הרשות להגבלים העסקיים לביהמ"ש: לעכב ביצוע פסק הדין שיאפשר מיזוג בזק ויס

הרשות הגישה את הבקשה בכדי לאפשר לה לערער על ההחלטה, אם תחפוץ בכך ● מהרשות נמסר, כי אם הבקשה לא הייתה מוגשת, בזק ויס היו יכולות להתחיל את המיזוג ביניהן

הרשות להגבלים עסקיים ביקשה ביום ה' האחרון מבית הדין להגבלים עסקיים לעכב את החלטתו לאפשר לבזק לרכוש מניות של יס ובכך, למעשה, להביא למיזוג בין שתי החברות. זאת כדי לאפשר לה להגיש ערעור על ההחלטה, אם תרצה בכך.

בלשכת הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, טענו בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי אלמלא הגישה הממונה את הבקשה, בזק ויס יכולות היו להתחיל להניע את תהליך המיזוג כבר עתה – מה שהיה מקשה על הממונה לבטל את המיזוג.

עוד נמסר, כי מרגע שהתקבלה החלטת בית המשפט, החלה הרשות לשקול האם להגיש ערעור על ההחלטה, וכי יש סיכוי שתעשה כן.

כזכור, ביום ד' האחרון קיבל בית הדין להגבלים עסקיים את עתירת בזק נגד סירוב הממונה לאפשר לה להשקיע עוד ביס, ולהעלות את שיעור מניותיה בחברה מ-49.8% ל-58.4%. בכך ביקשה בזק, למעשה, להפוך לבעלת שליטה בחברה.

טענת הממונה על ההגבלים עסקיים כאשר אסרה על מיזוג בזק ויס הייתה, כי בגלל הבעלות על יס, בזק לא מפתחת את תשתית ה-NGN, שתאפשר לה לשדר וידיאו, בין אם בעצמה ובין אם על ידי מתן רשות לגורמים אחרים להשתמש בתשתית שלה. כך, טענה, יהיו רק שתי מתחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית – יס והוט – ולא תתאפשר כניסת מתחרה שלישית. בפסק הדין נקבע, כי כל עוד בזק תהיה בעלים של יס, עליה להשכיר את התשתית הקווית שלה לגורמים משדרים.

מבזק נמסר, כי החברה אינה מגיבה בנושא זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים