מסתמן: לאחר פיטורי רבע מיליון עובדים, שוק ה-IT בארה"ב התחיל להתייצב

מדו"ח של חברת המחקר TechServe Alliance עולה, כי לאחר ששוק המיחשוב האמריקני צומצם ב-6% מאז נובמבר 2008, בספטמבר האחרון פוטרו בו רק כ-1,100 עובדים - נתון המשקף קיטון של 0.3% בלבד בהיקפו ● מארק רוברטס, מנכ"ל איגוד שמייצג חברות מיקור חוץ ושירותי IT: "מנהלי חברות מאד חיוביים בתחושתם לגבי העתיד, וזאת על בסיס מה שהם שומעים מלקוחותיהם. הביקוש בשוק צפוי לצמוח"

היציבות היחסית בכלכלה האמריקנית משפיעה ככל הנראה גם על מצב התעסוקה בשוק ה-IT בארה"ב, ומצמצמת את אובדן המשרות בו; כך עולה מדו"ח של TechServe Alliance, חברת מחקר להשמת כוח אדם הפועלת באלכסנדריה, וירג'יניה.

מאז נובמבר 2008, צומצם מספר המשרות בשוק המיחשוב ב-6%, משמע כרבע מיליון עובדים, לאחר שהגיע לשיא שעמד על 4.058 מיליון עובדים. הסימן להתאוששות הגיע בספטמבר האחרון, אז עמד מספר המפוטרים בשוק על 1,100 – נתון המשקף ירידה של 0.3% בלבד בהיקף השוק.

לדברי מארק רוברטס, מנכ"ל איגוד שמייצג חברות מיקור חוץ ושירותי IT, כמה מהחברות באיגוד כבר דיווחו שהן מצפות לגידול בנפח הפעילות שלהן. הוא הוסיף, כי השינוי במגמת התעסוקה בשוק המיחשוב בארה"ב הובחן לראשונה ביוני השנה. "מנהלי חברות מאד חיוביים בתחושתם לגבי העתיד", הוסיף רוברטס, "וזאת על בסיס מה שהם שומעים מלקוחותיהם. הביקוש בשוק צפוי לצמוח".

משרד התעשייה האמריקני דיווח בשבוע שעבר, כי ברבעון השלישי של השנה, עמד שיעור הצמיחה השנתי של הכלכלה המקומית על 3.5%. אולם, למרות זאת, חברות המחקר אינן צופות התאוששות כה מהירה. כך, למשל, דיווחה בשבוע שעבר חברת המחקר גרטנר (Gartner), כי 2009 הייתה השנה הגרועה ביותר אי פעם לענף המיחשוב העולמי. לדבריה, ההתאוששות צפויה להגיע כבר בשנה הבאה, אז צפויות ההוצאות העולמיות על IT לשוב ולצמוח, בשיעור של 3.3%, ולהגיע ל-3.3 טריליון דולרים. עוד העריכה גרטנר, כי ההוצאות העולמיות על IT ישובו לרמתן כפי שהיו ב-2008 – רק בשנת 2012.

תנודה נוספת, שלא ניתן לחזות את השפעתה, עשויה לנבוע ממגמת המיזוגים והרכישות שאירעו בשנתיים האחרונות, ובראשן רכישת סאן (Sun) על ידי אורקל (Oracle) השנה, ורכישת EDS על ידי HP בשנה שעברה. זאת, לצד המשך המגמה של מעבר משרות מיחשוב למזרח הרחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים