוד הוטמעה מערכת לניהול מודיעין עסקי, המחוברת לנתונים עסקיים מסניפי החברה. המערכת משרתת מאות משתמשים – מרמת המנכ"ל ועד מנהלי הסניפים של הרשת.

על בסיס המערכת שהוטמעה, עורכים אנשי הכספים של רשת הקמעונאות חישובים תקציביים שונים. השלבים הבאים של הפרויקט יתמקדו בניהול מועדון לקוחות הרשת, בעריכת תחזיות שונות של היצע וביקוש ושינויים בשרשרת האספקה, ובניהול אנליטי מתקדם. המערכת ברבוע הכחול אוספת מידע רב, הן ממקורות פנימיים, כדוגמת הכנסות ומידע בקשר ללקוחות מועדון, והן ממקורות חיצוניים כדוגמת חברות מחקר, ספקים, רשויות ממשלתיות ועוד. בנוסף, נעשה שימוש במידע לא מובנה כדוגמת פעילויות שיווקיות עליהן הכריזה הרשת.

הצפי הוא שבשלבים הבאים, כשייבנה מרכז המידע למנהלי החנויות, המערכת תאפשר להם לזהות מגמות צריכה של לקוחות, חוזקות וחולשות של מחלקות בסניף, התפתחות המכירות של המותג הפרטי, העדפות של חברי המועדון ועוד. בנוסף, דרגי הביניים ועד רמת ההנהלה יוכלו לעשות שימוש בניתוח בסיסי מידע השוואתיים, נתונים הקשורים בעולמות הסחר, התחרות, מגמות בשוק ועוד.

לדברי זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול ישראל, "נוהגים לומר כי Retail is Detail, אך קשה ליישם זאת ללא מערכות מידע ניהוליות. מערכת המידע הזו תעזור לנו בזיהוי מגמות הצריכה של לקוחותינו ותסייע לנו להתאים טוב יותר את מגוון המוצרים".

הוא הוסיף, כי "יישום המערכת הינו אחד מהאבנים המרכזיות של האסטרטגיה שהתוויתי עם כניסתי לתפקיד". הוא הסביר, שהרציונל שבהקמת המערכת היה בכך ששוק קמעונאות המזון מאופיין בתחרותיות גבוהה ובשיעורי רווחיות נמוכים יחסית. "כלים לסיוע בקבלת החלטות הם קריטיים ומשפיעים ישירות על השורה התחתונה. מנהל בתחום זה חייב לקבל החלטות תוך ריכוז מידע ממספר עולמות תוכן שונים, ושימוש מושכל במידע זה יוביל מנהלים לקבל החלטה נכונה יותר לארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים