אחרי שש שנים: אופיר שהם פורש מתפקידו כראש מפא"ת

תא"ל (מיל') שהם, שיפרוש במהלך השנה, הוביל את מפא"ת לשורה של הצלחות, בהם היירוטים המבצעיים הראשונים של כיפת ברזל וחץ 3 ● לפני תפקידו הנוכחי הוא שירת במגוון תפקידים בצה"ל, בהם ראש לוטם באגף התקשוב

אופיר שהם, ראש מפא"ת במשרד הביטחון

לאחר קדנציה של יותר משש שנים כראש מפא"ת, תא"ל (מיל') אופיר שהם מסיים את תפקידו. שהם הודיע על כך בימים האחרונים לממונים עליו, למנכ"ל משרד הביטחון ולרמטכ"ל. הפרישה תתבצע במהלך 2016, לאחר תהליך סדור של היערכות והעברת תפקיד, לכשיסוכם מועד פרישתו ויאותר מחליף.

שהם יסיים שירות ארוך, בן יותר מ-36 שנים, בצה"ל ובמערכת הביטחון. הוא בוגר המחזור השני של תוכנית תלפיות, בוגר קורס חובלים ומפקד סטי"ל בחיל הים. לאורך הקריירה הצבאית שלו שירת שהם במגוון רב של תפקידים, בהם ראש מחלקת תקציבים בחיל הים, ראש מחלקת מאל"א במפא"ת, ראש חטיבת תכנון באגף התכנון ומפקד יחידת העלית הטכנולוגית לוטם.

לתפקיד ראש מפא"ת (ר"ת המינהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) מונה שהם ב-2010. ממשרד הביטחון נמסר כי "במהלך כהונתו הוא הוביל פיתוח אמצעי לחימה ופרויקטים טכנולוגיים פורצי דרך בקנה מידה עולמי, שתרמו ותורמים לביטחונה של מדינת ישראל, לקידום התעשיות הביטחוניות והייצוא הביטחוני".

כמו כן, בתקופתו בתפקיד בוצע היירוט המבצעי הראשון של מערכת כיפת ברזל, שבמהלך צוק איתן נקלטו והופעלו תשע סוללות מבצעיות שלה, להגנה על אזרחי המדינה. בהובלתו הושגה פריצת דרך בפיתוח מערכת היירוט חץ 3, שביצעה בהצלחה בחודשים האחרונים יירוט ראשון, ושל מערכת שרביט קסמים, שתימסר בחדשים הקרובים לחיל האוויר.

מפא"ת בהנהגת שהם שיגרה לחלל את הלוויינים אופק 9 ואופק 10, ביצעה התקדמות במערך המל"טים של ישראל, הובילה את ההתמודדות עם איום המנהרות והלוחמה התת קרקעית וערכה שורה ארוכה של פרויקטים מסווגים.

שהם, בן 53, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בפיזיקה-מתמטיקה ותואר שני בפיזיקה שימושית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים