הישראלית ד"ר יואל מארק מונתה לסגנית נשיא למחקר ביאהו

ד"ר מארק, מנהלת מעבדות המחקר בחיפה, תמלא חלק מתפקידי המדען הראשי של החברה, שהודיע על פרישתו ● בנוסף, יאהו שוקלת למכור את עסקי הליבה שלה, ומינתה לצורך כך ועדה

ד"ר יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ביאהו. צילום: ארז חרודי, עושים צילום

הישראלית ד"ר יואל מארק, מנהלת מעבדות המחקר של יאהו (Yahoo) בחיפה, תמונה לסגנית נשיא למחקר בחברה. היא תמלא חלק מתפקידיהם של שני בכירים שהודיעו על פרישתם מהחברה: רון ברכמן, מנהל מעבדות המחקר ברחבי העולם והמדען הראשי שלה, וריקרדו באזה-יאטס, סגן נשיא למחקר.

בפוסט שפרסמה בעמוד ה-Tumblr שלה כתבה ד"ר מארק: "הגישה החדשה שלנו היא להטמיע את צוותי המחקר ישירות בצוותי המוצר שלנו, כדי לקדם שם חדשנות ומצוינות. יהיה לנו גם צוות מחקר שיעבוד בצורה אוטונומית או יחד עם שותפים".

"הצוותים המעורבים והעצמאיים, ככלל, ייקראו Yahoo Research. זו תניע את המאמצים של החברה בתחום המדע אל העתיד, תוך חשיבה מחוץ לקופסה, ויהיו אחראיים לקדם את האינטרנט לשוק הצרכני. אני אוביל את צוות המחקר העצמאי, ויחד עם בן שאהשהאני ושאר השותפים, נוביל את פעילויות המחקר לאורכה ולרוחבה של החברה", הוסיפה.

ד"ר מארק הצטרפה ליאהו לאחר שניהלה במשך כשלוש שנים את מעבדות המחקר של גוגל (Google) בחיפה ולפני כן עבדה במשך 17 שנים במעבדות המחקר של יבמ (IBM) בעיר. היא פרשה מגוגל לאחר שהחברה איחדה את מרכזי המו"פ שלה בחיפה ובתל אביב.

עוד ניסיון של יאהו להיחלץ מהמצב הקשה

מינויה של ד"ר מארק הוא מגיע במהלך שורה של מהלכים שביצעה ומבצעת החברה במטרה להיחלץ מהמצב שלה. בשבוע שעבר הודיעה החברה על סגירה נוספת של שירותים במטרה לחסוך בהוצאות, ובסוף השבוע פורסם כי היא שוקלת למכור אפילו את עסקי הליבה שלה: שירותי הדואר, החדשות והחיפוש. הנהלת החברה הקימה ועדה, שמורכבת מדירקטורים עצמאיים, שמטרתה לבדוק חלופות אסטרטגיות עבור החברה שנאבקת על מקומה בשוק האינטרנט הנוכחי. את ההודעה מסר יו"ר חבר המנהלים של החברה, מיינארד ווב, בסוף השבוע.

הוועדה, בתמיכת ההנהלה, תהיה זו שאחראית לתהליך של מיפוי וכניסה למשא ומתן עם רוכשים אפשריים ו/או גופים שיהפכו לשותפים. בסופו של דבר היא תצטרך למסור המלצות להנהלה ולמחזיקי המניות של יאהו. גולדמן סאקס (Goldman Sachs), ג'יי.פי. מורגן (JPMorgan Chase), ו-PJT ישמשו כיועצים פיננסיים לוועדה, ואילו קראבת', סוויין ומור (Cravath, Swaine & Moore) ישמשו כיועצים משפטיים.

"חבר המנהלים מחויב לבדיקת חלופות אסטרטגיות ובו זמנית לתמוך בהנהלה ובעובדים בתפעול התוכנית האסטרטגית של יאהו. אנחנו מאמינים שהמאמץ בשני הנתיבים הללו הוא הטוב ביותר עבור מחזיקי המניות שלנו, והוא ימרב את הערך של החברה", אמר ווב.

מהלך זה מגיע לאחר כארבע שנים בה משמשת מריסה מאייר כמנכ"לית יאהו. בכל התקופה שלה בחברה היא לא הצליחה למנוע ירידה בהכנסות בכל שנה ושנה. אחת המשקיעות בחברה, חברת ההשקעות הניו-יורקית ספירנג-אוול (SpringOwl) בירכה על ההחלטה, אך לא חזרה בה מהלחץ שהיא מפעילה לפטר את מאייר ולהחליפה במנכ"ל אחר. "אנחנו נמשיך לתמוך בשינויים ובמהלכים שיבוצעו על ידי החברה במטרה להביא למחיר מניה גבוה יותר וכדי ליצור ערך לטובת בעלי המניות", מסרה החברה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים