מחקר: עלות אובדן הזמינות של ה-IT נסקה ב-60% בשנה החולפת

על פי מחקר בהזמנת Veeam, היעדר זמינות מידע מלאה עלה לארגונים ב-2015 כ-16 מיליון דולר בשנה, לעומת 10 מיליון ב-2014 ● גידול גם במספר השבתות המחשוב בשנה

רטמיר טימאשב, נשיא Veeam. צילום: יח"צ

עלות השבתות המחשוב השנתית המשוערת לארגונים עמדה בשנה החולפת על יותר מ-16 מיליון דולר, נתון המשקף גידול של 60% לעומת העלות ב-2014, שעמדה על 10 מיליון דולר. כך עולה ממחקר שנערך ביוזמת Veeam.

המחקר בוצע על ידי Vanson Bourne, בסוף 2015, בקרב 1,140 מנמ"רים ומקצועני IT בארגונים ממדינות בכל העולם, ביניהן ארצות הברית, סין, צרפת, גרמניה, אנגליה, הולנד, המדינות הנורדיות, פולין, רוסיה, דרום אפריקה, ספרד, ארגנטינה, אוסטרליה, ניו זילנד, ברזיל, שווייץ ואיחוד האמירויות.

על פי המחקר, 84% מקרב מקבלי ההחלטות בתחום ה-IT ברחבי העולם, מודים כי הם סובלים מפער בין היכולת שלהם לספק זמינות מידע, לבין הצרכים בשטח. הפער הזה מסתכם בעלות של 16 מיליון דולר לשנה, לעומת 10 מיליון דולר בשנה שעברה, ומגלם בתוכו אובדן הכנסות ופרודוקטיביות. עוד נמצא במחקר כי 68% מהמשתתפים דיווחו על פגיעה בתחושת הביטחון שלהם בגופי ה-IT ו-62% דיווחו על פגיעה באמינות המותג.

על פי עורכי המחקר, "לזמינות מידע יש חשיבות עליונה. יחד עם זאת, ארגונים נכשלים במתן הזמינות". כך, 63% מהמשתמשים מעוניינים בתמיכה בפעולות בזמן אמת ו-59% מעוניינים בגישה של 24/7 לשירותי ה-IT הארגוניים. בקרב ארגונים ששדרגו את מרכזי הנתונים שלהם, נמצא כי 59% מעוניינים ביכולות התאוששות מהירה ו-57% מעוניינים במניעת אובדן מידע. אך, למרות זאת, עלות והיעדר כישורים מעכבים את ההטמעה.

פער הזמינות נותר כשהיה

נתון נוסף העלה כי אף שבמהלך השנתיים האחרונות, 96% מן הארגונים השקיעו משאבים ופעלו לצמצום זמני השבתה ולהבטחת גישה למידע – פער הזמינות נותר כשהיה.

"המידע הארגוני נמצא בסכנה", ציינו עורכי המחקר: יעדי התאוששות של ארגונים עומדים על 1.6 שעות, אולם במציאות ההתאוששות אורכת שלוש שעות. כך, הארגונים חווים בממוצע 15 השבתות מחשוב בלתי מתוכננות בשנה – בהשוואה ל-13 השבתות ב-2014. משך ההשבתות הבלתי מתוכננות של אפליקציות קריטיות גדל בשנה החולפת מ-1.4 שעות ל-1.9 שעות, ומשך ההשבתות של אפליקציות שאינן קריטיות צמח מ-4.0 שעות ל-5.8 שעות.

"עם העלייה העצומה במספר האנשים המחוברים בעולם, שהגיעה בשנה שעברה ל-3.4 מיליארד, וההערכות כי עד 2020 יהיו כמעט 21 מיליארד מכשירים מחוברים", נכתב, "הצורך לספק גישה של 24/7 למידע ולאפליקציות – חשוב מאי פעם. יחד עם זאת, ארגונים לא הפנימו את המסר הזה, למרות שיותר משני שליש מהארגונים השקיעו השנה בדטה סנטרים מודרניים – כדי לשפר את זמינות המידע".

"ממצאי המחקר שלנו הם פעמון אזהרה", אמר רטמיר טימאשב, מנכ"ל Veeam, "ארגונים מודרניים הופכים לעסקים מוטי-תוכנה, כך שמחלקות ה-IT אינן יכולות עוד לספק שירות 'טוב'. זמינות תמידית היא מחויבת המציאות. מספר השבתות המחשוב הבלתי מתוכננות גדל ב-2015 ומשך הזמן שלהן התארך, עם זמני התאוששות ארוכים יותר. בכלכלה של היום, בה מהירות ואמינות הם מחויבי המציאות, מצב זה אינו קביל. אם המגמה תימשך, ארגונים אלה לא ישרדו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים