הילד שהפך ליזם בגיל 10

איתי פינקס הוא בן 14, ובעל ניסיון של ארבע שנים בעולם היזמות ● לפני ימים אחדים הוא השיק אפליקציה שמסייעת לקשר בין מתנדבים לעמותות שצריכות אותם, והולכת וצוברת פופולאריות ● פינקס מספר לאנשים ומחשבים איך זה להיות יזם בגיל כל כך צעיר

יזם צעיר עם ניסיון רב. איתי פינקס

בדרך כלל, האסוציאציה שעולה כששומעים את המילה "יזם" היא של אדם בוגר (הכוונה היא לשני המינים, כמובן), בשנות ה-20 לחייו ומעבר לכך. אדם שכשמתקשרים אליו ב-10:00 בבוקר נמצא כבר עמוק ביום העבודה שלו, אחרי שעבר על המיילים של הבוקר ואולי אף היו לו כבר כמה פגישות – ולא בהפסקה בבית הספר.

איתי פינקס הוא יזם שלא עונה לטייפקאסט הזה. כיום הוא בן 14 והוא התחיל את היזמות שלו בגיל צעיר הרבה יותר מהיזם הממוצע – כשהיה בן 10. השותפים שלו, אגב, הם "מבוגרים" בני 16 ו-17.

היזם הצעיר וחבריו פיתחו את Voluntree, אפליקציה שמסייעת לקשר בין עמותות לאנשים שמעוניינים להתנדב, אבל לא בהכרח לתקופה ארוכה. היא עלתה ל-AppStore לפני ימים אחדים וכבר הגיע למקום השישי בדירוג האפליקציות החדשות.

כמו אצל הרבה יזמים וסטארט-אפיסטים, האפליקציה נולדה מתוך צורך אישי של פינקס. בשיחה איתו הוא מספר ש-"באחרונה עלה בדעתי להתנדב למען הקהילה, אבל לא על בסיס קבוע אלא באירועים מזדמנים. התקשיתי לאתר דרישות של עמותות וארגונים חברתיים לתרומה כזו. או אז החלטתי לפתח אפליקציה, שתעזור לי ולאחרים להתנדב לפרויקטים קצרי טווח. אני מקווה שאמצא בעצמי אירועי התנדבותיות שאוכל להשתתף בהם".

התנדבויות לטווחים קצרים. Voluntree

התנדבויות לטווחים קצרים. Voluntree

"השימוש באפליקציה הוא ללא תשלום לשני הצדדים. אנשים שרוצים להתנדב לפרויקט חד פעמי יכולים להיכנס למערכת ולבדוק לאילו פרויקטים נדרשים מתנדבים, עם מידע על אופי הפעילות, המיקום והמועד", ציין.

איך בניתם את Voluntree?
"הפיתוח נעשה בעזרת חברת ההיי-טק הישראלית Rapid API, שמציעה למפתחים חלקי קוד מוכנים לאפליקציות מובייל וכלים נוספים כמו שירותי גרפיקה, אפיון חוויית משתמש וכלי פיתוח צד שרת".

מדוע לעבוד עם חברה לפיתוח אפליקציות שמנוהלת על ידי בני נוער?
"מי שפונה אלינו יודע שאנחנו צעירים ויכולים לתרום מנקודת המבט שלנו בעיקר לאפליקציות שפונות לבני נוער בגילנו. אנחנו לא זמינים כל הזמן, כיוון שאנחנו בבית הספר, ומי שזה מתאים לו עובד אתנו. אני רוצה לציין בנוסף שכיוון שאנחנו לא עובדים על מנת לפרנס משפחות, אנחנו בוחרים פרויקטים שמתאימים לנו".

איך זה להיות יזם בן 14?
"אני נמשך לתחום הפיתוח ומאוד נהנה מזה. אני משתדל לשמור על איזון, ולצד העומס בפרויקטים לזכור שאני ילד ולעשות מה שילדים נהנים ממנו".

דוגמה לאחת ההתנדבויות האפשריות. צילום מסך

דוגמה לאחת ההתנדבויות האפשריות. צילום מסך

נקודת מבט

הרעיון של האפליקציה מבריק ומאפשר לכל אחד שחושב על התנדבות למצוא את מה שהוא מחפש.

יש יתרונות רבים ליזמות צעירה – בעיקר הראש הפתוח ונקודת המבט האחרת על החיים – אלא שהילדות וגיל ההתבגרות הן תקופות חשובות בחיים, שלא כדאי לוותר עליהן.

כולי תקווה שההורים של פינקס והוא עצמו שומרים על הילדות וגיל ההתבגרות שלו. עומס בפרויקטים הוא דבר שמוכר לרבים, אך בגיל צעיר יכול לגרום ללחצים שקשה לתפקד בהם ומשאירים תחושות לא נעימות לטווח הארוך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    כל הכבוד לאיתי פנקס, אני קצת עוקב אחרי הכתבות עליו ואיכשהו נראה לי שהוא בעצם פריזנטור של Rapid API שמשתמשים בו ובגימיק של מפתח צעיר לפרסום הפלטפורמה שלהם. אני מקווה מאוד שמשהו משגיח שלא ינצלו אותו.

אירועים קרובים