ארה"ב: טכנאי מחשבים הואשם בהונאה של 1.1 מיליון דולרים

בכתב האישום שהוגש כנגד הטכנאי מברוקלין, הוא מואשם בגניבת זהויות של 150 מעובדי בנק אוף ניו-יורק, בגניבה בהיקף נרחב ובהלבנת כספים ● השירות החשאי של ארה"ב החל לעקוב אחר הטכנאי, אדני אדיימי, וכך הוא נתפס

כתב אישום בן 149 סעיפים הוגש בסוף השבוע כנגד אדני אדיימי, טכנאי מחשבים בן 27 מברוקלין, ניו-יורק. אדיימי מואשם, כי ניצל את תפקידו כטכנאי מחשבים כדי לגנוב זהויות של למעלה מ-150 מעובדי בנק אוף ניו-יורק, וכדי להונות ארגוני צדקה, ארגונים שפועלים שלא למטרות רווח וגופים נוספים במשך שמונה שנים, בסכום כולל של למעלה מ-1.1 מיליון דולרים.

הסעיפים שבהם מואשם אדיימי כוללים גניבה בהיקף נרחב, גניבת זהות, הלבנת כספים, קשירת קשר להונאה, חבלה במחשבים ואחזקת פרטים אישיים שלא כדין. כל העבירות התרחשו לכאורה בין התאריכים אחד בנובמבר 2001 ו-30 באפריל 2009.

על פי משרד התובע המחוזי של מנהטן, עבד אדיימי כטכנאי מחשבים בסניף של בנק אוף ניו-יורק ברחוב וול סטריט מספר אחת ובסניפים נוספים ברחבי מנהטן. בזמן ששימש כעובד הבנק הוא גנב, לכאורה, פרטים אישיים של עשרות מעובדי הבנק – מרביתם עובדי מחלקת המיחשוב. מכתב האישום לא ברור כמה זמן עבד אדיימי בבנק, ואם שאר גניבות הזהות בוצעו כאשר לא שימש עוד כעובד הבנק.

בזהויות שגנב השתמש אדיימי כדי לפתוח חשבונות במוסדות פיננסיים שונים. לחשבונות שפתח בזהות מזויפת העביר אדיימי כספים שגנב מארגוני צדקה וארגונים שפועלים שלא למטרות רווח. מארגונים כאלה בדרך כלל קל יותר לגנוב משום שהם מפרסמים את מספרי חשבונות הבנק שלהם כדי לגייס תרומות.

כמו כן, גנב אדיימי לכאורה סכום של 128 אלף דולרים מאנשי המיחשוב שאת פרטיהם האישיים גנב. הוא שינה את הפרטים של אנשי הקשר בחשבונות הבנק של עמיתיו לשעבר, פרץ לחשבונות והעביר מהם כספים בסכומים של עד 10,000 דולרים (כדי לחמוק מחובת הדיווח הנהוגה בארה"ב) לחשבונות שפתח בחברות הברוקרים. לאחר מכן הוא רכש המחאות דואר בסכום של כמאה אלף דולרים, השתמש בכסף להוצאות שונות והעביר סכומים נוספים אל מחוץ לארה"ב – בעיקר לניגריה.

החשדות כנגד אדיימי התעוררו בעקבות "פעילות חשודה באינטרנט אלחוטי שמקורו בדירה של אדיימי, ומכתבים בקשר לפעילות שהגיעו בטעות לתיבות ששייכות לדירות אחרות בבניין בו התגורר". השירות החשאי של ארה"ב החל לעקוב אחר אדיימי וכך הוא נתפס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים