Google Ideas הופכת ל-Jigsaw

צוות החשיבה, שהוקם לפני חמש שנים ומטרתו לחקור כיצד עשויה הטכנולוגיה לעזור לטפל בבעיות רבות שבפניהן ניצב העולם, עובר כעת תהליך הרחבה ומיתוג מחדש

אלפבית

ידוע לכולנו כי אלפבית (Alphabet) עובדת על מכוניות אוטונומיות ללא נהג ועל הבאת האינטרנט לפינות הנידחות ביותר של העולם. מוקדם יותר החודש, כאשר דיווחה החברה על תוצאותיה הרבעוניות, קיבלנו הזדמנות להצצה נוספת לתוך עסקים רבים אחרים של חברת האחזקות, שמחבקת את הצאצאית גוגל (Google), או אל מה שהחברה מכנה "הימורים אחרים" שלה – אגף מדעי החיים של הענקית, Google Fiber, Nest והביוטק ועוד. אבל רגע – יש אפילו יותר.

Google Ideas – שנוצרה לפני כחמש שנים בתור צוות חשיבה שמטרתו לחקור כיצד עשויה הטכנולוגיה לעזור לטפל בבעיות רבות שבפניהן ניצב העולם – עוברת כעת תהליך הרחבה ומיתוג מחדש ותקרא להבא בשם Jigsaw (פאזל).

יושב הראש של אלפבית, אריק שמידט, כתב השבוע (ג') בפוסט שפורסם ב-Medium כי Jigsaw הופכת לחממת טק שתשקיע במציאת פתרונות ל"אתגרים הגיאו-פוליטיים הקשים" העולמיים. אז מעכשיו יש להוסיף אלמנטים כמו צנזורה, התקפות דיגיטליות, הלבנות הון, פשיעה מאורגנת, אלימות משטרתית, סחר בבני אדם וטרור לרשימת הבעיות שאיתן מנסה אלפבית להתמודד.

העולם הוא פאזל מורכב של אתגרים פיזיים ודיגיטליים

"דבר אחד בטוח, השם החדש מכיר בכך שהעולם הוא פאזל מורכב של אתגרים פיזיים ודיגיטליים", כתב שמידט והוסיף ש"חוץ מזה, השם משקף את אמונתנו כי פתרון בעיות שיתופי מניב את הפתרונות הטובים ביותר".

Jigsaw, אשר תעסוק בסוגיות הנ"ל, שרבות מהן קשורות בעניינים מדיניים – תמשיך להיות מובלת על-ידי ג'ארד כהן, ששימש בעבר בצוותים של מזכירות המדינה לשעבר קונדוליסה רייס והילרי קלינטון. כהן, אגב, גם כתב ספר משותף יחד עם שמידט בעבר.

בפוסט שיתף שמידט כמה מהנושאים שבהם עסק צוות החשיבה עד כה: Project Shield – טכנולוגיה המיועדת לסייע מפני התקפות DDoS; פרויקט Password Alert – אשר מסייע בהגנה מפני פישינג; והדמיות העוקבות אחר מתקפות דיגיטליות ברחבי העולם, כמו גם אחרי סחר הנשק העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים