"אתגר המנמ"ר: שינוע הנתונים מהדטה סנטר לענן – ובחזרה"

כך אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לפתרונות ומוצרים, נט-אפ ● לדבריו, "ארגונים נמצאים במצב תמידי לפיו עליהם לצמצם את העלויות של ה-IT מחד, ולספק יותר מוצרים ושירותים מאידך"

ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לפתרונות ומוצרים, נט-אפ. צילום: קובי קנטור

"המנמ"ר ניצב בפני לא מעט אתגרים בבואו לנהל את מערך ה-IT שלו. האתגר הדחוף והחשוב ביותר כיום, בשל מגמת מחשוב הענן, הוא היכולת לשנע בצורה קלה ומהירה את הנתונים מ'חצר הבית', הדטה סנטר – לענן, ובחזרה". כך אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לפתרונות ומוצרים, נט-אפ (NetApp).

רייך היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה. את הכנס הנחה גיא רחמים, CTO נט-אפ ישראל.

לדברי רייך, "ארגונים נמצאים במצב תמידי, ההולך ומחמיר עם השנים, לפיו עליהם לצמצם את העלויות של ה-IT מחד, ולספק יותר מוצרים ושירותים, מבוססי מידע ונתונים, מאידך. המגמה של מחשוב ענן הקלה במעט על ההוצאות, אלא שהיא יצרה אתגר חדש: הצורך לשנע את הנתונים בצורה שקופה, קלה ופשוטה, בין אלה הנמצאים בדטה סנטר הארגוני, ובין אלה שעברו לענן".

בשל העובדה שמגמת מחשוב הענן נמצאת בעיצומה, אולם טרם הסתיימה, הסביר רייך, ארגונים רבים עובדים כיום במודל עבודה של ענן בן-כלאיים, היברידי, בו יש לארגונים דטה סנטר אחד או יותר, ובמקביל הם צורכים חלק ממשאבי המחשוב שלהם בעננים ציבוריים, או שיש להם ענן פרטי.

הצורך להמשיך ולשלוט על הנתונים

המשימה, הסביר, "היא לאפשר למנמ"רים את החופש לשנע את הנתונים בין האזורים השונים בהם הם נמצאים – ובצורה חופשית. זאת, לצד יצירת מעטפת אבטחה שתשמור על הנתונים לאורך כל הדרך".

"נט-אפ מתאפיינת ברצון תמידי לחדש ולשפר את מצע הפתרונות עבור לקוחותיה", אמר רייך. "לאחר שהובלנו בשנים האחרונות את טכנולוגיות הפלאש (Flash), פיתחנו את חזון מארג הנתונים, Data Fabric. בסיסה של התפיסה הוא מענה לאתגר בו ניצב כל מנמ"ר בארגון, הנדרש לשנע מחסני נתונים ענקיים בין הדטה סנטר הפרטי לענן הציבורי, תוך התבססות על וירטואליזציה של האחסון – או על אחסון מוגדר תוכנה, SDS. אנו מספקים יכולת זו עם פתרון הדגל שלנו, NetApp Clustered Data ONTAP. בדרך זו ניתן להתייחס לכלל הנתונים, למידע, כאל משאב אחד, המנויד ממקום למקום בלא הפרעה לצרכנים שלו".

אתגר נוסף המקבל מענה דרך פתרון החברה, ציין רייך, "הוא הצורך להמשיך ולשלוט על הנתונים כאילו הם ממשיכים לשבת בחצר הבית. ישנם סוגי נתונים שונים, והם מאוחסנים בתצורה שונה בדטה סנטר ובענן הציבורי. לכן נדרש פתרון כמו זה שלנו, אשר מבוסס על פרוטוקולים פתוחים, וככזה – הוא מאפשר למנמ"ר ולאנשיו לקחת אפליקציה שפותחה בענן ולהעביר אותה ואת הנתונים שעליה בחזרה לארגון, או להעביר אותה בין ספקיות ענן שונות".

הענן ההיברידי, סיכם רייך, "כזה אשר משלב בין הענן הפרטי לציבורי, הוא שיהיה הבסיס והמתווה שבהם ארגונים יבססו את תשתיות ה-IT שלהם. מדובר בפתרון גמיש, אשר עונה על כמה אתגרים: מגמת האינטרנט של הדברים, Big Data, ואספקת גישה קלה לנתונים. עתיד עולם האחסון הוא ביכולות ניהול הנתונים, ולשם אנו מכוונים את הפתרונות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים