שר הביטחון: "גם עם Waze – אסור לשכוח לנווט באמצעות מפה"

"צריך להכיר את הסביבה ולא ללכת שולל אחרי הכיוונים שהמערכת הטכנולוגית מצביעה עליהם", אמר השר יעלון בעקבות כניסתם של שני חיילים למחנה הפליטים קלנדיה, עקב טעות בניווט באמצעות Waze

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

"מזמן למדתי, גם כשנכנס ה-GPS, שאסור לשכוח לנווט על פי מפה, ובעיקר להכיר את הסביבה ולא ללכת שולל אחרי הכיוונים שהמערכת הטכנולוגית מצביעה עליהם. היא לא לוקחת בחשבון את כל השיקולים", כך אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

השר אמר את הדברים בהתייחס לכניסתם אמש (ב') בשוגג של שני חיילי צה"ל למחנה הפליטים קלנדיה, ככל הנראה לאחר שניווטו באמצעות Waze. כוחות רבים של צה"ל ומשמר הגבול שנכנסו בעקבות כך למחנה חילצו אותם בשלום, לאחר קרב יריות שהתפתח בין הכוחות לבין חמושים פלסטינים. חמישה מלוחמי משמר הגבול נפצעו ומטופלים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ומנגד – אחד החמושים הפלסטינים נהרג וכמה נפצעו.

יעלון ציין כי "הייתה מעורבת כאן לא מעט טכנולוגיה, באמצעות Waze, שהראתה להם את הדרך הקצרה מירושלים לרמאללה". עם זאת, הוא אמר כי "גם באיתור החיילים הייתה מעורבת לא מעט טכנולוגיה".

שר הביטחון הוסיף ש-"צריך לבדוק מי שלח את המשימה, מה הם ידעו ומה לא ידעו ואיך מתנהלים גם בעידן המודרני, כש-Waze מראה את הדרך".

הוא ציין שאחד משני החיילים שחולצו אותר במהרה "כי היה לו טלפון סלולרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים