הראל יפהר, AWS ישראל: "הענן הוא המיינסטרים החדש"
לדברי יפהר, "חברות ישראליות היו הראשונות לאמץ עבודה בתצורה זו, כיוון שהענן הוא אחד מהמאפשרים של החדשנות"
"הענן הוא כבר לא שאלה של 'האם' אלא שאלה של 'מתי'. מחשוב הענן הולך ותופס תאוצה בקרב ארגונים ממגוון מגזרי התעשייה והוא הפך למיינסטרים החדש", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל החברה.
יפהר דיבר היום (ד') במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת AWS Pop-up Loft, שהחל אתמול בתל אביב למשך שלושה שבועות ומופק על ידי אנשים ומחשבים. מדובר במתחם ומרכז עבודה אותו הקימה ענקית מחשוב הענן, לחשיפת הפלטפורמה שלה בפני מפתחים בחברות סטארט-אפ, יזמים, סטודנטים ולקוחות – ללימוד, רישות אישי וייעוץ מקצועי. האירוע מתקיים עד ה-21 במרץ ב"בית המידות" ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב. האירוע בישראל הוא החמישי בעולם, לאחר שהתקיים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון וברלין.
צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין
לדברי יפהר, "Amazon Web Services הוקמה לפני עשור. אימוץ שירותים דרך מחשוב ענן הלך והתקדם בחלוף השנים, וכך גם היצע השירותים". הוא ציין כי "חברות ישראליות היו הראשונות לאמץ עבודה בתצורה זו, כיוון שהענן הוא אחד מהמאפשרים של החדשנות. השוק הישראלי הוא צרכן 'כבד' של שירותי IT מתוחכמים".
בינואר 2014, אמר יפהר, "פתחנו משרד בישראל, בהרצליה פיתוח. הצוות שלנו עוזר לחברות בארץ במסע שלהן למחשוב ענן. יש גם חברות ישראליות שגדלו על הענן ואינן מכירות את המחשוב המסורתי". לאחר מכן, אמר יפהר, "הקמנו לפני כשנה את מרכז המחקר והפיתוח שלנו בארץ, על בסיס רכישת הסטארט-אפ אנפורנה לאבס (Annapurna Labs) מיקנעם, המשמש כמרכז מו"פ לפיתוח מערכי מחשוב ואחסון על גבי שבב, לצד מרכזי פיתוח לרחפנים ולמצלמות. כך, אנו מעמיקים את הקשר עם הלקוחות המקומיים ומשלבים בין פעילות מכירה לבין קבלת משוב מהלקוחות הישראליים על המוצרים והשירותים החדשים שאותם אנו משיקים".
במקרים רבים, אמר יפהר, "חברות הסטארט-אפ נדרשות לכל מיני שינויים, אם בגלל הלימה לרגולציות, אם בגלל שינויי שוק ואם בגלל שצצו מתחרים חדשים. אסור לסטארט-אפים להשקיע כסף במקום הלא נכון. מחשוב הענן מסייע להם להיות גמישים יותר עם יכולות גידול ושינוי ה-IT שלהם בלא השקעה תקציבית מאסיבית".
לדבריו, "חברות ההזנק הישראליות חושבות גלובלית, ורואות לנגד עיניהן לקוחות מהעולם. עם הפריסה הגלובלית של תריסר ה'אזורים', כלומר הדטה סנטרים הגדולים שלנו, אנו עוזרים להם להיות קרובים ללקוחות. יש לנו מקבץ דטה סנטרים בסאו פאולו בברזיל, בחוף המערבי והמזרחי בארצות הברית, אירלנד, פרנקפורט, טוקיו סינגפור וסין. נפתח בהמשך אזורים נוספים בהודו ובלונדון. לא סיימנו את הפריסה שלנו בעולם, אנו מקשיבים ללקוחותינו, ובעתיד תיתכן פריסה של דטה סנטר בישראל".
בנוסף, ציין יפהר, "ארגוני האנטרפרייז מבינים כיום שעליהם להזריק חדשנות ל-IT שלהם, והם מבינים שהם יכולים – וצריכים ללמוד מהסטארט-אפים. העולם משתנה, מההופעה של אובר (Uber) ועד Airbnb. החדשנות הופכת כורח – והענן הוא המאפשר שלה".
לשאלה בדבר ענני המחשוב של מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google) אמר יפהר כי "המיקוד שלנו הוא בלקוחות. טוב שיש עוד חלופות, כי בסוף הלקוחות הם אלה שבוחרים. מחשוב ענן הוא הזדמנות גדולה ללקוחות, שיבחרו מה שטוב להם".
"לאמזון יש ניסיון בן עשור שנים בתחום, פריסה גלובלית, רוחב ועומק של היצע – עם יותר מ-50 שירותים שניתן להרכיב כמו לגו. בשנה החולפת הראנו חדשנות במיטבה עם הכרזה של יותר מ-700 רכיבים ושירותים חדשים. יש לנו ב-DNA הורדת מחירים מתמשכת כי אנו מתייעלים, ויש לנו אלפי שותפים עם מוצרי צד שלישי".
"אנו משקיעים בשוק הישראלי", סיכם יפהר, "ומגייסים עוד עובדים, כי יותר ארגונים מאמצים את הענן. הכוח עובר לצרכנים, ולכן מה שמבדיל בין בנק לבנק הוא השירותים ללקוחות. ארגוני אנרטרפרייז רוצים להעביר תקציבים לצד העסקי – שרתים, אחסון ורישות זה עסק יקר, שאתה אף פעם לא יודע כמה תזדקק להם. יותר ויותר ארגונים מעבירים חלקי IT שלהם לענן. אינני מעריך כי ארגונים יסגרו לחלוטין את הדטה סנטר שלהם, אבל חלק גדול מהאפליקציות, אותם ניתן יהיה לנהל בענן – יעברו לענן".
האם ניתן להשתלב בחוות השרתים בהר טוב