רשת סלולרית שנייה החלה לפעול בגדה המערבית

הרשת החדשה, ששמה ווטאניה, הושקה בראשית השבוע עם טווח תדרים של 3.8 מגה-הרץ - 1 מגה-הרץ פחות ממה שהובטח לה על ידי משרד התקשורת הישראלי ● בשלב הראשון, היא אמורה להיות מסוגלת לספק שירות לכמיליון מנויים ● ווטאניה הצהירה בעבר, כי תשקיע כ-700 מיליון דולרים במהלך עשר השנים הקרובות ותספק כ-3,000 משרות בשטחי הגדה המערבית

ווטאניה, רשת הסלולר השנייה בשטחי הגדה המערבית, הושקה בראשית השבוע. הרשת הושקה עם טווח תדרים של 3.8 מגה-הרץ – 1 מגה-הרץ פחות ממה שהובטח לה על ידי משרד התקשורת הישראלי. הרשת תחל לפעול עם 40 אלף מנויים שנרשמו אליה במהלך מסע פרסום שהיא קיימה לפני כחודש.

למרות הערכות בתקשורת העולמית שאי שחרור התדרים נובע מסיבות ביטחוניות, הסיבה לאי שחרורם היא, שהרשות הפלסטינית התחייבה לחלק מחדש תדרים קיימים בין חברת הסלולר הקיימת, ג'אוואל, לחברה החדשה – דבר שעדיין לא נעשה.

מוחמד מוסטפה, יו"ר הנהלת ווטאניה בגדה המערבית, אמר, כי הרשת החלה לפעול בראשית השבוע לאחר שטוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, הבטיח שהתכולה הנוספת של 1 מגה-הרץ תסופק בקרוב על ידי ישראל. בינתיים, אמר מוסטפה, יאפשרו התדרים לספק שירות לכמיליון מנויים.

שר התקשורת של הרשות הפלסטינית, מאשחור אבו דקה, אמר, כי הוא צופה מאבק ארוך לשחרור התדרים הנוספים. "הממשלה הישראלית לא התחייבה מתי ישוחררו התדרים, אבל אנחנו רצינו שהחברה תתחיל לפעול במציאות".

בעבר אמר נתי שוברט, סמנכ"ל בכיר לניהול ספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת, כי אכן נחתם הסכם עם הרשות הפלסטינית, שלפיו תקצה ישראל תדרי רדיו לשימוש בשטחי הרשות. התדרים הנוספים, לדבריו, ישוחררו לרשות הפלסטינית לאחר שתעמוד בתנאים מסוימים שהתחייבה עליהם, שאת מהותם הוא לא פירט.

בגדה מתגוררים כ-2.5 מיליון פלסטינים, ולפי הערכות, פעילים בה כ-1.7 מיליון מנויים סלולריים, שמתוכם מיליון רשומים לרשת ג'אוואל. היתרה – כנראה מנויים ברשתות הישראליות, ה"זולגות" לשטחי הרשות לאורך קווי הגבול. בעבר אמרה ווטאניה כי תשקיע כ-700 מיליון דולרים במהלך עשר השנים הקרובות ותספק כ-3,000 משרות בשטחי הגדה.

מדוברות משרד התקשורת נמסר, כי "ההקצאה של 3.8 מגה-הרץ נעשתה על אף שהצד הפלסטיני מתעכב במילוי חלקו בהסכם, ומשום שסברנו, כי בשלב הנוכחי, ולצורך תחילת פעילותה של החברה, הקצאה שכזו הינה מספקת – כפי שהדבר מוצא את ביטוי בפעילות הנוכחית של ווטאניה. בהמשך, ממשלת ישראל תרחיב את הקצאת התדרים ל-4.8 מגה-הרץ, כפי שהתחייבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים