טכנולוגיה וחדשנות לטובת קהילות חכמות

שמונה מיזמים שפותחו במסגרת האקתון, פרי שיתוף פעולה בין מכון ראוּת לאוניברסית תל אביב, הציגו פתרונות יצירתיים למפגש בין טכנולוגיה וחדשנות לצרכיהן של קהילות שונות

מימין לשמאל: ד"ר איריס גינזבורג, ראש תכניות ה-MBA בחדשנות ויזמות בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב; פרופ' יואב שוהם, יזם היי-טק מאוניברסיטת סטנפורד; נטעלי אופיר פלינט, מנכ"לית קבוצת ראות; וטליה גורדוס, מנהלת מכון ראות. צילום: ZOA Productions

בסוף השבוע התקיים אירוע הסיום של הקאתון "קהילות חכמות", פרי שיתוף הפעולה בין מכון ראוּת לבין תכניות ה-MBA בטכנולוגיה, חדשנות ויזמות של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב.

שמונה מיזמים שפותחו במסגרת האקתון של יומיים הציגו פתרונות יצירתיים למפגש בין טכנולוגיה וחדשנות, לבין צרכיהן של קהילות שונות. זאת במסגרת פיתוח מוצר לשלב של אב-טיפוס. ההאקתון הפגיש סטודנטים, יזמים חברתיים ואנשי טכנולוגיה, יחד עם נציגי מוסדות קהילתיים דוגמת חברת המתנס"ים, משרד הרווחה, עיריית תל-אביב, המשטרה, מרכזים קהילתיים לקשישים ועוד.

בין המיזמים שזכו במקומות הראשונים, מיזם ניסיון + , המעודד פעילות של פנסיונרים בקהילה ומטרתו שימוש בהון חברתי לא מנוצל, קיימות חברתית ומפגש וחיבור בין דורי, המאפשר לפנסיונרים לתרום לקהילה ומחזק את תחושת השייכות והמשמעות בעשייה למען הקהילה, זאת באמצעות פיתוח אפלקיציה המפגישה בין פנסיונרים לבין חברי הקהילה על בסיס מומחיות מקצועית.

מיזם נוסף, UpKeep, עוסק בחיבור בין עמותות המעוניינות לסייע לנזקקים לבין עובדים סוציאלים, על מנת להנגיש את הסיוע במהירות וביעילות, באמצעות אפליקציה המחברת בין כל הגורמים. וכן, מיזם ברילי – אפליקציה לניהול אורח חיים בריא לאנשים עם מוגבלויות. מיזמים נוספים עסקו באתגרים כמו הכרת הרב-תרבותיות בקהילה, עידוד אינטראקציה בשכונה, ופתרונות לאתגרים בשכונות מצוקה כמו עידוד לימודים ותעסוקה לצעירים, יצירת רשתות חברתיות ועידוד נשים בחופשת לידה לחזור למעגל העבודה ולהתקדם בו.

כלי משמעותי ומשפיע בחיי היומיום

באירוע הסיום של ההאקתון השתתפו ד"ר איריס גינזבורג, ראש תכניות ה-MBA בחדשנות ויזמות באוניברסיטת תל אביב; נטעלי אופיר פלינט, מנכ"לית קבוצת ראות; נעמה קלר, ראש צוות קהילות חכמות במכון ראוּת; ופרופ' יואב שוהם מאוניברסיטת סטנפורד (Stanford), יזם היי-טק אשר לפני כשנה ביצע את האקזיט הרביעי שלו, כשמכר לגוגל (Google) את הסטארט-אפ Timefull.

על חברי צוות השיפוט נמנו עו"ד איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15 ; זהר שרון, מנהל הידע העירוני, עיריית תל אביב-יפו; פרופ' שוהם; דפנה ליפשיץ, מנכ"לית עמותת תפוח; ניר שמעוני, מייסד TechForGood; ד"ר גינזבורג; ושירלי קנטור, יועצת לאסטרטגיה עסקית חברתית.

לדברי ד”ר גינזבורג, "ההתמודדות עם האתגרים של יצירת קהילות חכמות, מאפשרת לסטודנטים שלנו לעסוק בנושאים עכשוויים, בעלי ערך לחברה ולקהילה ורלוונטיות לא רק לישראל, אלא גם בהיבט בינלאומי. באמצעות ההאקתון ופעילויות דומות אנחנו מחברים את הטכנולוגיה לעולם החברתי, והמטרה שלנו היא להחזיר את הקהילות לחיים שלנו ולשפר את איכות החיים של כולנו".

קלר מוסיפה כי "למוסדות הקהילתיים של ימינו יש פוטנציאל אדיר ולא מנוצל להפוך לפלטפורמה משמעותית הרבה יותר לתושבים. אם הם יסתגלו למציאות שהשתנתה סביבם בעשור האחרון ויאמצו הנחות עבודה רלוונטיות יותר, כמו לעבוד יחד עם יזמים קהילתיים, הם יוכלו להפוך לכוח שרותם את התושבים ומהווה כלי משמעותי ומשפיע בחיי היומיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים