נוקיה-סימנס תפטר כ-5,700 עובדים ברחבי העולם במסגרת תוכנית רה-ארגון

החברה הודיעה, כי בכוונתה להפחית את הוצאות התפעול והייצור שלה ב-500 מיליון יורו לשנה החל מסוף 2009 ועד תום 2011 ● מנוקיה-סימנס אף נמסר, כי היא מתכננת קיצוץ נוסף, באמצעות חיסכון ברכש של מוצרים ושירותים, אך החברה לא ציינה את היקפו המדויק

נוקיה-סימנס נטוורקס (Nokia Siemens Networks), מיזם תשתיות התקשורת של נוקיה (Nokia) וסימנס (Siemens), הודיעה על תוכנית רה-ארגון וקיצוצים, הכרוכה גם בפיטורי 5,760 עובדים ברחבי העולם.

החברה הודיעה, כי היא מתכוונת להפחית את הוצאות התפעול והייצור שלה ב-500 מיליון יורו לשנה – החל מסוף 2009 ועד תום 2011. חברת התשתיות ציינה, כי היא מתכננת קיצוץ נוסף, באמצעות חיסכון ברכש של מוצרים ושירותים, אך לא ציינה את היקפו המדויק.

ההודעה באה בעקבות הדו"חות הקשים שנוקיה הציגה בחודש שעבר, מהם עולה, כי ההכנסות ירדו ב-20% וההפסד הנקי עמד על 559 מיליון אירו. עם הגשת הדו"חות הצהירה החברה, כי חטיבת התשתיות איבדה נתחי שוק, והעדיפות הראשונה מבחינתה היא לשנות את המגמה.

"שינויים בכלכלה העולמים וסביבה תחרותית מצריכים צמצום נוסף בעלויות", צוין בהודעה. כחלק מהתוכנית, תבחן נוקיה-סימנס תבחן את היקפי ההעסקה שלה מבחינת כוח אדם, ותצמצם 7%-9% מסך 64 אלף מועסקיה. בנוסף, החברה הודיעה, כי היא תצמצם בעלויות נדל"ן, בעלויות IT ובהוצאות הנהלה כלליות.

"אנו פועלים בסביבה שבה צרכי הלקוחות מתפתחים ומשתנים במהירות", אמר מיקה ווהוילאינן, מנהל התפעול הראשי של נוקיה-סימנס, "ואנו בוחנים גם רכישות או הרחבת שותפויות ככלי חשוב שיסייע לנו לממש צרכים אלה".

תוכנית הרה-ארגון כוללת גם צמצום של חמש חטיבותיה של החברה לשלוש בלבד – פתרונות עסקיים, מערכות רשת ושירותים. שלוש חטיבות אלה אמורות, לדברי ההנהלה, למקם את החברה מחדש בשוק העולמי יותר ככזו המוכוונת שירותים מאשר כספקית ציוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים