ועידת הסלולר בברצלונה: לא רק מכשירים

מי רוצה לכונן זהות סלולרית אוניברסלית אחת? כמה מנויי מובייל צפויים להצטרף בשנים הקרובות? ואיזו חברה מתיימרת להביא שינוי בעולם התחבורה?

סמארטפונים - אבל לא רק. MWC 2016. צילום: אתר התערוכה

ועידת הסלולר העולמית שמתקיימת השבוע בברצלונה מתמקדת בהשקות של מכשירים סלולריים למיניהם. למעט אפל (Apple), כל החברות הגדולות מנצלות אותה על מנת להשיק את מכשירי הדגל הבאים שלהן ועוד שלל פיתוחים.

אלא שלצד זה, בולטים ב-MWC 2016 מגמות ונושאים נוספים, שעליהם אעמוד בטור זה.

זהות סלולרית אוניברסלית

פתרון Mobile Connect של ארגון ה-GSMA, המאפשר אימות זהות מבוסס סלולר, הולך וצובר תאוצה בעולם, וכיום הוא נגיש כבר לשני מיליארד לקוחות. הפתרון, שהוצג בתערוכה בברצלונה, מאפשר למשתמשים לבנות לעצמם זהות דיגיטלית אוניברסלית, שתהיה הערוץ לקבלת שירותים שונים – בידור, מסחר, בריאות ועוד.

הטכנולוגיה משתמשת במספר הטלפון ובסיסמה כדי להזדהות בחיבור ל-Mobile Connect. המשמעות היא שעם כרטיס SIM שתומך בטכנולוגיה נוכל לקבל הודעות, שיחות ומידע בכל מקום בעולם שיש בו רשתות שתומכות בטכנולוגיה.

"ככל שילך ויתרחב השימוש בו על ידי מפעילות הסלולר בעולם, המפעילות יוכלו לקחת חלק חשוב בנושא הזהות הדיגיטלית, ויאפשרו ללקוחות יותר אפשרות שליטה על הנתונים האישיים שלהם", אמר ג'ון הופמן, מנכ"ל ה-GSMA.

עוד מיליארד מנויים סלולריים

לפי מחקר של ה-GSMA, שנחשף במהלך התערוכה, בחמש השנים הקרובות יתחברו עוד קרוב למיליארד אנשים בעולם לרשתות הסלולריות. בכך יגיע מספר המנויים הכולל בעולם ל-5.6 מיליארד אנשים, או 72% מהאוכלוסייה.

לפי הנתונים, בסוף 2015 היו בעולם 4.7 מיליארד מנויים סלולריים – כ-63% מכלל האוכלוסייה העולמית. בין 2010 ל-2015 נוספו 1.4 מיליארד מנויים. אולם, הצמיחה במספרם תואט בשנים הקרובות, לפחות לפי המחקר הזה, משום ששווקים מתפתחים, שמהווים כיום ערוצים צומחים, יגיעו לרוויה. הדבר יציב אתגרים גדולים למפעילות הסלולריות, שיצטרכו למצוא ערוצי צמיחה חדשים בתחומים כמו M2M, הדור החמישי והאינטרנט של הדברים.

נוקיה על המפה?

הענקית הפינית לשעבר בונה על הדור החמישי ועל האינטרנט של הדברים והמנכ"ל שלה, ראשיב סורי, ניצל את הבמה בברצלונה כדי לעדכן על ההתפתחויות. "נוקיה (Nokia) מצויה כעת בעמדה שונה באופן דרמטי", אמר. "הדור החמישי והאינטרנט של הדברים יהיו מרכזיים בנוקיה החדשה".

כשנשאל האם יש לחברה תוכניות לחזור לעסקי המכשירים הוא אישר שכן ואמר: "אין לנו לוח זמנים מסוים ונחקור את זה עם השותפים המתאימים. אנחנו חושבים שזה מודל עסקי טוב, אבל לא יהיה ייצור. ניתן רישיונות לנכסים הרוחניים שלנו".

שינוי בסיסי בעולם התחבורה

פורד (Ford) הכריזה על מערכת שמכוונת "לשנות באופן יסודי את נושא התחבורה", כפי שהתבטא המנכ"ל שלה, מארק פילדס, בהרצאת מפתח בנושא "החיים המחוברים".

מחברת הנעה פורד אמורה להפוך, לדבריו, לחברה של "מכונית ותנועה", ורוצה להיות מובילה בנושאי קישוריות, ניידות, מכוניות אוטונומיות, חוויית משתמש וניתוח נתונים.

הגרסה החדשה שלה ל-Ford Sync היא טכנולוגיית קישוריות המוטמעת ברכב, שתהיה תואמת ליישומי Android Auto ו-Apple CarPlay. הפלטפורמה של פורד מאפשרת לנהגים לשלוט על האודיו, הניווט, סמארטפונים מחוברים והטמפרטורה ברכב – באמצעות פקודות קוליות. במהלך האירוע הציגה החברה דגם שנושא את המערכת, שעונה לשם Kuga.

פורד צופה שעד 2023 יהיו על הכבישים 43 מיליון מכוניות שנושאות את מערכת ה-Sync שלה. המנכ"ל אף סיפר שהחברה משלשת את השקעותיה בתכנון והנדסה כדי להאיץ פריסה של מערכות אוטומטיות למחצה, ולפחות עד שהנהגים יהיו משוחררים מנהיגה, הפיתוחים של פורד יקלו על חנייה ועל נהיגה בתנועה עמוסה.

מחר יפורסם טור נוסף בנושא שיעסוק, בין היתר, בהשקעות העתק השונות של החברות ובדור החמישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים